Wereldbiljetten voor zoon gezocht
-
- Volledig lid
Wereldbiljetten voor zoon gezocht
Dag allen,
Ik weet niet of deze vraag hier kan, zo niet verwijder gerust.
Mijn zoon (14) heeft een fascinatie voor de wereld en alles wat er is gebeurt en nog steeds gebeurd. Hij kan zo'n beetje alle landen op de wereldkaart aanwijzen. Toen ik hem opperde dat het misschien leuk was als hij een verzameling zou aanleggen van bankbiljetten van elk land één, leek hem dit heel leuk.
Hij heeft natuurlijk weinig budget dus ik wil hem wel op gang helpen.
Hij zoekt graag bankbiljetten die gewoon mooi zijn, in UNC kwaliteit mag maar hoeft niet (bij voorkeur geen kreukels/vouwen/vlekken).
Mocht iemand wat over hebben zou dat leuk zijn en/of anders wie heeft een mooi aanbod van verschillende bankbiljetten (van zoveel mogelijk verschillende landen) voor bijv. 25,- euro?
Alvast dank voor reacties en groet, Anton
Ik weet niet of deze vraag hier kan, zo niet verwijder gerust.
Mijn zoon (14) heeft een fascinatie voor de wereld en alles wat er is gebeurt en nog steeds gebeurd. Hij kan zo'n beetje alle landen op de wereldkaart aanwijzen. Toen ik hem opperde dat het misschien leuk was als hij een verzameling zou aanleggen van bankbiljetten van elk land één, leek hem dit heel leuk.
Hij heeft natuurlijk weinig budget dus ik wil hem wel op gang helpen.
Hij zoekt graag bankbiljetten die gewoon mooi zijn, in UNC kwaliteit mag maar hoeft niet (bij voorkeur geen kreukels/vouwen/vlekken).
Mocht iemand wat over hebben zou dat leuk zijn en/of anders wie heeft een mooi aanbod van verschillende bankbiljetten (van zoveel mogelijk verschillende landen) voor bijv. 25,- euro?
Alvast dank voor reacties en groet, Anton
Re: Wereldbiljetten voor zoon gezocht
Het is niet dichtbij maar a.s. zaterdag en zondag is er een papermoneybeurs in Valkenburg.
Daar kan je echt je hart ophalen met papiergeld uit heel de wereld en je kan er een leuk dagje uit van maken.
Toegang is gratis zie:
https://www.uitzinnig.nl/evenement/4774 ... nburg.aspx
Mvg,
.
Daar kan je echt je hart ophalen met papiergeld uit heel de wereld en je kan er een leuk dagje uit van maken.
Toegang is gratis zie:
https://www.uitzinnig.nl/evenement/4774 ... nburg.aspx
Mvg,

-
- Volledig lid
Dank voor de tip!
Zaterdag ben ik naar Woerden bij de voorjaarsbijeenkomst van het Kon. Ned. Genootschap voor Munt- en Penningkunde en zondag vier ik mijn verjaardag..
Is er ergens een overzicht van papiergeldbeursen?
Zaterdag ben ik naar Woerden bij de voorjaarsbijeenkomst van het Kon. Ned. Genootschap voor Munt- en Penningkunde en zondag vier ik mijn verjaardag..
Er zijn maar 2x per jaar echte papiergeldbeurzen dat is in april en september.Coinmaster schreef: ↑21 apr 2022, 12:37 Dank voor de tip!
Voor de rest kan je volgens mij ook papiergeld vinden op bijna alle munten beurzen door heel het land.
Ik heb nog ergens een map met buitenlands papiergeld zal voor 25 euro bij elkaar zoeken.
Stuur je wel een PB met wat het is.
Mvg,

-
- Volledig lid
Alvast bedankt!!
14 mei as. is er een papiergeldbeurs in Hilversum van de Nederlandse Vereniging van Papiergeldverzamelaars (IBNS).
tussen 10:00 en 16:00 in Amrâth Hotel Lapersoek, Utrechtseweg 16 Hilversum.
(Ik sta er zelf ook met een tafel. Het doet me een genoegen als jij (en alle anderen die dit bericht lezen en langskomen) zich even aan mij voorstelt/stellen. Zoveel id's zoveel namen, en maar heel weinig gezichten. Ik ontmoet iedereen graag persoonlijk!!.
En als je zoon erbij is, kunnen hij en ik in gesprek, en kijken wat hij leuk vind. Ik kan wat ervaringen delen, misschien voor wat valkuilen behoeden en misschien dat ik wel wat biljetten bij elkaar kan schrapen voor hem. Overigens... Ik ben op mijn 11de begonnen, diep in de vorige eeuw
en ook op weg geholpen door een andere verzamelaar, dat helpt altijd. En die budget problemen zijn nu op mijn 54ste helaas nog steeds niet voorbij.
22 mei, 4 september en 30 oktober 2022 zijn er ook beurzen in "De Druiventros" in Berkel Enschot (ook wel de Internationale Muntenbeurs Tilburg genoemd). Entree vanaf 09:00. Daar ben ik niet elke keer.
Deze beurzen zijn veel kleinschaliger dan de beurzen zoals Ger1 aangeeft, maar door het soms ietwat "kneuterige" karakter is er veel meer tijd en aandacht voor verzamelaars onder elkaar.
Verder publiceert de Muntkoerier een overzicht van muntenbeurzen, daar is wel héél vaak veel papiergeld te vinden.
https://www.muntkoerier.com/3e_pagina.html
(Ik sta er zelf ook met een tafel. Het doet me een genoegen als jij (en alle anderen die dit bericht lezen en langskomen) zich even aan mij voorstelt/stellen. Zoveel id's zoveel namen, en maar heel weinig gezichten. Ik ontmoet iedereen graag persoonlijk!!.
En als je zoon erbij is, kunnen hij en ik in gesprek, en kijken wat hij leuk vind. Ik kan wat ervaringen delen, misschien voor wat valkuilen behoeden en misschien dat ik wel wat biljetten bij elkaar kan schrapen voor hem. Overigens... Ik ben op mijn 11de begonnen, diep in de vorige eeuw

