Assen wordt Houten..

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Re: Assen wordt Houten..

Bericht door Munthunter » 17 mar 2013, 12:09

Lijkt mij ook Sander!

Ik blijf er bij dat een centrale ligging gewoon slimmer is en denk niet dat men dat wetenschappelijk tegen kan spreken, maar goed...

Ik bezoek dt jaar dus wel de muntmanifestatie, met dank aan WBE! ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 17 mar 2013, 13:08

awesome :thumb up:
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at filanumus houten 2019 wave:

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 17 mar 2013, 20:29

Houten is veel logische plaats voor heel nederland bereikbaar. Mensen uit noorden niet zo miepen. Heb vaak genoeg naar noorden gereden. Vond al belachelijk dat zo grote beurs ergens in achteraf provincie werd gehouden. Laten we beetje realistisch blijven. Meesten mensen wonen in het westen en midden. Voor mensen uit Maastricht is nu ook leuk geworden om naar de beurs te gaan. Tja mensen uit noorden moet maar gewend raken aan ver rijden...

Noordelijke provinicies wonen :

Groningen 579.036
Fryslân 647.282
Drenthe 491.411
____________________________+

1,117,729

Wonen meer als 16 miljoen in Nederland. Dus ja logisch stap als beurs uitgroeit tot grootste van Nederland. Bovendien gemakkelijk te bereiken vanaf schiphol. Wie weet groeit uit naar nog meer internationale beurs! :lollig:

Groetjes,

Maarten
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 17 mar 2013, 21:29

maarten89 schreef:Tja mensen uit noorden moet maar gewend raken aan ver rijden...
Dat waren ze toch al, maar als ik dan toch ver moet gaan rijden, dan ga ik liever naar een beurs die echt de moeite waard is.
Het mag dan om de grootste beurs van Nederland op dit gebied gaan, maar in vergelijking met Duitsland stelt het niets voor.

Als het dan echt zou gaan om de betere bereikbaarheid en de centrale ligging dan had je het in de buurt van Utrecht CS moeten houden.
Maar het werkelijke argument zal wel een kostenplaatje voor de organisator zijn, waarschijnlijk is de ruimte in Houten heel erg goedkoop.

Mij hoor je dus niet klagen over het verlies van de beurs, ik vind het alleen jammer van het verlies van contacten als forumleden en sommige handelaren, maar daarvoor ga ik echt niet naar Houten rijden, zonde van de tijd en het geld.

Maar ik wens de mensen die wel gaan en ook de organisator veel plezier in Houten.

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 18 mar 2013, 09:55

llinde schreef:Als het dan echt zou gaan om de betere bereikbaarheid en de centrale ligging dan had je het in de buurt van Utrecht CS moeten houden. Maar het werkelijke argument zal wel een kostenplaatje voor de organisator zijn, waarschijnlijk is de ruimte in Houten heel erg goedkoop. Luit
Houten is niet zo ver verwijderd van Utrecht, best te doen met het OV. Ik denk dat de ruimte in Houten duurder is dan in Assen. Hij zou de beurs verplaatst hebben zodat er meer handelaren terecht kunnen. Ik zou wel graag willen weten of het daadwerkelijk onmogelijk was om in Assen uitbreiding te hebben. Maar voor een goede beurs ben ik wel bereid om wat kilometers te rijden. Naar Assen was ik niet meer gegaan, Barneveld vind ik ook niets maar Valkenburg (Lb) staat bij mij boven aan de lijst.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 23 mar 2013, 11:08

Ik vind je bedenkingen en hoe je denkt dat het zit wel wat chagrijnig ingekleurd Luit... :hahaha:

Ik zou zeggen, bel Wouter eens op je kent hem immers. En een beurs organiseren in het centrum van Utrecht, hahahaha. Ik denk dat de opbrengst van een beurs niet zo hoog is om een zaal in die omgeving te kunnen bekostigen en niet iedereen komt met de trein en parkeren in Utrecht... Oeh.

