Wie wil mij helpen met vertalen?

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Wie wil mij helpen met vertalen?

Bericht door Munthunter » 01 mar 2011, 22:59

Hallo allemaal,

Ik wil bericht aanmaken voor buitenlandse leden (lees andertalige leden) waarin ik uitleg hoe de Google Translateoptie werkt op het forum en er bekendheid aan wil geven.

Ik heb het volgende geschreven in het Engels en mij kennende zit dat nog stikvol fouten grammaticaal als ook in spelling.

Ik hoop dat we samen even kunnen kijken of we het in goed gespeld en goed grammaticaal Engels kunnen plaatsen, dus wie wil daaraan meewerken? Plaats je vertaling maar gewoon hieronder, dan verwerk ik het wel weer in het uiteindelijke onderwerp.

Duits, Frans en Italiaans heb ik al gevraagd aan die ...talige forumleden via PB :D

Alvast bedankt!

De tekst die nagekeken moet worden:
Dear English-language forum visitor,

In order to ensure that our foreign-language visitors can use the forum optimal, a Google Translate function is built into the forum. With this feature, you can choose you’re language settings and you can read the entire forum in your chosen language. When you visit the forum on http://www.forum.munthunter.nl simply click right under the blue bar logo on the 'down button' next to the bar with the Google logo as shown at the picture. Choose the language of your choice and that is all you need to do. Withina few seconds the entire forum will translate into your chosen language. That’s easy or not?

When you surf on the forum each page will automatically open translated in your language.

I hope this additional opportunity will make your visit at our forum even more pleasant. Grammatical is bad with Google Translate, but it’s still better than our weird Dutch language… ;)

Kind regards

Jeroen – Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Daniël
Superlid
Superlid

Re: Wie wil mij helpen met vertalen?

Bericht door Daniël » 01 mar 2011, 23:27

Dutch isn't a Weird language!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 mar 2011, 08:11

Jeroen,

Withina few seconds moet worden Within a few seconds.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 02 mar 2011, 08:35

Jeroen, de tekst was zeker niet slecht, maar volgens mij zaten er toch wat kleine foutjes in. Zie de verbeterde versie in dit bericht. Als ik iets fout heb gezien, of iets onduidelijk is, laat het maar even weten, dan licht ik het even toe.

Kleine toevoeging: ik twijfel erover of de koppeling met een koppelteken voor 'language' in het Engels zo juist zijn. Zal het vanmiddag wel even opzoeken.

Bernard

Munthunter schreef:Dear English-language forum visitor,

In order to ensure that our foreign-language visitors can use the forum optimally, a Google Translate function is built [moet mogelijk has been built zijn] into the forum. With this feature, you can choose your language settings and you can read the entire forum in your chosen language. When you visit the forum on http://www.forum.munthunter.nl simply click right under the blue bar logo on the 'down button' next to the bar with the Google logo as shown in the picture. Choose the language of your choice and that is all you need to do. Within a few seconds the entire forum will translate into the language of your choice. That’s easy, isn't it?

When you surf on the forum each page will automatically open translated in your language.

I hope this additional opportunity will make your visit at our forum even more pleasant. Grammar is bad with Google Translate, but it’s still better than our weird Dutch language…

Kind regards,

Jeroen – Munthunter

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 02 mar 2011, 18:53

Nog een paar suggesties, als basis de tekst van Bernard gepakt:
Munthunter schreef:Dear English-speaking forum visitor,

In order to ensure that our foreign-language visitors can properly use this forum , a Google Translate tool has been integrated into the forum. With this tool, you can choose your language settings and read the entire forum in your chosen language! When you visit the forum at http://www.forum.munthunter.nl simply click right below the blue "Hét Munten en Bankbiljetten Forum" logo banner on the 'down button' next to the bar with the Google logo in front of it. All you need to do is choose the language of your choice. Within a few seconds the page you're viewing and every page you visit after that will be translated in this language.

I hope this additional feature will make your visit with our forum even more pleasant. Grammar is not great with Google Translate, but it’s still better than our weird Dutch language…

Kind regards,

Jeroen – Munthunter
properly lijkt me een betere keus dan optimally, omdat je later de gramatica van goolgle translate afkraakt. Verder wat aangepast zodat eea m.i. beter loopt.
In de laaste zin is het mij niet helemaal duidelijk wat je wil zeggen met "opportunity". "Feature" of "option" lijkt me beter.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Verzamelaar van bankbiljetten.

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 02 mar 2011, 19:48

Ik vind het een uitstekende verbetering! :thumb up: De tekst leest inderdaad een stukje aangenamer zo.

Bernard

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 02 mar 2011, 20:22

Dank hiervoor!

Lamimarc heeft mij al geholpen met de Franstalige, dus daar hoef ik jullie al niet meer mee lastig te vallen. ;)

Gr. Jeroen

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 02 mar 2011, 22:10

choose the language of your choise is een beetje dubbel
select the language you like, ofzo is beter
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes see you At muntmanifestatie 2020

Diocol Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Diocol » 02 mar 2011, 22:29

Komt er ook een vertaling in het Fries, Twents, Limburgs en Maaskantje?

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 04 mar 2011, 10:36

Ik ben er mee bezig en hij staat straks in de introducterubriek. Kan iedereen de buitenlandse leden daar naar toe verwijzen. :D

Nogmaals hartelijk dank om mijn snelheidsfouten te verbeteren!

Gr. Jeroen

Tweety
Verbannen

Bericht door Tweety » 13 jun 2011, 14:58

Diocol schreef:Komt er ook een vertaling in het Fries, Twents, Limburgs en Maaskantje?
Haha, moeten we jullie dan geen .com domein nemen?

Gecko Designs
Lid
Lid

Bericht door Gecko Designs » 13 jun 2011, 16:49

Munthunter schreef:Dear English-speaking forum visitor,

In order to ensure that our foreign-language visitors can properly use this forum, a Google Translate tool has been integrated into the forum. With this tool, you can choose your language settings and read the entire forum in your chosen language! When you visit the forum at http://www.forum.munthunter.nl simply click on the 'down button' next to the bar with the Google logo in front of it which is located on the right side below the blue "Hét Munten en Bankbiljetten Forum" header. All you need to do is choose the language of your choice. Within a few seconds the page you're viewing and every page you visit after that will be translated in this language.

I hope this additional feature will make your visit on our forum even more pleasant. Grammar is not great with Google Translate, but it’s far better than our weird Dutch language…

Kind regards,

Jeroen – Munthunter
Heb ook een beetje mijn versie van gemaakt.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Laat bij mij je eigen avatar munt maken zoals de mijne!

Terug naar “Ideeënbus en hulp”