Munten & Bankbiljetten Magazine

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Munten & Bankbiljetten Magazine

Bericht door Munthunter » 22 jul 2012, 11:22

Beste Alfred,

Inderdaad heb IK er voor gekozen om Gerardo een ban van 7 dagen te geven. Simpelweg omdat er totaal niet geluisterd en gelezen werd en de houding naar moderator door mij niet werd geaccepteerd. Natuurlijk zal niet iedereen het met mij eens zijn, maar de diverse e-mails en PB's naar mij, waarin forumleden hun irritatie uitten na aanleiding van deze hele negatieve discussie, gaven mij voldoende aanleiding om deze stappen te ondernemen. Helaas. Dat wij berichten verwijderen die de sfeer of duidelijkheid van het forum ondermijnen is wel bekend neem ik aan en anders terug te lezen in de gebruikersvoorwaarden en het reglement.

Neemt niet weg dat we nog steeds dezelfde antwoorden aan het beantwoorden zijn die gewoonweg terug te vinden zijn in eerdere postings in dit onderwerp.
Munthunter schreef:Ik kan je gerust stellen dat teksten niet worden gekopieerd, dat zou te makkelijk zijn en niets toevoegen. Zie het daarom meer als een samenvattig van een discussie/onderwerp.
Dat is 1. Direct een antwoord op je vraag.
Munthunter schreef:Mochten we onderwerpen gaan gebuiken, dan krijgen de auteurs natuurlijk altijd even een seintje en kunnen ze vooraf zien wat er geplaatst zal gaan worden, indien gewenst.
Dat is 2. Lijkt me zeer duidelijk toch?

Een onderstaande vraag begrijp ik dan ook niet, makkelijker kan het niet zijn toch?
Gerardo schreef:
Munthunter schreef:Hoi Gerardo,
Dat is mogelijk. Op het forum zijn diverse onderwerpen erg populair en wellicht is het interessant om een stuk te schrijven over dat onderwerp.
Natuurlijk zijn andere zaken ook mogelijk, denk aan de bankbiljettentopics die je zelf plaatst en bijhoudt (verschillen in biljetten) die topics zijn zeer interessant en zouden niet missstaan in het magazine. Mochten we onderwerpen gaan gebuiken, dan krijgen de auteurs natuurlijk altijd even een seintje en kunnen ze vooraf zien wat er geplaatst zal gaan worden, indien gewenst.
Hoop dat ik je vraag zou heb kunnen beantwoorden. Gr. Jeroen
Krijgen de auteurs een seintje dat het geplaatst wordt (is) of wordt er voordat het geplaatst wordt toestemming gevraagd?
Hierna volgden er vragen die men gewoon terug kan vinden in de antwoorden die ik gaf. Het is gewoon een vorm van begrijpend lezen en niet direct iets schrijven zonder het antwoord te lezen. Dat het dan nodig moet zijn om woorden als autoritair te gebruiken op een normaal antwoord van een moderator en ook wat beledigende termen naar die moderator toe is gewoon jammer en onnodig. Vandaar dat ik dan vraag om te stoppen en als dat niet gebeurd na EERSTeen officiele MELDING en daarna een officiele WAARSCHUWING is voldoende om de slimste te zijn en te voorkomen dat er een hetze ontstaat die compleet geen doel heeft en ook niet nodig is.

Jammer dat je denkt dat wij niet goed zouden hebben nagedacht over dit magzine. Niet alles vindt op het forum plaats en Daniel en ik hebben achter de schermen al voldoende gesproken over het magazine en ook is er een heus afgezonderd forum voor de redactie van het magazine. Daarnaast is er ook de ervaring die men heeft op kunnen doen met het Euro 4 All Magazine. Dit topic was enkel een goed bedoeld bericht dat het magazine er aan gaat komen en we de knoop door hebebn gehakt. Dat staat volkomen los van auteursrechten en wat er wel of niet in gaat komen. Ik begrijp dan ook niet dat men daar zo lang over door blijft gaan en zie ik het meer als een vorm van stemmingsmakerij dan dat je zoiets daadwerkelijk zou willen weten.
Ilosab schreef:Maar een forum is er toch om informatie uit te wisselen en om te discussieren? Dan moet iedereen toch wel zo'n beetje de mogelijkheid krijgen om zijn mening te geven n.a.v. de geplaatste berichten? Kijk, voor sommigen kan een discussie uitgesproken zijn nadat hij/zij zijn mening heeft gegeven maar dat hoeft het nog niet persé voor een ander te zijn. En andere leden mogen toch ook de kans krijgen om zich in de discussie te menegen, daar is een forum toch voor? Of is dat alleen voorbehouden aan degenen die het topic gestart hebben?
Dat klopt inderdaad Alfred, maar deze discussie was gewoon beantwoord en het is/was niet heel erg moeilijk om de antwoorden te vinden in de berichten die zijn blijven staan, zie bovenstaand voorbeeld. Feit was dat nu leden zich begonnen te mengen in de discussie, waardoor deze gewoon totaal niets meer te maken had met het onderwerp en dan is het wat mij betreft duidelijk. Er zijn er altijd die er een schepje bovenop willen doen en het heerlijk lijken te vinden dat de boel escalleert, waarom mag Joost weten, maar ik vind dat niet nodig en als beheerder zul je dan stappen moeten nemen die niet altijd even prettig zijn.
Ilosab schreef:Ik neem als voorbeeld een verhaal van Koenmunten over tokens die op dit forum staat. Wat heeft het dan voor nut om hetzelfde verhaal in het magazine te zetten?

Het is niet vervelend bedoeld, maar ook die vraag is, mijns inziens, compleet al beantwoord in bovenstaande berichten van mijn hand en die van moderatoren. Er wordt NIET KLAKKELOOS gekopieerd, dit staat er letterlijk. We zouden dus een artikel kunnen gaan schrijven (we vragen daarvoor Koen zelf dan) over de plantagetokens. gezien de hoeveelheid topics die er al aan gewijd zijn is het eenvoudig te bedenken dat dit niet zo in het magazine geplaatst zal worden. Nee dat wordt dan in een verhalende vorm geschreven.

Sorry maar in mijn ogen kan ik echt niet duidelijker zijn als in bovenstaand relaas. Ik hoop dat men he zo begrijpt en dat er met dit antwoord van mijn hand wederom een antwoord te vinden is op alle vragen die men zo ontzettend bezig lijken te houden. Ik begrijp dat het spannend is en het onbekende de gemoederen flink bezig houdt, maar probeer even geduld uit te oefenen. Als het magazine er is zijn wij heel benieuwd wat jullie er van vinden en dat lijkt mij dan ook het perfecte moment om zelf te ervaren dat al deze ophef gewoon zinloos is/was.

Wat mij betreft een zeer duidelijk antwoord. :lach:

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Ideeënbus en hulp”