Ik vind dat Maarten het al heel mooi heeft uitgelegd en de cijfers liegen er niet om hahaha

Gr. Jeroen

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 23 mar 2013, 12:28

Munthunter schreef:en de cijfers liegen er niet om hahaha
Cijfers kun je altijd gebruiken om te bewijzen wat je wilt, cijfers liegen misschien wel niet, maar cijfers geven ook alleen maar die versie van de waarheid aan die je wilt dat ze aangeven ;)

En nogmaals, mij maakt het niet echt uit waar de muntmanifestatie is, zo belangrijk vind ik de beurs niet.
Als de beurs in de buurt zou zijn (minder dan 75 kilometer) zou ik er heen gaan, nu dus niet.
Ik heb best wat over voor mijn hobby, ik ga wel naar Utrecht om de Dag van de Munt te bezoeken, maar de muntmanifestatie is voor mij zo'n reis eenvoudig niet waard, dat heeft niets met chagrijnig ingekleurd te maken.

Wat mij wel stoort zijn opmerkingen dat zo'n beurs niet in Noord Nederland hoort, dat getuigt van een ongepaste arrogantie van mensen uit de andere delen van Nederland.
Ik zeg niet dat de beurs in Houten niet op zijn plaats is, maar ook beslist niet beter op zijn plaats dan in Assen, of voor mijn part Eindhoven of Alkmaar om maar een paar willekeurige plaatsen op te noemen.

Wouter heeft ongetwijfeld zijn economische motieven voor deze move en daar heb ik best begrip voor.
Jammer vind ik alleen wel dat de oorspronkelijke doelstelling van deze beurs, aantonen dat zo'n beurs ook in Noord Nederland kon, nu is losgelaten. Hij is ook wel zo slim geweest om deze doelstelling van zijn website weg te halen.... ;)

En verder denk ik dat Nederland gewoon te klein is voor een echt goede muntenbeurs, maar misschien is dat ook gewoon het kip en eiprobleem.

Luit

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 23 mar 2013, 13:17

llinde schreef:...................................

Wat mij wel stoort zijn opmerkingen dat zo'n beurs niet in Noord Nederland hoort, dat getuigt van een ongepaste arrogantie van mensen uit de andere delen van Nederland.
..............................................
Jammer vind ik alleen wel dat de oorspronkelijke doelstelling van deze beurs, aantonen dat zo'n beurs ook in Noord Nederland kon, nu is losgelaten. Hij is ook wel zo slim geweest om deze doelstelling van zijn website weg te halen.... ;)

.................................................

Luit
Luit, met de eerste opmerking ben ik het volledig met je eens, waarom zou zo'n beurs niet in Noord Nederland thuis horen. Het feit dat men jaren geleden deze beurs heeft opgezet en dat die in de loop der jaren groter is gegroeid, bewijst dat daar wel degelijk een muntenbeurs thuis hoort. Juist het feit dat die zo groot is geworden en steeds meer kraampjes gewenst zijn is eigenlijk zijn ondergang geworden.Er moest gezocht worden naar een andere lokatie waar wel al die standhouders terecht kunnen. Kan me trouwens niet voorstellen dat die niet ergens in het Noorden te vinden is.

De meeste bezoekers en ook standhouders komen met de auto en dan is Houten een logischer plaats dan het centrum van Utrecht, waar je je auto niet of nauwelijks kwijt kan.

gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 23 mar 2013, 15:42

llinde schreef:En verder denk ik dat Nederland gewoon te klein is voor een echt goede muntenbeurs, maar misschien is dat ook gewoon het kip en eiprobleem. Luit
Ben ik dus blij dat ik papiergeld verzamel.
Ik denk dat je v.w.b. een grote muntenbeurs een naam moet hebben of opbouwen. De papermoneyfair in Valkenburg op 6 en 7 april heeft een grote naam op het gebied van papiergeld maar die beurs draait al 27 jaar.
Het zal heel lang duren voordat er op het gebied van munten een grote beurs komt.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 23 mar 2013, 17:15

Ilosab schreef:De papermoneyfair in Valkenburg op 6 en 7 april heeft een grote naam op het gebied van papiergeld maar die beurs draait al 27 jaar.
En dat bewijst maar eens dat een beurs met grote naam echt niet precies in het midden van Nederland moet zitten.

