Yosoyke munten applicatie

Plaats hier berichten over algemene zaken omtrent de euro. Denk hierbij aan nieuws over aankomende eurolanden, nieuwtjes, weetjes, etc.

Moderator: euromunter

Yosoyke
Superlid
Superlid

Yosoyke munten applicatie

Bericht door Yosoyke » 31 mei 2011, 22:18

Beste

zoals de meeste weten (en wist je dit nog niet, hier komt het dan : ) bezit ik een website die de nieuwste informatie ivm 2 euromunten bijhoudt en waarop je alle muntjes apart kunt bekijken met de bijhorende informatie. Deze website krijgt dagelijks een mooi aantal bezoekers, waar ik heel trots mee ben natuurlijk.

Maar ik zocht naar een nieuwe uitdaging en ben hier dan ook begonnen met het creëren van een eigen applicatie, die dezelfde eigenschappen heeft van de website, dus de informatie over verschillende 2 euromunten zal bevatten + waar je uw eigen collectie zal kunnen bijhouden.
Deze applicatie is momenteel bijlange nog niet afgewerkt, maar hier zal ik jullie dus een kleine voorstelling geven van de huidige stand van zaken :
(in deze huidige versie zullen enkel alle reeds bestaande 2 euromunten aanwezig zijn, dus nog niet alle beschikbare munten van alle coupons !! )

Bij het opstarten van de applicatie zal er gekeken worden of dit de eerste maal is dat u de applicatie start, zoja zal uw naam gevraagd worden.
Afbeelding

Deze zal dan samen met het huidige aantal bestaande munten getoond worden + het aantal dat u hier al van bezit.
Dit startscherm zal dan vervolgens bij iedere start-up gebruikt worden, het ziet er als volgt uit :
Afbeelding

Hierop zijn er 4 knoppen aanwezig, die telkens voor zichzelf spreken wat er zal gebeuren wanneer u op deze klikt :

* Zoekmunt : zal u naar een nieuw scherm brengen waarop u de informatie van de gewenste munt kunt op bekijken. Boven de informatie van de munt ziet u drie dropdownlijsten, hierin kunt u de gewenste soort munt kiezen (nationale, speciale of herdenkigsmunt), het land en het jaartal
wanneer alle dropdownlijsten een keuze bevatten zal er de gekozen munt getoond worden :
(klein voorbeeldje van de Nationale Belgische munt 1999 : ) Afbeelding

Ook wanneer er een variant van deze munt beschikbaar is, worden deze op een unieke manier weergegeven, waardoor het mogelijk is om tussen deze onderling te scrollen :
Afbeelding Afbeelding

Indien er 1 of 2 dropdownlijsten een keuze bevatten zullen de beschikbare munten in een lijstje teruggegeven worden
(aan de opmaak van dit wordt nog gewerkt want vind het nu maar op niets trekken !!!!, maar dit is slecht om al een voorbeeldje te geven)
Afbeelding

* Zoekland : zal u naar een nieuw scherm brengen waarop u alle deelnemende landen van de eurozone op kunt bekijken met hun informatie :
hier op wordt de informatie van het gekozen land getoond onder begeleiding van een trots wapperende vlag van het desbetreffende land.
Ook hier kunt u de verschillende landen bereiken door in de dropdownlijst het gewenste land aan te klikken.

[thumbnail]http://www.yosoyke.be/images/appli/zoekland1.png[/thumbnail] [thumbnail]http://www.yosoyke.be/images/appli/zoekland2.png[/thumbnail] [thumbnail]http://www.yosoyke.be/images/appli/zoekland3.png[/thumbnail]

* Aanmuntingen : zal u naar een nieuw scherm brengen waarop u de verschillende aanmuntingen (kwaliteiten) van de munten kunt bekijken met een woordje uitleg bij
Afbeelding

Hier is het mogelijk om terug via een dropdownlijst tussen de verschillende kwaliteiten te scrollen en de bijhorende informatie ervan te bekijken
Afbeelding

* Eigen verzameling :

Wanneer u deze module opent, zult u een lijst krijgen van alle munten die aanwezig zijn in het programma. Deze worden per jaar, alfabetisch weergegeven.
Afbeelding

