Hongarije 10 Forint

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de biljetten van de hele wereld.
sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 20 apr 2010, 18:11

mooi biljet zeg! hier even de afbeelding (:

Afbeelding

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Hongarije 10 Forint

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 18:24

Herman schreef:P.S. Ik denk dat Alfred dit wel een leuk biljetje vind? :)
Je slaat de spijker op zijn kop Herman. Daarom was ik ook gevallen voor de Hongaarse biljetten omdat daar allemaal historische figuren op staan. Dit is één van de mooie maar er zijn nog wel mooiere.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 19:08

Herman,

Ik heb veel biljetten van Hongarije maar de verhalen erachter weet ik niet, dat zou ik moeten opzoeken. T.z.t. moet ik daar eens achteraan gaan en dan plaats ik het wel. Momenteel heb ik weinig tijd en ben doodmoe. Deze week treed ik na een relatie van 12,5 jaar in het huwelijk met mijn Hongaarse vrouw. Ze zou afgelopen zaterdag komen per vliegtuig maar je kent de problemen momenteel. We hebben er alles aan gedaan om haar per vliegtuig, bus, trein hierheen te krijgen maar we kregen het niet voor elkaar. Ik ben dus zaterdagmiddag om half 1 weggereden en vanmorgen om half 8 was ik weer thuis, met vrouw, trouwjurk en schoonmoeder. Ritje van 3070 km in nog geen 3 dagen dus ik ben redelijk afgeserveerd. Maar ik heb de hint begrepen en zal dit jaar nog wel wat plaatsen.

Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 20 apr 2010, 19:10

Ilosab schreef:Herman,

Ik heb veel biljetten van Hongarije maar de verhalen erachter weet ik niet, dat zou ik moeten opzoeken. T.z.t. moet ik daar eens achteraan gaan en dan plaats ik het wel. Momenteel heb ik weinig tijd en ben doodmoe. Deze week treed ik na een relatie van 12,5 jaar in het huwelijk met mijn Hongaarse vrouw. Ze zou afgelopen zaterdag komen per vliegtuig maar je kent de problemen momenteel. We hebben er alles aan gedaan om haar per vliegtuig, bus, trein hierheen te krijgen maar we kregen het niet voor elkaar. Ik ben dus zaterdagmiddag om half 1 weggereden en vanmorgen om half 8 was ik weer thuis, met vrouw, trouwjurk en schoonmoeder. Ritje van 3070 km in nog geen 3 dagen dus ik ben redelijk afgeserveerd. Maar ik heb de hint begrepen en zal dit jaar nog wel wat plaatsen.

Gr. Alfred.
zoheej, dat is vervelend. maar aan de andere kant alvast van harte gefeliciteerd! en dat van die biljetten komt nog wel ;)

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 19:13

Sebastiaan,

Bedankt voor de felicitatie. Het was zeker vervelend en we moeten ook nog terug met het vliegtuig. Dus als die rotzooi uit IJsland blijft vallen (Nederland wilde cash maar we kregen ash) dan kan ik nog een keer aan de bak.

Gr. Alfred.

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 20 apr 2010, 19:38

Ilosab schreef:Ik ben dus zaterdagmiddag om half 1 weggereden en vanmorgen om half 8 was ik weer thuis, met vrouw, trouwjurk en schoonmoeder. Ritje van 3070 km in nog geen 3 dagen dus ik ben redelijk afgeserveerd.
Gr. Alfred.
Hi Alfred, binnenkort zit jij aan de goulash in een gietijzeren pot op een houtvuurtje gemaakt en ben je alles vergeten. Ik heb dit verleden jaar gegeten, klaargemaakt door ene Gabor (what's in a name) en dat was een memorabele maaltijd.

iK WENS JE VEEL GELUK EN VOORAL VOORSPOED MET JE VOORGENOMEN HUWELIJK. wave1

Gruces

Lon
Laatst gewijzigd door Londoh op 20 apr 2010, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 20 apr 2010, 19:39

Alfred,

Ook van mijn kant, alvast van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.

