Code of honour: This is no battlefield!

Heb je hulp nodig omdat je iets niet voor elkaar krijgt op het forum? Plaats hier een bericht en leg uit wat er niet lukt.
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Code of honour: This is no battlefield!

Bericht door grivnagozer » 28 jul 2009, 21:24

Spintria= romeinse bordeelpenning met standjes.

We doen niet moeilijk over bloot! Maar vleselijke delen die men niet op een gezinsstrand aan zal treffen, die horen hier niet thuis. De moderatoren behouden zich het recht voor om elke inzending te kunnen verwijderen welke enigerlei aanstoot geeft.

Religie mag besproken en bekritiseert worden, met bronvermelding

De favoriete sportclub met penningen (Feyenoord, Ajax, Anderlecht, club brugge) mag bekritiseert worden op ontwerp, doch niet op prestatie in een stadion. Daar zijn fansites voor.

Het tonen van nazi-memorabilia is zuiver historisch; de moderatoren distantiëren zich van de filosofische inhoud. Hetzelfde geldt voor religieuze penningen.

Iedereen kan de mening kwijt over een scan van een voorwerp.
Meningen over personen die als lid hier zijn ingeschreven mag men ventileren in een e-mail naar de moderator, die als middelaar bevoegdheid heeft te interveniëren. Toestanden als op andere fora dienen alhier vermeden te worden.

Weg is weg na verwijderen van een moderator! Er volgt identificatie aan de poort door een moderator: men kan slechts deelnemen als volwaardig lid wanneer men ook aanwezig is. Een jaar geen posting is verwijderen van lidmaatschap na notificatie door 1 van de moderatoren. Zo krijg je geen ledenvervuiling in de gebruikerslijst.

Naast dit forum is een profiel op facebook of hyves een aanrader, doch geen verplichting.

Reclame van derden heeft geen moderatorenprioriteit. Wel zal na bewezen ongeschiktheid een posting kunnen worden aangepast.

De Euro van Nederlandsch Indië of Zwitserland mag verhandeld worden als penning, want het heeft generlei betaalwaarde. Men koopt en verkoopt op eigen kennis, al of niet met behulp van derden. Proefsetjes euro is dus maakwerk, datzelfde geldt voor euro's die voor 1999 geslagen zijn. Ecu is ook maakwerk als het jaartal begint met een 19., dus penning.

Biljetten met geen betaalwaarde die door een officiële instantie zijn bekrachtigd is Fantasiegeld: schoolgeld, hellnotes, dollars met reclame of afbeeldingen van alles behalve George Washington, dit soort biljetten worden afgeboekt als dusdanig.

Fotografisch materiaal en video mag geplaatst worden, doch numismatische inhoud blijft behouden voor het forum, vooral als de scan/opname de spil is van een bespreking over het object danwel groep van objecten. Je mag de toko van jezelf op Marktplaats, Qoop, Ebay en noem maar op vrijelijk vermelden, maar geen link zetten naar de veilingsite toe om een bod uit te brengen. Als je wat wilt weten, dan stem je toe op de vraag of dit een collectiestuk is danwel een stuk voor verkoop waar je info over nodig hebt. In geval het laatste, dan hebben de leden van dit forum gedurende 7 werkdagen het recht een bod uit te brengen op dit stuk, zodat het naar een liefhebber gaat tegen een juiste prijs.
Moderatoren bewaren de info in verkorte vorm betreffende de verkochte stukken, zijnde de aard van het object, details over het object, inzet en opbrengst. Verkoper en koper blijven niet bewaard als archivering.

Oh ja, grivnagozer is lid van diverse mondiale muntenforums. Mijn info kan van andere fora afkomstig zijn. Uit besprekingen kunnen geen juridische processen worden gevoerd: men beantwoordt naar kennis, eer en geweten.

Ik heb geen zin in politieagentje spelen alhoewel ik wel arbeidservaring in die richting heb, alsmede contacten bij diverse opsporingsinstanties. Heling van gestolen goederen wordt vergoedt met een aangifte tegen de inbrenger.

U zijt gewaarschuwd :twisted: :!:

aureum
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door aureum » 29 jul 2009, 12:08

goed geschreven......

mvg leon

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 04 aug 2009, 12:24

Dank je voor de reactie, Aureum, en welkom op het forum. Groet, Eric.

jezuss
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jezuss » 22 aug 2009, 14:46

ik vind het geen goed idee om mensen te verplichten om een 'posting' te doen, ook al is het er maar 1x per jaar.
je kunt wel vragen of ze lid willen blijven, en verwijderen als je geen antwoord krijgt.
mensen die alleen lezen op dit forum zijn ook 'aanwezig'.

peter

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 22 aug 2009, 15:13

Als moderator moet je waken voor vervuiling van ledenbestanden. 1 posting is al een keer antwoord geven in stel je voor. Als dit teveel moeite is voor een nieuw lid, dan kunnen ze blijven lezen, maar geen lid zijn van een actief forum. Activiteit in een forum is het plaatsen van een afbeelding of een artikel of een reactie. Een minimum aantal postings van 1 per jaar vind ik niet teveel gevraagd. Zo weet je namelijk ook of het forumlid nog in leven is, en vermijdt je dode ledenaantallen.

