Sri Lanka serie 1000 Rupees

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de biljetten van de hele wereld.
Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 21 jun 2010, 18:56

Leuk is dat zo een hoeveelheid, in Indonesie haal ik ook altijd pakkies van 100.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 21 jun 2010, 19:16

Ik kan ze altijd terug nemen naar Indonesia, echter in de handel kan je altijd winst maken op dit soort biljetten die je voor de nominale waarde hebt gekocht, de Nederlandse verzamelaar geilt toch op goedkoop :lol:
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Sri Lanka serie 1000 Rupees

Bericht door Ilosab » 21 jun 2010, 20:27

Herman schreef:Nog maar eens twee foto'tjes nu, van de 1000 Rupees met voorfront en achterkant.
Het aanklikken ervan vergroot weer de foto. :)
Afbeelding
Afbeelding
Herman
Herman, leuke serie. Zijn ze op serienummer?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 jun 2010, 22:11

Herman schreef:Ha Alfred De meesten wel, want dit was nog maar een klein voorzetje Herman
Ik weet niet wat je allemaal hebt meegenomen van je reis maar aan de foto's te zien (en het voorzetje) had je overgewicht v.w.b. je koffer. Dus er zullen nog wel meer foto's aankomen.

Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 jun 2010, 22:25

Herman schreef:Alfred, wij hadden samen mijn vrouw en ik, een overgewicht van meer dan 14 kilo bij de terugreis kun je nagaan. :)
Wat me wel iets opvalt op het forum, is dat er weinig word gereageerd door de leden op mijn goed bedoelde informatieve berichtjes. :?
Waarschijnlijk is men iets te druk in andere topics bezig, met andere dingen :lol: :roll: Herman
14 kilo overgewicht van alleen munten en bankbiljetten, nee toch?
Hot issue momenteel is de Verzamelaarsmarkt. Zijn al ruim 20 pagina's aan besteed. Ook ik ben daar debet aan maar heb het nu wel gehad.
Heb je trouwens 't Watermerk nog gehad?

Gr. Alfred.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 jun 2010, 08:25

Herman schreef:Ja Alfred, heb het watermerk gehad. Vielen me enkele zaken op, zoals een lege pagina met commentaar daarop. Ook op pagina 3 het voorwoord, en daarnaast Notitie van redacteur en PR sprongen eruit :shock: :) Ja dat topic spant de kroon, maar ik vind dat niet zo spannend allemaal. :? Uiteindelijk is zelfs negatieve reclame altijd reclame, hoe men het ook went of keert, ik doe daar niet aan mee :)
Herman
Herman,
Ik had een verslag geschreven van mijn bezoek aan de papermoneyfair in Valkenburg en dat opgestuurd. Ergens is er iets misgegaan want ze konden het niet vinden. Heb ik het nogmaals gestuurd maar het was te laat voor plaatsing. Op 5 juni was er een beurs met ledenvergadering. Ik kon niet vanwege de verjaardag van mijn kleindochter maar de redacteur is op staande voet opgestapt, dat vermoeden had ik al dat het eraan zat te komen. Kort daarop kreeg ik ook een bevestiging van de secretaris die ook vermeldde dat het volgende Watermerk op een later tijdstip zal verdwijnen. Verder niets meer gehoord, ook niet op de website niets gevonden. Ik denk dat ik mijn lidmaatschap ga opzeggen. Er is weinig tot geen informatie en om nu 22,50 € te betalen voor 2 blaadjes vind ik een beetje te gek.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 jun 2010, 13:21

Herman schreef:Ja helemaal 100% zit het bestuur en redactie zeker niet op een lijn. :( Jammer is dat mensen hun afspraken en beloften schijnbaar niet kunnen nakomen. :roll: Men zou toch verwachten dat men oud en wijs genoeg is als gelijkgestemden in de hobby, om samen door een deur te kunnen gaan. Of er is achter de coulissen meer aan de hand dan we vermoeden. Jammer allemaal, dat de was niet binnenshuis kan worden gehouden. :) Herman
Het rommelt al een tijdje want vorig jaar was er een kleine opstand door leden die vonden dat het huidige bestuur geen goed werk afleverd. En achteraf blijkt dat zo te zijn denk ik. Ik wacht nog een paar maanden maar denk wel dat ik mijn lidmaatschap ga opzeggen.

Gr. Alfred

Terug naar “Wereldbiljetten”