Luit

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 24 mar 2013, 09:41

Ik denk dat je meer verschillende (!) verzamelaars bereikt door de beurzen verspreid over heel Nederland te houden.

Ik zelf ga niet twee keer naar Houten, maar was wel naar Assen en Houten gegaan. Veel verzamelaars hebben geen uren reistijd over voor een beurs. Dan is het toch verzamelaarvriendelijker om het verspreid over Nederland te houden?

Voor mij maakt het niet heel veel uit, Houten of Assen, allebei ruim een uur rijden...

Je bereikt veel meer verzamelaars door het verspreid te houden.

groeten Paul

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 24 mar 2013, 12:47

ha alfred
mij zul je niet zo gauw tegenkomen in valkenburg omdat het in de uiterste uithoek van nederland gelegen is
een centrale plaats is dus wel beter voor verschillende partijen.waarom zou er in grun en drenthe dan geen grote beurs mogen zijn,narrowminded :thumb down: .
dat van die jaarvergadering in valkenburg vind ik helemaal geen goed idee,maar dat is weer off topic sorry
veel plezier in valkenburg,en tot ziens alvast.
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at filanumus houten 2019 wave:

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 mar 2013, 13:23

leon voorn schreef:valkenburg omdat het in de uiterste uithoek van nederland gelegen is
maar wel een mooie uithoek, biljetten is niet mijn verzamelgebied, maar anders zou het misschien best een weekendje waard zijn.

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 mar 2013, 19:07

Voor weinig kun je daar best een weekend vertoeven, hebben we bijna ieder jaar gedaan. Dit jaar niet, gaat wat moeilijker met een kleintje van 6 maanden. Ik rijd wel 450 km op en neer, doe ik liever naar Valkenburg dan naar Assen.
Het is natuurlijk jammer voor de mensen uit de buurt van Assen en omstreken dat de Muntmanifestatie is verdwenen. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit want ik was niet meer gegaan na vorig jaar. Maar velen vergeten dat het georganiseerd wordt door een bedrijf en een bedrijf wil winst maken en als men in Assen qua handelaren niet kan uitbreiden dan zal er iets anders gezocht moeten worden. Nu vraag ik me wel af waarom dat voor de 2 e beurs in Houten moet zijn want het lijkt me stug dat er in de noordelijke provincies niet iets anders is te vinden.

Gr. Alfred

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 24 mar 2013, 19:27

Is er ook iets in Valkenburg?
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 mar 2013, 19:32

Amstel Gold Race

Mischaop82
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mischaop82 » 28 mar 2013, 20:43

Het zal voornamelijk wel een economische reden zijn, maar het blijft jammer, De Muntmanifestatie hoort in Assen, net als dat de Dag van de Munt in Utrecht behoort.

Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 mar 2013, 21:32

llinde schreef:Jammer vind ik alleen wel dat de oorspronkelijke doelstelling van deze beurs, aantonen dat zo'n beurs ook in Noord Nederland kon, nu is losgelaten.
Luit
En dat is precies waar ik ook mijn bedenkingen over heb.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 09 mei 2013, 01:47

Misschien zelf een Beurs in het Noorden organiseren ?

Ik ben blij dat het in Houten is, Assen is voor mij gewoon echt te ver rijden.

Tot zaterdag ;-)

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke » 09 mei 2013, 11:59

Munthunter schreef:Ik ben er erg blij mee, op deze wijze wordt deze beurs voor veel meer mensen bereikbaar.

Voor mij is het namelijk geen doen om voor een beurs in totaal (heen en terug) 400 kilometer te gaan rijden.

