Nieuwe markt en veilingrubriek

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Nieuwe markt en veilingrubriek

Bericht door Munthunter » 16 feb 2012, 21:01

Beste forumleden,

Zoals jullie zien is er een nieuwe manier in het forum ingebouwd waarmee we de marktrubriek en veilingrubrieken, in mijn ogen, beter kunnen beheren en gebruiken.

Alles is net geïnstalleerd en moet nog worden uitgezocht en ik mag het nog vertalen, aangezien het nu in het Engels is... 'A lot of work to do' :)

Probeer het gerust uit, maar het kan dan zijn dat ter zijner tijd een door jou aangemaakt test/advertentie wordt verwijderd. Als alles in orde is en goed draait, zal ik weer berichten en kunnen we het voor de volle 100% gaan gebruiken. Voor nu zie ik al flink wat zaken die ik anders wil, maar zal daar aan gaan werken.

Komen jullie zaken tegen, meld ze dan even hier, zodat ik die mee kan nemen in het gehele proces.

Succes en veel plezier er mee.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Yosoyke
Superlid
Superlid

Re: Nieuwe markt en veilingrubriek

Bericht door Yosoyke » 16 feb 2012, 21:07

Ok, ziet er al beter uit dan enkele minuten geleden. Had dan al enkele dingen die mij niet echt bevielen maar die dingen zijn nu al reeds weggewerkt door jou. Dus keep up the good work dan maar :lach:

(Onder andere dat ze getoond werden op de index pagina enzo vond ik niet echt leuk. Maar dit werd reeds aangepast ! )

mvg kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

Griphus Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Griphus » 16 feb 2012, 21:12

Misschien kan er net zoals bij e-bay, nog zoiets komen als een feedback?
Verzamelt:
-coincards van Nederland (Geen eerste dag uitgiftes/bijzondere BU-kwaliteit (m.u.v. 2 euro's)) [compleet]
-coincards vaticaanstad [compleet]
-gemeenschappelijke 2 euro uitgiftes in UNC (VvR, EMU, TJE) [compleet]
-1set/land [compleet m.u.v. Monaco, Andorra]
-1set/bezocht land [UK, HU, 'CA']

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 feb 2012, 21:13

Ja ik moest zelf ook even zoeken en er moet echt nog een hoop geknutseld worden door mij, maar komt allemaal dik in orde.

Meldt je zaken dus hier die je tegenkomt, ik ga er dan mee aan de slag, zo snel als mogelijk. Het is ook geen enkel probleem om je mening of opmerking hier neer te zetten. Alles is welkom!

Gr. Jeroen

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 feb 2012, 21:19

Enne beste mensen test het maar uit hoor!

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 16 feb 2012, 21:20

Vragen plus opmerkingen van mijn kant :

Je kunt nu inderdaad dingen bespreken nog in de advertentie zie ik. Maar ernaast staat er 'buy now' met veel tralala rond. Wat met mensen die gewoon dingen willen kopen en dit betalen met overschrijving, zoals in de goeie oude tijd? :D Gaat dit dan nog?

Het 'knopje' nieuwe add heb ik toch een heel eindje moeten op zoeken, vond het niet direct. Dit ligt misschien aan mij, maar misschien dit ook maken in een knopje zoals voor het maken van een nieuw topic ofzo? (maar waarschijnlijk stond dit ook al op jou to do-lijstje.

En dan gewoon nog beetje css maar je waarschijnlijk nog enkele uurtjes lustig mee zult kunnen spelen tegen het allemaal staat waar je het perfect wilt ! :D

Maar voor de rest goed. Zojuist eens gereageerd op de add om te kijken waar mijn reactie terecht zou komen en oke . (misschien bericht venster ook weglaten zoals in een gewoon topic tot men effectief wilt antwoorden.

Maar deze dingen zullen heel waarschijnlijk allemaal nog gedaan worden en schiet ik in feite gewoon onder jouw duiven. Maar het is goed bedoelt :lollig:

mvg Kevin

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 feb 2012, 21:23

Kevin,

Spui het alsjeblieft, zo kom ik veel sneller zaken tegen en kan ik veel sneller alles verwerken. Ik heb het even druk, dus alles moet tussendoor.

Maar alles komt goed en geef gewoon aan wat je ziet, denkt en wilt zien. :D

Gr. Jeroen

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 16 feb 2012, 21:26

Munthunter schreef:Kevin,

Spui het alsjeblieft, zo kom ik veel sneller zaken tegen en kan ik veel sneller alles verwerken. Ik heb het even druk, dus alles moet tussendoor.

Maar alles komt goed en geef gewoon aan wat je ziet, denkt en wilt zien. :D

Gr. Jeroen
Thooo, in dat geval :lollig:
Ben je zeker?
Anders weet ik wel nog enkele dingetjes froggy

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 16 feb 2012, 21:27

Grappig dat je een munt kan aanbieden/kopen met een prijs uitgedrukt in bijv turkse lira's, ik neem aan dat we toch niet zo internationaal zijn, de meesten zo niet alle mensen hier kopen/betalen in euro's. Die optie is niet echt nodig
Wat ik nog niet zag was de optie of verzenden incl/excl was, tevens de optie waarmee de prijs (alleen voor veiling) moet stijgen.
Optie feedback : wil je dan ook bijhouden het percentage positieve reacties zoals bij e-bay of eventueel het aantal postieve, neutrale, negatie feedback reacties.
Feedback kan ook 2 kanten op , voor zowel koper als verkoper.