Wanneer u op een rij klikt in deze tabel, dus wanneer u op een munt klikt wordt er naast de tabel een foto van de munt weergeven (als controle of u effectief deze munt bedoelde) en eronder komt er een knop + textveldje beschikbaar. In dit textveldje zal weergegeven worden of deze munt momenteel in uw verzameling als Verzameld of niet verzameld staat en door een eenvoudige druk op deze knop kunt u dit aanpassen.
voor :
Afbeelding
na het drukken op de knop :
Afbeelding

in het hoofdscherm wordt ook dus het aantal van uw persoonlijke verzameling weergegeven adhv de muntjes die u reeds op 'Verzameld' heeft gezet
Afbeelding

en ook in de ZoekMunt- module is nu te zien of u deze munt reeds verzameld heeft
De werking van deze blijft identiek aan hoe deze al uitgelegd werd, maar hier is er nu een kleine checkbox aanwezig. Wanneer er een vinkje in staat heeft u deze munt al tot uw verzameling gevoegd, zo niet heeft u deze munt nog niet.
Afbeelding

Hier zijn ook enkele knoppen op geïmplementeerd die u wat leuke informatie geven over uw verzameling, namelijk wat de totale waarde van de verzameling is, hoeveel de waarde van uw reeds verzamelde munten is, ... Ook is het mogelijk om een lijst te genereren van uw verzameling, om hier dan in 1 keer een mooi overzicht te krijgen
Afbeelding Afbeelding

Deze topic zal ik gebruiken om jullie dan ook op de hoogte te houden van nieuwe aanpassingen en nieuwe toegevoegde elementen
Dus hier kunnen er geregeld nieuwe dingen toegevoegd en aangepast worden in deze topicstarter
(Hoe de applicatie er nu uitziet kan nog veranderen. Ik heb deze 'look' gekozen om alle onderdelen van de applicatie al te kunnen testen en te zien of er geen fouten meer te bespeuren zijn. )

mvg Kevin
Laatst gewijzigd door Yosoyke op 08 jul 2011, 13:26, 9 keer totaal gewijzigd.
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Re: Yosoyke munten applicatie

Bericht door Peterbos » 01 jun 2011, 10:47

Ben benieuwd. Leuk idee! :thumb up:

Als je hem af hebt wil ik het wel hebben. Kan ik goed gebruiken voor mij verzameling.
Komen de commemoratieve munten er ook in?
Groet,

PB

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 01 jun 2011, 12:58

Peterbos schreef:Ben benieuwd. Leuk idee! :thumb up:

Als je hem af hebt wil ik het wel hebben. Kan ik goed gebruiken voor mij verzameling.
Komen de commemoratieve munten er ook in?
bedoel jij de commemoratieve met de 2euro waardes of de andere ook (5euro, 10euro, ... ) ?
momenteel zijn het alle 2eurostukjes die ik ook in mijn database in mijn website staan heb zullen in deze applicatie al zitten, dus alle nationale muntjes en alle commemoratieve !

(misschien zou ik inderdaad als tweede versie kunnen enkel alle herdenkingsmunten in deze applicatie steken, dit is misschien ook nog een leuk idee
heb je direct een samenvatting van alle herdenkingsmunten die van alle waardes al geslagen werden en de welke je reeds verzameld hebt )

mvg Kevin

Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peterbos » 01 jun 2011, 13:29

Ben even op je site geweest. Leuke site, goed vormgegeven en handige informatie. :klap:
Maar de marktwaarde van de munten zijn wel hoog vermeld. finland 2004 koop je tegenwoordig voor plm 30-35,- euro UNC.
Hoe kom je bijvoorbeeld bij 45,-? (Even een puntje terzijde)

Als het je lukt om ook de 5 en de 10 euro erin te zetten heb je iig meer potentiele kandidaten. :thumb up:
... En als je dan toch bezig bent, kan je dan ook de 1/4, 3, 8, 12 en de 10.000 euro erin zetten? :knipoog:
Groet,

PB

Eurocollecteur Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Eurocollecteur » 01 jun 2011, 13:55

Wouw , dat ziet er mooi uit. Ik denk dat een applicatie met de gedenkmunten ook een mooie aanvulling is.
Misschien wel bewerkbaar zodat je zelf je buitelandse munten kan invoeren.
Maar ...... eerst je examens afmaken hoor!!!
EUROCOLLECTEUR memoeuro / memo euro / 0 euro biljet