22 mei, 4 september en 30 oktober 2022 zijn er ook beurzen in "De Druiventros" in Berkel Enschot (ook wel de Internationale Muntenbeurs Tilburg genoemd). Entree vanaf 09:00. Daar ben ik niet elke keer.
Deze beurzen zijn veel kleinschaliger dan de beurzen zoals Ger1 aangeeft, maar door het soms ietwat "kneuterige" karakter is er veel meer tijd en aandacht voor verzamelaars onder elkaar.
Verder publiceert de Muntkoerier een overzicht van muntenbeurzen, daar is wel héél vaak veel papiergeld te vinden.
https://www.muntkoerier.com/3e_pagina.html
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Volgens mij heb ik daar nog geen bericht van gehad of komt dat nog?Patrickp_nl schreef: ↑25 apr 2022, 12:07 14 mei as. is er een papiergeldbeurs in Hilversum van de Nederlandse Vereniging van Papiergeldverzamelaars (IBNS).
Mvg,

-
- Volledig lid
Hoi Patrick, hartelijk dank! Je kent me wel, vorig jaar spraken we elkaar op de beurs te Houten.Patrickp_nl schreef: ↑25 apr 2022, 12:07 14 mei as. is er een papiergeldbeurs in Hilversum van de Nederlandse Vereniging van Papiergeldverzamelaars (IBNS).
En als je zoon erbij is, kunnen hij en ik in gesprek, en kijken wat hij leuk vind. Ik kan wat ervaringen delen, misschien voor wat valkuilen behoeden en misschien dat ik wel wat biljetten bij elkaar kan schrapen voor hem.
Zojuist aan mijn zoon laten weten en hem lijkt het wel wat dus als het even mee zit komen we dan samen langs in de ochtend!
Graag tot dan en vr. groet, Anton
(Hier een foto: https://independent.academia.edu/AntonCruysheer)

Dat krijg je er nou van Ger, ze zie zien dat je alleen nog maar munten koopt.... :-p
Ik bedoel maar, ik ben niet de enige die dat opvalt.

Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ik moet het heel even voor Ger1 opnemen. In Houten zat hij gewoon aan mijn tafel met bankbiljetten.
Maar nu ik er over nadenk... hij had het alleen maar over munten
Maar nu ik er over nadenk... hij had het alleen maar over munten

Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)

Daar kan ik weinig tegen inbrengen

Mvg,

Ik vind dit echt niet kunnen allemaal jongens en meisjes
Laten we maar weer ontopic gaan voordat het helemaal finaal uit de klauw escaleert![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)

Laten we maar weer ontopic gaan voordat het helemaal finaal uit de klauw escaleert
![[frog] froggy](./images/smilies/froggy.gif)
Maar het stond ook niet in de het laatste Watermerk?PietjePuk190 schreef: ↑25 apr 2022, 21:05 Ik vind dit echt niet kunnen allemaal jongens en meisjes![]()
![]()
![]()
![]()
Laten we maar weer ontopic gaan voordat het helemaal finaal uit de klauw escaleert![]()
Mvg,

Geduld. Vandaag komt de nieuwe.
Ik ben benieuwd of ik hem nu wel krijg na de 1e verzending.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Dat ging altijd gewoon goed. Los daarvan, PostNL heeft het wel vaker moeilijk met zijn eigen werk zoals we inmiddels allemaal wel weten. Plus het is ook nog Koningsdag morgen. En anders wordt het donderdag of vrijdag. Ik heb hem ook niet gekregen vandaag. Komt wel.
Ik krijg niet veel Nederlandse lectuur vanuit Nederland. Af en toe een veiling catalogus alhoewel dat ook minder wordt, mijn dochter krijgt de Donald Duck maar dat ben ik ontgroeid dus het enige waar ik naar uitkijk is het Watermerk, die lees ik in één zucht uit.
Ja als mensen nou nogeens wat kopij in zouden sturen zou dat moeilijker worden. Maar ja

Ik bedoelde ermee dat het mij niet uitmaakt hoe dik hij is, ik begin eraan en stop na de laatste bladzijde. Misschien heb ik 2 korte stukjes voor de volgende editie. Trouwens, ik haalde hem zojuist uit de brievenbus dus bedankt weer.
-
- Volledig lid
Komend jaar ben ik van plan een bijdrage te schrijven over hyperinflatie bankbiljetten, dat vind ikzelf een heel interessant onderwerp.
@Ger, het pakket is vandaag ontvangen, heel veel dank, mijn zoon was er erg blij mee!
@Ger, het pakket is vandaag ontvangen, heel veel dank, mijn zoon was er erg blij mee!