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 22 aug 2009, 19:33

Hier doen we dus niet moeilijk over:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door grivnagozer op 22 aug 2009, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 22 aug 2009, 19:33

Natuurlijk wordt er ook gekeken of iemand na registratie nog heeft ingelogd. Dit kun je ook zien als je de gebruiker aanklikt en achter de naam kijkt. Hier staat wanneer hij of zij het laatst heeft ingelogd.

Registreer je je op 1 januari en log je daarna nooit meer in en post dan natuurlijk ook niets, dan lijkt het mij wel zinvol deze gebruiker te verwijderen.

Mensen die komen om te lezen, zijn van harte welkom. Hopelijk worden ze geprikkeld om te reageren. Op deze wijze is dit forum er voor iedereen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 25 okt 2009, 11:42

Las ergens? een vraag over postings: we zijn nu enige maanden verder en de vraag is nog steeds actueel. Dit wordt toch een belangrijk gegeven: gedrag op het forum. Moet gaan knipperen ofzo, en niet in de vergaarbak van het archief.

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 26 mar 2010, 17:59

Gezien de commotie rond de vraagstelling over geldverdienen met inklikken van advertenties in het Praathuis heeft al of niet vermeende sluikreclame prioriteit bij de moderatoren. Als leden dit doen in hun eigen tijd moeten ze dit zelf weten, maar een vermelding van hoe, wat en waarom kan enerzijds is een beleving van een individu, doch aanmoediging om deze acties eveneens door een ander te laten ondernemen is wel sluikreclame.

Gelet op de minderjarige status van de inbrenger is er geen strafbaar feit in die zin gedaan. Bij een wettelijke volwassene was de topic inderdaad verwijderd.

Wie de discussie heeft gevolgd in het praathuis, elk lid moet minimaal 1 x deze forumregels gelezen hebben om gedoe te voorkomen.
tja..

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 mar 2010, 19:41

Ik ben het volledig met de stellingname van Grivnagozer eens.

Dit is een forum en geen website waarin op een gegeven moment beledigende teksten t.o.v. een medelid t.a.v. religie/afkomst/etc. geventileerd worden. Iedereen heeft het recht om zijn eigen mening te vertellen maar daarom hoeft men elkaar niet op de man/vrouw af aan te vallen. Er is al genoeg ellende in de wereld dus laten we het wel gezellig houden. Een geintje op zijn tijd moet kunnen, daar ben ik zelf ook een groot liefhebber van. Het lidmaatschap van dit forum betekent voor mij dat ik van andere forumleden de mogelijkheid krijg om nog meer te weten te komen van mijn hobby en daar gaat het toch om. Ik ondervind veel plezier aan dit forum en ik denk dat het merendeel van de leden daar net zo over denken.

Verwijzingen naar websites van handelaren heeft voor velen nut. Een voor anderen onbekende handelaar aanprijzen kan een mede verzamelaar misschien wel een nieuwe aanwinst opleveren.

Verzamelaars die op de één of andere manier op dit forum terecht komen, zich vervolgens registreren en daarna nooit meer iets van zich laten horen mogen wat mij betreft na een jaar verwijderd worden. Het is een kleine moeite om na registratie zichzelf voor te stellen of alleen maar zichzelf op de verjaardagslijst te laten zetten. Een forumlid die door onvoorziene omstandigheden (werk buitenland, ziekte etc) niet op het forum terecht kan komen kan eventueel ook één van de moderatoren via een PB berichten waarom hij/zij niet meer op het forum zit. De moderator zal dan ongetwijfeld beslissen om het lidmaatschap niet te beeindigen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

deleted

Bericht door grivnagozer » 14 mei 2010, 14:17

Het openbaar maken van privé-correspondentie is naar mijn weten in strijd met de Wet op de Privacy gelieerd aan art. 6 van de Nederlandse Grondwet.
tja..

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: deleted

Bericht door Ilosab » 14 mei 2010, 14:23

grivnagozer schreef:Het openbaar maken van privé-correspondentie is naar mijn weten in strijd met de Wet op de Privacy gelieerd aan art. 6 van de Nederlandse Grondwet.
Ik ben blij dat er tenminste nog iemand bij de les is.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 mei 2010, 14:31

PB's van mijn kant uit zijn de deur uit... Helaas...

Laten we het verder daar even bij laten angry

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 14 mei 2010, 14:34

wel even sticky!
tja..

Terug naar “Hulp”