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 01 jun 2011, 15:11

Peterbos schreef:Ben even op je site geweest. Leuke site, goed vormgegeven en handige informatie. :klap:
Maar de marktwaarde van de munten zijn wel hoog vermeld. finland 2004 koop je tegenwoordig voor plm 30-35,- euro UNC.
Hoe kom je bijvoorbeeld bij 45,-? (Even een puntje terzijde)

Als het je lukt om ook de 5 en de 10 euro erin te zetten heb je iig meer potentiele kandidaten. :thumb up:
... En als je dan toch bezig bent, kan je dan ook de 1/4, 3, 8, 12 en de 10.000 euro erin zetten? :knipoog:
de prijzen die op mijn website weergegeven worden zijn de prijzen die ik zelf betaalde om deze munt tot mijn collectie te kunnen toevoegen
die munt heb ik bij eurocoinhouse gekocht, deze prijs is inderdaad wat boven de gemiddelde prijs, maar in die tijd kocht ik nog mijn meeste munten bij deze en wist ik niet dat deze hun prijzen inderdaad aan de hoge kant waren (maar wel mooi kwaliteit telkens moet ik toegeven)

de bedoeling zal dus inderdaad zijn om dan de database die deze applicatie gebruikt aan te vullen met de gedenkmunten van de andere waardes dan de 2euro
dit vind ik een heel goed idee en daarmee zal de doelgroep dus inderdaad ook groeien voor deze applicatie.
zal dus eerst (inderdaad na mijn examens Eurocollecteur :angel: ) deze applicatie afwerken in deze huidige vorm (dus database van enkel de 2euromuntjes)
en zal dan als tweede versie de database aanpassen zodat (zoveel mogelijk) herdenkingsmunten in deze database verwerkt zullen zijn
(hier zou ik dan misschien hulp kunnen gebruiken om een lijst van alle herdenkingsmunten (land, jaartal, couponwaarde, oplage en prijs) te verkrijgen, want ik ben totaal niet thuis op het gebied van andere couponwaardes buiten de 2euro's )

mvg Kevin

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 01 jun 2011, 15:15

Eurocollecteur schreef:Wouw , dat ziet er mooi uit. Ik denk dat een applicatie met de gedenkmunten ook een mooie aanvulling is.
Misschien wel bewerkbaar zodat je zelf je buitelandse munten kan invoeren.
Maar ...... eerst je examens afmaken hoor!!!
hier had ik ook al aan gedacht om het voor de gebruikers misschien mogelijk te maken zelf munten toe te voegen aan de applicatie
hier ben ik wel nog een ideetje voor aan het zoeken hoe ik dit het best zal aanpakken, want de database waarmee deze applicatie werkt is niet een gewoon accessdatabase ofzo, omdat deze de applicatie zeer zwaar en extreem traag zou maken. Heb hier voor een andere benadering gekozen, wat de applicatie veel lichter maakt. Ben dus inderdaad nog aan het bedenken hoe ik dit mogelijk zal kunnen maken, maar ik denkt dat dit normaal wel zou moeten lukken.

Moest dit niet lukken zou ik eventueel elke maand een nieuwe update van deze applicatie hier kunnen posten (misschien afspreken dan met Jeroen dat ik een gelijkaardig deel van het forum krijg als Daniel met de E4U-magazine) waar ik dan jullie op de hoogte kan houden van deze applicatie.

maar over dit zal ik nog enkele nachtjes moeten slapen en de beste benadering voor dit 'probleem' trachten te vinden en dit toe te passen op dit project :lach:

mvg Kevin

jorsan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jorsan » 01 jun 2011, 17:18

Succes verder met je applicatie. Ziet er nu al goed uit :klap: :thumb up:

Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)

Peterbos
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Peterbos » 01 jun 2011, 17:25

lijst met gegevens kan je vinden op o.a.:
www.2-euromunten.nl (samengevat) of
http://nl.wikipedia.org/wiki/Euro-herdenkingsmunt

heb je hier wat aan?
Groet,

PB

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 01 jun 2011, 17:33

Peterbos schreef:lijst met gegevens kan je vinden op o.a.:
http://www.2-euromunten.nl (samengevat) of

heb je hier wat aan?
al de 2euromunten heb ik de informatie van hoor
het zijn die andere herdenkingsmunten (5 euro, 10euro, ..) waar ik geen lijst van heb nog..
als ik terug moet beginnen al met alle informatie van die bestaande munten zal dit terug een tijdje duren !
ik weet niet of er hier op het forum eventueel een lijst aanwezig is in het deel van de herdenkingsmunten (heb daar nog nooit op gekeken :angel: )

mvg Kevin

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 01 jun 2011, 18:55

Ziet er al netjes uit!! :thumb up:

