Dupriez : Belgische munten & proefslagen 1831-1944

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
Einstein
Senior lid
Senior lid

Dupriez : Belgische munten & proefslagen 1831-1944

Bericht door Einstein » 03 jun 2010, 17:39

Het zo gegeerde boek van Charles Dupriez (1949) is bijna onvindbaar, en wanneer het toch aangeboden wordt op een veiling betaal je er al gauw 250,- Euro voor !
Er bestaat echter een mogelijkheid om het ganse boek volledig GRATIS in PDF-formaat te verkrijgen, maar dan moet je wel de moeite doen om naar Antwerpen te komen.
In de "Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience" wordt dit namelijk aangeboden : je hoeft enkel je eigen stick mee te brengen. Na de nodige administratieve rompslomp, steek je je stick gewoon in de scanner (in de leeszaal) en kan je blad na blad het hele boek inscannen.
Vanzelfsprekend kan dit met élk boek van de hele collectie.

Deze bibliotheek is te vinden aan het Conscienceplein 4 te Antwerpen (beroemd toeristisch pleintje in hartje Antwerpen) maar de ingang is langs de "Korte Nieuwstraat", alwaar tram 10 een halte heeft (als je van het centraal station komt).
Ik heb er exact één uur en 15 min. over gedaan, maar nu bezit ik wel de hele catalogus in digitale vorm !
't Is maar dat je't weet...
marc

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 03 jun 2010, 17:46

Volgens mij is bovenstaande schrijver heel erg blij dat hij het boek heeft, en dat voor minder dan 250 €. Gefeliciteerd.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 03 jun 2010, 18:57

Inderdaad gefeliciteerd Einstein!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”