Aangetekende brief niet ontvangen, maar is wel voor getekend

Hier kun je met elkaar praten over zaken die niet per se iets te maken hoeven te hebben met munten en of bankbiljetten.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Aangetekende brief niet ontvangen, maar is wel voor gete

Bericht door Ilosab » 07 okt 2014, 13:20

Ik verkoop af een toe een biljetje en dat verstuur ik dan via mijn werkgever. Één keer per kwartaal worden de portokosten van mijn salaris ingehouden. PostNL zal wel uitkijken om een overheidsinstelling als klant kwijt te raken, de ING zijn ze ook al kwijt geraakt. Bij iedere koper is het altijd aangekomen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 02 okt 2015, 17:05

Ik had zonet een aangetekende brief in de brievenbus liggen, blijkbaar was het de bezorger teveel werk om naar de voordeur te lopen. Het track&trace nummer even bekeken, bezorger heeft er zo te zien zelf voor getekend, met mijn naam erbij. Is voor mij de eerste keer dat dit gebeurd, maar ik kan me goed voorstellen dat op deze manier af en toe pakketten kwijt raken.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 okt 2015, 17:09

Zou ik een klacht indienen bij PostNL. Hetzelfde is bij mij ook een keer gebeurd en na een klacht hebben ze het nooit meer gedaan. Dit is nu het gevolg van teveel werk en te weinig tijd hebben.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 02 okt 2015, 17:14

Ik heb dit al tientallen keren meegemaakt en zal geen klacht indienen zolang er niets zoek is.
Zelf heb ik er immers ook voordeel van, dan hoef ik tenminste niet later naar een agentschap om zelf het poststuk op te halen.
Maar het klopt natuurlijk niet....

Ik heb het idee dat er op verschillende plaatsen bij PostNL dubieuze zaken gebeuren.
Regelmatig krijg ik aangetekende post uit het buitenland waar dan in Nederland over het registratienummer een sticker is geplaatst "Internationaal poststuk" en dit komt dan niet meer aan met de door PostNL wat duurder betaalde pakketbezorger maar gaat gewoon mee met de normale post....

Luit

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 02 okt 2015, 17:22

Zelf heb ik er immers ook voordeel van, dan hoef ik tenminste niet later naar een agentschap om zelf het poststuk op te halen.
Maar het klopt natuurlijk niet....
In dit geval was ik gewoon thuis, maar is er niet aangebeld. Het was dus niet eens een kwestie van geen tweede keer langs willen komen, maar gewoon te lui om naar de voordeur te lopen.

Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 02 okt 2015, 17:29

Vorige week ook hier een soortgelijk geval, speciaal thuis gebleven omdat er een belangrijke zending aankwam. Volg je op tracktrace.nl de zending, staat er eerst: onderweg, wordt tussen 17:00 en 19:00 bezorgd. Om 19:00 nog niks, dus je kijkt nog even op de site, status ongewijzigd. Half uurtje later is de status ineens, niet thuis, afhalen op postkantoor.

En dat was op vrijdag en ik kon dus pas maandagmiddag om 15:00 terecht.

Missertje van PostNL.

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 10 aug 2016, 22:17

Jawel hoor... :jajajaja:

Ik ben een weekje op vakantie en afgelopen maandag is er een aangetekende brief voor mij bezorgd. Keurig met handtekening en al. Alleen niet mijn handtekening. Ik had even de stille hoop dat de zending bij de buren was afgegeven, maar nee dus. Mijn schoonmoeder heeft geen briefje van de postbode gevonden en ook geen zending gezien.

Wordt vervolgd, maar hier zit een mooi verhaal in voor een krant als de telegraaf, als blijkt dat de postbode weer dezelfde fout heeft gemaakt.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 11 aug 2016, 08:38

janssenfrank schreef:maar hier zit een mooi verhaal in voor een krant als de telegraaf, als blijkt dat de postbode weer dezelfde fout heeft gemaakt.
Ik denk dat dit inmiddels al zo gewoon is geworden dat de Telegraaf er niets in ziet....

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 11 aug 2016, 09:51

Ik ga Magyar Posta hier steeds meer waarderen. :thumb up:

Alfred

Willem
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 11 aug 2016, 22:45

Je zou je postbode er eens op moeten aanspreken, wat een draai aan zijn oren geven.

Willem

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 11 aug 2016, 22:46

Willem schreef:Je zou je postbode er eens op moeten aanspreken, wat een draai aan zijn oren geven.

Willem
Die neiging krijg ik wel. Maar goed, ik ben morgen weer thuis en dan zal ik wel zien wat er nou precies gebeurd is.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 aug 2016, 16:51

Wat is er nu precies gebeurd?

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 22 aug 2016, 18:59

Ooopss vergeten.

Het poststuk is terecht. Het was in de verkeerde straat afgegeven. Die mensen hadden er verder ook niet naar gekeken en gewoon getekend. Pas toen ze het openmaakte hadden ze door dat het niet voor hen was. Ze zijn een paar keer aan de deur geweest met het pakje, maar ik was er dus niet. Toen ik thuis kwam lag er een keurig briefje of ik even bij hen langs wilde komen. Ik kreeg zelfs nog excuus dat ze mijn post open gemaakt hadden; maar ja, dat neem ik ze echt niet kwalijk.

Als die mensen niet zo eerlijk waren geweest was de zending gewoon kwijt geweest. Ik vermoed nu dat dit de vorige keer ook is gebeurd; dat de postbode de verkeerde straat had. Ik heb zelf ook wel eens een pakket in mijn handen gedrukt gekregen dat een straat verderop bezorgd moest worden. Toen ik de postbode nog terugfluiten. Maar ik snap best dat als je vaak pakketten en zo krijgt, dat je daar niet direct op let.

Ik heb dus ook een klacht bij de post ingediend. Het is sneu voor de bezorger, maar ik hoop dat we binnenkort een andere postbode krijgen, die zijn hoofd er wat beter bij houdt.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 aug 2016, 19:01

Gelukkig is het opgelost maar lullig dat het pakketje wat eerder misschien verkeerd was bezorgd nooit meer boven water is gekomen.

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 23 aug 2016, 19:03

Wat een soap. Nou ik weet maar weer waarom ik munten met waarde van boven 150 euro zelf ophaal greeny ( al rij half nl door, heb toch diesel)
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland

Terug naar “Het Praathuis”