Andere optie zoals bij e-bay, automatisch stoppen van veiling. Zoals het nu ging leverde dat nogal eens frictie op.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 16 feb 2012, 21:28

Als je op een rubriek inzet doet of verhoogt zie je dit niet terug bij nieuwe berichten.
Krijg je dan nog wel een mail als iemand anders een reactie geeft?
- alles voor de euro uit Nederland.

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 16 feb 2012, 21:43

Deze laatste aanbieding van jou (testje2) ziet er veeel beter al uit qua design dan de eerste twee. Zo had ik het ook voor ogen. maar is dit niet een algemeen design, omdat ik bij de andere twee advertenties nog een ander design terugvind?

Het tonen van de andere add's zou ik (indien mogelijk) ook niet zichtbaar maken onder de gewone advertentie. Wanneer iemand meerdere ads zal hebben (wat heel veel voorkomt) zal dit snel heel onoverzichtelijk zijn.

NIeuwe test bij het maken van nieuwe add brachten bij mij de volgende problemen op :

- Eerste is duidelijk, een afbeelding tonen als topic hoofd in het algemeen overzicht van de ads waarschijnlijk geen goed idee, dit kun je direct zien. :D
- Tweede, wanneer je verscheidene foto's wilt toevoegen en denk van hier deze is verkeerd. Je klikt op het kruisje en alle foto's waren uit mijn schermpje verdwenen. Maar toen ik de add verzond, bleken ze er toch nog op te staan. Nu staat driemaal dezelfde foto er nog op :(

mvg Kevin

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 16 feb 2012, 22:00

De datum die die in de advertentie geeft is de datum/tijd dat de advertentie gemaakt is, daarnaast staat een (vaste?) aflopende tijd.
Lastig om te bepalen , wanneer die afloopt. Maw de eindtijd/datum staat niet gegeven, die zul je zelf moeten uitrekenen.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 feb 2012, 22:07

Die staat nu standaard op 7 dagen na plaatsen. Een advertentie blijft dus OPEN staan, 7 dagen na plaatsing.

Gr. Jeroen

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 feb 2012, 22:12

Einddatum staat overigens meteen onder de aflopende tijd... Bij mij in ieder geval.

Gr. Jeroen

AUF008
Senior lid
Senior lid

Bericht door AUF008 » 16 feb 2012, 22:40

Ziet er al goed uit.

Misschien nog een mogelijkheid om vakjes voor verzendkosten etc aan te maken?

Daarnaast zie ik een advertentie met reacties, waarbij ik eerst de mogelijkheid krijg te reageren en dan de reacties. Misschien is andersom prettiger/handiger?
-Euromunten (UNC + Roulatie)
-Aantal unieke euromunten in bezit: 411

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 17 feb 2012, 15:15

Ben er druk mee bezig en dat is nogal wat werk. :)

Voor nu vertaal ik eerst de hele modificatie en daarna ga ik kijken wat ik allemaal toe moet voegen als verzendkosten inbegrepen ja/nee, etc.
Ik noteer wel al jullie opmerkingen en werk deze straks af op volgorde waarvan ik denk dat ze van belang zijn.

Zien jullie stomme schrijffouten of zaken die verkeerd zijn vertaald, laat het mij even weten, dan wijzig ik het en sta ik minder lang voor paal. greeny

Zaken die (nog) niet vertaald zijn mogen worden gemeld, maar hoeft niet want ik ben er nog niet helemaal mee klaar (80%)

Gr. Jeroen

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 17 feb 2012, 15:29

Enige opmerking bij mij is nog dat wanneer er een reactie komt op een add dat de css blijkbaar grote klappen ontvangt. Bij de adds zonder reactie's staat de linkerkolom er nog mooi links naast. Maar van wanneer er opmerking zijn dat deze linkerkolom heel onder de rest kom te staan. (waarschijnlijk de 100% width die overschreden wordt..)

De rest ziet het er iedere keer dat ik kijk terug beter uit, dus heel snel mooi in elkar gezet!
mvg Kevin

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 20 feb 2012, 14:43

Yosoyke schreef:Enige opmerking bij mij is nog dat wanneer er een reactie komt op een add dat de css blijkbaar grote klappen ontvangt. Bij de adds zonder reactie's staat de linkerkolom er nog mooi links naast. Maar van wanneer er opmerking zijn dat deze linkerkolom heel onder de rest kom te staan. (waarschijnlijk de 100% width die overschreden wordt..)

De rest ziet het er iedere keer dat ik kijk terug beter uit, dus heel snel mooi in elkar gezet!
mvg Kevin
Ben hier mee bezig, echter zie ik dat dit enkel het geval is als je dit via de Google Chrome browser doet. Opera, Internet Explorer en Firefox werken perfect en tonen de rubriekenlijst en reacties zoals het hoort. Ben er mee bezig om te kijken hoe ik het ook voor Google Chrome goed kan laten werken.