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 01 jun 2011, 19:01

Peterbos schreef:lijst met gegevens kan je vinden op o.a.:
http://www.2-euromunten.nl (samengevat) of

heb je hier wat aan?
De websites die je nu noemt zijn echt zwaar waardeloze sites, waar niet eens de echte (meer exactere) oplagecijfers op staan. Bovendien staan op genoeg andere sites én op dit forum wel de juiste informatie met betrekking tot de 2 euro herdenkingsmunten.

Alles behalve een goede site die je doorgeeft :thumb down:

@Kevin: goed bezig, ziet er veel belovend uit! :thumb up:

groeten Paul

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 01 jun 2011, 19:14

euromunter schreef:

groeten Paul
Dankje Paul! Er zit al veel werk en passie in deze applicatie!
Heb net gekeken op deze topic ( http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=14&t=3776 ) , daar heb ik gezien dat u daar mooi alle andere herdenkingsmunten bijhoudt.
Heb je enig idee hoeveel van deze muntjes er hier al instaan , kwestie van een idee te hebben hoeveel werk ik dan nog zal hebben om deze herdenkingsmunten eventueel in mijn applicatie te verwerken :lach:

mvg Kevin

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 02 jun 2011, 09:32

Yosoyke schreef:
euromunter schreef:

groeten Paul
Dankje Paul! Er zit al veel werk en passie in deze applicatie!
Heb net gekeken op deze topic ( http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=14&t=3776 ) , daar heb ik gezien dat u daar mooi alle andere herdenkingsmunten bijhoudt.
Heb je enig idee hoeveel van deze muntjes er hier al instaan , kwestie van een idee te hebben hoeveel werk ik dan nog zal hebben om deze herdenkingsmunten eventueel in mijn applicatie te verwerken :lach:
Die heb ik nog niet geteld. Het zijn er zo ontzettend veel, met name Spanje en Frankrijk, daar ben je wel even druk mee. Er zit echt voor heel veel uren werk in!

groeten Paul

siegertmunt
Senior lid
Senior lid

Bericht door siegertmunt » 02 jun 2011, 12:45

jeik neem aan dat de app voor ipod, iphone, ipad etc word zoja dan kan jer er bijvoorbeeld nog 0.79c voor vragen dan verdien je gelijkwat bij om nieuwe munten aan te schaffen
verzamel nu euro's en cc
alle 12 basis landen (sets) compleet + malta san-marino

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 02 jun 2011, 12:50

het zal een java-applicatie zijn !
ik weet niet hoe het zit met de IPhone, of deze een java-platform hebben (ik denk het wel) maar mijn smartphone (HTC) heeft dit wel en dit zou dus idd ook op deze moeten draaien !
zal wanneer het af is het eens testen op mijn smartphone en de resultaten hier zetten ! :D

mvg Kevin

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 02 jun 2011, 17:36

Heb gisteren en vandaag een nieuwe module in mijn applicatie ingebouwd.
Deze zal bij het starten controleren of het de eerste keer is dat je deze applicatie gebruikt :
zoja zal er een dialoog venster komen dat u welkom heet en uw gegevens opvraagt
zonee zal de applicatie uw gegevens inlezen (die u bij de eerste start van da applicatie heeft ingegeven) en ze tonen op het hoofdscherm

het startscherm ziet er (momenteel) zo uit :
Afbeelding

mvg Kevin

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 jun 2011, 18:10

Ziet er veelbelovend uit. Ik zou alleen het woordje euromuntjes wijzigen in euromunten. Onder euromuntjes versta ik 1 en 2 cent maar de rest zijn voor mij toch munten.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 02 jun 2011, 18:31

Ilosab schreef:Ziet er veelbelovend uit. Ik zou alleen het woordje euromuntjes wijzigen in euromunten. Onder euromuntjes versta ik 1 en 2 cent maar de rest zijn voor mij toch munten.

Gr. Alfred
Goede opmerking Alfred !
zal dit direct aanpassen :D

mvg Kevin

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 03 jun 2011, 13:35

Sta versteld!

Prachtig en ik volg de site vanaf nu met grote interesse!