Gr. Willem

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 19:41

Herman,

Ik heb je felicitatie aan mijn vrouw overgebracht. Volgens haar heb je geschreven " Veel geluk samen ". Je Hongaars is beter dan die van mij maar dat maakt niet uit want mijn vrouw spreekt Hongaars, Engels en Nederlands. Samen gaan we maar eens achter de verhalen aan van de bankbiljetten. Je had het over de verschillende biljetten maar qua schoonheid van de bankbiljetten vind ik de Korona mooier, en de forint en dollar van de 19e eeuw.

Gr. Alfred

Coinshooter
Donateur
Donateur

Bericht door Coinshooter » 20 apr 2010, 19:45

Proficiat met je huwelijk Alfred!
En de vliegtuigen beginnen weer te vliegen :wink:

Groetjes,
Bas

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 19:46

londoh schreef:Hi Alfred, binnenkort zit jij aan de goulash in een gietijzeren pot op een houtvuurtje gemaakt en ben je alles vergeten. Ik heb dit verleden jaar gegeten, klaargemaakt door ene Gabor (what's in a name) en dat was een memorabele maaltijd.

Gruces

Lon
Hoi Lon,

Bedankt voor je felicitatie. Had je mijn berichten niet gemist de afgelopen 3 dagen? Wat betreft de gulyás (zo schrijf je dat) heb je helemaal gelijk. Sinds ik dat recept zoals jij het beschreef (helemaal goed) in de tuin bij mijn schoonmoeder heb gegeten eet ik het hier niet meer. Niet te vergelijken met wat ze hier goulash noemen. En Gabor is een algemeen voorkomende naam, ik ken er ook een paar.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 19:48

willem-nl schreef:Alfred,

Ook van mijn kant, alvast van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.

Gr. Willem
Willem, bedankt voor de felicitatie. Gelukkig neemt mijn collega voor mij waar omdat ik tamelijk onverwacht ben afgereisd. Heb dus nog een paar dagen om bij te komen.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 20 apr 2010, 19:50

Coinshooter schreef:Proficiat met je huwelijk Alfred!
En de vliegtuigen beginnen weer te vliegen :wink:

Groetjes,
Bas
Bedankt Bas. Maar Hongarije zit er volgens mij nog niet bij. Ze hebben nog ruim een week de tijd om weer op schema te komen. 1 x 37 uur rijden is wel genoeg geweest.

Gr. Alfred

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 21 apr 2010, 10:00

Ik ben dit jaar getrouwd op 6 januari jongstleden :?

Dat heeft ook een hoop voeten in aarde gehad. Wanneer de rit heen en terug met je vrouw de enige tegenslag is in je verdere relatieleven, dan is die ellende ook weer achter de rug en kan je voor de rest alleen nog maar genieten! :lol: Veel geluk!
tja..

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 apr 2010, 16:55

grivnagozer schreef:Ik ben dit jaar getrouwd op 6 januari jongstleden :?

Dat heeft ook een hoop voeten in aarde gehad. Wanneer de rit heen en terug met je vrouw de enige tegenslag is in je verdere relatieleven, dan is die ellende ook weer achter de rug en kan je voor de rest alleen nog maar genieten! :lol: Veel geluk!
Het kan natuurlijk altijd erger maar voordat we gaan trouwen hebben we al het één en ander voor onze kiezen gehad. Natuurlijk de ruim 3000 km reizen maar ook het papierwerk bij ons op het stadhuis. Ik had echt alles uitgezocht via Buitenlandse Zaken, had alle papieren perfect geregeld, Hongarije is nota bene lid van de EU en dan na 5 bezoekjes aan ons plaatselijke stadhuis verteld zo'n mafkees me dan dat er een papier ontbreekt. Heb ik maar tegen hem gezegd dat hij de hele pestzooi kon teruggeven en we naar een andere gemeente gaan. Bleek dat hij het verkeerde land had gelezen, Bulgarije is effe anders geschreven dan Hongarije. Of er ook knurften werken bij de gemeente en dan is hij nog een topper.

We kamen er een mooie dag van, reken daar maar op. Kan ik daarna weer met een gerust hart op munten-en bankbiljettenjacht.

Gr. Alfred

Terug naar “Wereldbiljetten”