Deze advertenties KLIK laat zien dat in Google Chrome de zaken verkeerd gaan staan, in andere webbrowsers staat het wel goed.

Gr. Jeroen

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 20 feb 2012, 15:21

Ik heb zojuist de oude forummarkt gesloten voor nieuwe advertenties. De advertenties die er nu nog staan blijven staan totdat ze verlopen. Het is niet meer mogelijk om nieuwe advertenties aan te maken in de oude forummarkt. Reageren op reeds bestaande advertenties in het oude gedeelte is nog wel mogelijk. Wanneer alles is afgerond, dan zal ik het oude gedeelte verwijderen van het forum.

Wil je een advertentie plaatsen, doe dit dan in de nieuwe forummarkt! Het is geen enkel probleem als je een advertentie ook plaatst in het nieuwe gedeelte, ondanks dat hij ook al in het oude gedeelte is geplaatst. Geef dan wel even in het oude gedeelte aan dat DIE advertentie weg mag a.u.b.

Direct naar de

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 20 feb 2012, 16:41

hierm schreef:Grappig dat je een munt kan aanbieden/kopen met een prijs uitgedrukt in bijv turkse lira's, ik neem aan dat we toch niet zo internationaal zijn, de meesten zo niet alle mensen hier kopen/betalen in euro's. Die optie is niet echt nodig
Wat ik nog niet zag was de optie of verzenden incl/excl was, tevens de optie waarmee de prijs (alleen voor veiling) moet stijgen.
Optie feedback : wil je dan ook bijhouden het percentage positieve reacties zoals bij e-bay of eventueel het aantal postieve, neutrale, negatie feedback reacties.
Feedback kan ook 2 kanten op , voor zowel koper als verkoper.

Andere optie zoals bij e-bay, automatisch stoppen van veiling. Zoals het nu ging leverde dat nogal eens frictie op.
  • Andere valuta verwijderd, enkel Euro laten staan.
  • Mogelijkheid om aan te geven of prijs inclusief of exclusief verzendkosten is, toegevoegd
  • Mogelijkheid voor bieden, zoals bijvoorbeeld bij Marktplaats, zoek ik uit of dat mogelijk is, voor nu gewoon bieden in een bericht.
  • Feedback, wordt naar gekeken, maar is lastig en vrij makkelijk te manipuleren...
Gr. Jeroen

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 20 feb 2012, 16:58

Is het ook mogelijk om een knop reageer toe te voegen, nu zie je een groot venster boven de geplaatste berichten staan.

Gr. Willem

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 20 feb 2012, 17:14

Zal er naar kijken Willem, is inderdaad een goeie.
Edit: De knop verzendkosten inclusief/exclusief is even verwijderd, dit werkte niet zoals ik wilde. Zal een geheel nieuwe knop aan moeten maken.
Gr. Jeroen

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 21 feb 2012, 12:44

Ik heb de indruk dat wat betreft de veilingen de vrijblijvendheid weer een beetje terug is. Jammer, want in het 'oude' systeem was er heel duidelijk een startbod aangegeven en vervolgens een verkoopverplichting aan het einde van de veiling. Nu zie ik al weer diverse advertenties staan met teksten als "bieden vanaf XX euro". Is het ook bij de nieuwe veiling nog zo dat je na de looptijd van de veiling het hoogste bod (indien boven het startbod) gestand moet doen en het object ook voor die prijs verkopen? Ik hoop het wel, want anders vrees ik voor Marktplaats-achtige situaties, waarin je een bod uitbrengt en pas na een maand een reactie terug krijgt bijvoorbeeld...

Bernard

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 21 feb 2012, 13:32

Startbod is nog steeds van kracht en staat ook duidelijk omschreven. Echter worden dingen soms wel heel snel vergeten. Het is even zoeken naar de juiste weg, maar het lijkt mij slim om het in de korte omschrijving te plaatsen.

Voor nu, geen startbod is gewoon bieden vanaf 10 cent of zo en dan is het aan de aanbieder om ervan te leren. ;)

Maar bovenal, geef elkaar even de tijd om te wennen en ik zal vast nog wel zaken aan moeten passen, als blijkt dat iets niet goed werkt.

Gr. Jeroen

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 21 feb 2012, 14:29

bernard3 schreef:..............................Is het ook bij de nieuwe veiling nog zo dat je na de looptijd van de veiling het hoogste bod (indien boven het startbod) gestand moet doen en het object ook voor die prijs verkopen? Ik hoop het wel, want anders vrees ik voor Marktplaats-achtige situaties, waarin je een bod uitbrengt en pas na een maand een reactie terug krijgt bijvoorbeeld...

Bernard
Ben het geheel met Bernard eens, na afloop van de looptijd verplicht kopen en verkopen, ik wens geen Marktplaatsachtige toestand.
gr
Ina

Terug naar “Ideeënbus en hulp”