WB Verzamelbeurs Hoogkerk - Groningen 28-12-2015

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

Jan W
Donateur
Donateur

WB Verzamelbeurs Hoogkerk - Groningen 28-12-2015

Bericht door Jan W » 28 dec 2015, 17:02

Vandaag in het hoge Noorden geweest en er gelijk maar even een kort bezoekje aan de WB verzamelbeurs in Hoogkerk (Groningen) aangeplakt. Deze vond plaats in een sporthal. Het is een algemene verzamelbeurs zodat er ook veel handelaren met postzegels, ansichtkaarten en modelauto's te vinden zijn. Het muntenaanbod was redelijk maar ik heb verder niets gekocht. De prijzen in de handel zijn toch wel erg ver verwijderd van wat er op veilingen betaald wordt (of soms met wat geduld en geluk op Ebay of bij buitenlandse handelaren).

Maar het was wel weer heel leuk om even wat bij te praten, de albums door te bladeren en wat rond te lopen. Ik sprak nog een Engelsman die werkte voor een Amerikaanse handelaar en op zoek was naar topkwaliteiten en/of zeldzame jaren. Een erg aardige man die beaamde wat anderen en ik al een tijdje vermoeden: veel topmunten op veilingen in Nederland en Duitsland worden opgekocht door Amerikaanse handelaren. Door de lage Eurokoers zijn munten een stuk goedkoper geworden voor Amerikanen en bijvoorbeeld Engelsen. Daarnaast is er enorm veel geld beschikbaar en worden er zeer hoge bedragen neergeteld voor de absolute topstukken. Geld speelt gewoon geen rol meer. Hij verwacht overigens wel dat dit op een gegeven moment weer instort omdat er een behoorlijk "bubble" is ontstaan.

Jan W
Donateur
Donateur

Re: WB Verzamelbeurs Hoogkerk - Groningen 28-12-2015

Bericht door Jan W » 29 dec 2015, 16:40

Hij vertelde ook dat op dit moment de gouden 100 Francs munten uit de 19de eeuw veel gezocht worden door investeerders en verzamelaars. Die gaan voor 400 euro boven de goudwaarde weg in goede kwaliteit. Een aantal jaren geleden zag je ook de Engelse 5 Pond stukken (of 5 Sovereign) nog wel eens gewoon op beurzen liggen, die gaan ook voor enorme bedragen weg intussen. Ver boven de goudprijs.
Voor een verzamelaar was hij nu op zoek naar een gouden 100 Francs uit België (van Leopold I). Of ik er eentje had liggen of iemand kende die deze wel wilde verkopen... :knipoog:

Terug naar “Beurzen Nederland”