Vergeet niet dat dit forum ook veel informatie verschaft dus een linkje mag natuurlijk wel, mocht die er nog niet staan ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 03 jun 2011, 17:40

Munthunter schreef:Sta versteld!

Prachtig en ik volg de site vanaf nu met grote interesse!

Vergeet niet dat dit forum ook veel informatie verschaft dus een linkje mag natuurlijk wel, mocht die er nog niet staan ;)

Gr. Jeroen
ik was dit al van plan hoor Jeroen (herinnering mailtje die ik u tijdje geleden stuurde). Had een tijdje geleden aan Daniel gevraagd of hij het logo van Munthunter forum kon vergroten (omdat dit momenteel enkel maar een favicon is)
ging zodra ik deze had dit op mijn website zetten naast de link naar mijn facebook-account.
Maar Daniel en ikzelf zijn dit een beetje uit het oog verloren, maar er wordt direct aan gewerkt :D

mvg Kevin

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 07 jun 2011, 10:04

Heb vannacht liggen denken aan deze applicatie, meer in details aan de laatste twee modules die ik normaal van plan was in deze applicatie te steken
(overzichtje geven van de kwaliteiten van de munt en overzicht van de soorten munten)

ik zie niet direct in hoe dit een meerwaarde voor de applicatie zelf zou kunnen zijn, dus zou ik deze willen veranderen door 1 of 2 andere modules.
graag zou ik eens wat ideeën horen van jullie wat jullie zouden voorstellen. wat jullie denken dat een goede module zou zijn die deze applicatie verrijkt.

ik dacht misschien aan een module waarin u de munten van de applicatie reeds verzamelde kunt als verzameld zetten ofzo.
maar hoe zouden jullie dit dan het liefst zien? Als een lijst met enkele kenmerken van de munt (zoals jaar, land, soort van de munt) en daarnaast een checkbox , of ..

graag krijg ik enkele ideetjes zodat ik na mijn examenreeks lustig kan verder werken aan deze applicatie :D

mvg Kevin

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 10 jun 2011, 12:08

Vandaag eventjes tijd om verder te werken aan deze applicatie en heb het hoofdscherm al aangepast aan het idee dat ik in de vorige comment beschreef
het nieuwe hoofdscherm zal er als volgt uitzien :

Afbeelding

dus de module zoeksoort is verdwenen (meer dan informatie wat een nationale, speciale en herdenkingsmunt is ging er hier toch niet opgestaan hebben
dus lijkt het me veel interessanter om het beheer van de eigen verzameling in een eigen module aan te brengen

mijn eerste idee is dat er aan de linkerkant van het scherm een lijst zal zijn met de hoofdeigenschappen van de munten die in de database aanwezig zijn (jaar, land en soort)
deze drie parameters samen leiden telkens naar een unieke munt . Wanneer er een munt in deze lijst geselecteerd wordt zal er op de rechterkant van dit scherm een detailsvenster van de geselecteerde munt getoond worden waarop kan gekeken worden of het effectief deze munt is dat u verzameld hebt en zal je deze als verzameld kunt aanduiden

ik herhaal dit is mijn eerste idee'tje, als er mensen zijn die hier een andere visie bij hebben of denken een andere (betere) oplossing te hebben mag deze hier altijd gepost worden.
hier zal ik mij op focussen de dagen na mijn examens :D

mvg Kevin

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 10 jun 2011, 15:16

Kevin.

Je site ziet er nu al goed uit maar hij gaat er binnenkort nog mooier uitzien, maar eerst je examen want dat is belangrijker.
Ik wens je veel succes met je examen. :wave:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 10 jun 2011, 15:27

Dick schreef:Kevin.

Je site ziet er nu al goed uit maar hij gaat er binnenkort nog mooier uitzien, maar eerst je examen want dat is belangrijker.
Ik wens je veel succes met je examen. :wave:
Dankje wel !
Heb vandaag een klein beetje rust kunnen inlasten tijdens de examens door en zo nog wat kunnen mij ontspannen met deze nieuwe applicatie.
De tweede examenweek zit er nu op en volgende week nog drie te gaan en dan zal de welgekomen vakantie starten !
Zal het goed kunnen gebruiken want het was een zwaar jaar, zowel in de opleiding als voor mij op persoonlijk vlak !
Maar ik ben wel blij dat deze applicatie bij vele in goeie aard valt, dit geeft mij een goed gevoel !

mvg Kevin

Terug naar “Euronieuws”