Gr. Jeroen
Ooooj Jeroentje, wat moet dit Belgje dan zeggen om op de beurs in Houten te geraken :lollig:
Is dikke 500km heen en terug en dit doe ik met plezier en ook om mijn lieve Nederlandse maatjes nog eens te zien :D

Ps ben ik dus ook enorm blij mee, op deze manier kan ik misschien in September ook nog eens langskomen, want Assen is voor mij helemaal niet te doen, is namelijk al 400km heen :D

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 10 mei 2013, 22:07

Ach,
het is met afstanden maar net wat je er voor over hebt ;)

Zoals je hierboven ziet vinden munthunter en arjena3 2 uur enkele reis al niet te doen...
Zelf zou ik naar Houten ook 2 uur moeten rijden en dat is best te doen, maar heb ik er simpelweg niet voor over, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Op dit moment zit ik in Brussel, dat is duidelijk meer dan 2 uur rijden maar best te doen, ik ben ook al wel eens naar Venetië geweest met de auto en ook dat is best te doen.
Met andere woorden, zeggen dat een reis van 2 uur niet te doen is is onzin, wees dan eerlijk en zeg dan gewoon dat je het niet de moeite waard vind.

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 11 mei 2013, 16:59

Tja, ik vond het ook niet de moeite waard de laatste keer. Het was de Noordelijke Muntmanifestatie en dat klopte ook want er waren beduidend veel meer munten dan papiergeld dus voor mij heeft het geen zin. De volgende keer in Houten kijk ik of er meer papiergeld is maar ik neem aan dat dezelfde verkopers komen als bij Filanumis. Ik ga ook naar Valkenburg, is ook bijna 500 km op een dag maar de beurs is het waard. Ik heb 14 jaar naar Hongarije gereden, is ook 1500 km en was het ook waard.

Gr. Alfred

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 11 mei 2013, 21:53

llinde schreef:Ach,

Zoals je hierboven ziet vinden munthunter en arjena3 2 uur enkele reis al niet te doen...
Zelf zou ik naar Houten ook 2 uur moeten rijden en dat is best te doen, maar heb ik er simpelweg niet voor over, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Op dit moment zit ik in Brussel, dat is duidelijk meer dan 2 uur rijden maar best te doen, ik ben ook al wel eens naar Venetië geweest met de auto en ook dat is best te doen.
Met andere woorden, zeggen dat een reis van 2 uur niet te doen is is onzin, wees dan eerlijk en zeg dan gewoon dat je het niet de moeite waard vind.

Luit
Vooruit Luit, ik laat je deze keer maar winnen, als het daarom gaat. ;)

Ik vind het inderdaad te ver om 4 uur op een dag in de auto te zitten voor een beurs die ik nog niet ken. Dat jij op de fiets kunt stappen weet ik en dan is deze verhuizing een domper, dat zou ik hetzelfde ervaren. Ik ben blij met Houten en met mij vele anderen, waaronder ook mijn thuisfront. greeny Ik ga verder niet meer in over de geografische voordelen en het aantal inwoners in het noorden, oosten westen en zuiden, die discussie is al uitgebreid gevoerd.

Enne ik ben zelfs naar Kroatië gereden... VER! Maar de moeite waard.

Zoals ik vandaag van WB evenementen te horen kreeg zijn er vanuit verre oorden al aanmeldingen voor deze beurs, meer buitenlandse handelaren dus.
Gr. Jeroen

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 12 mei 2013, 00:00

Munthunter schreef:Zoals ik vandaag van WB evenementen te horen kreeg zijn er vanuit verre oorden al aanmeldingen voor deze beurs, meer buitenlandse handelaren dus.
Gr. Jeroen
Die waren er in Assen ook al.....
of zijn China en Rusland geen verre oorden?

Luit

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 12 mei 2013, 01:26

llinde schreef:Ach,

Luit
gezien je reaktie's over de verhuizing geld voor jouw hetzelfde, nu moet je ook een stukje rijden ipv op de fiets......

blijkbaar vind jij het ook niet de moeite waard om naar houten te rijden vanuit Assen, is je goed recht hoor, maar ik vind dat je nu wel spijkers op laag water aan het zoeken bent.

Houten is midden Nederland en voor iedereen die het geen bezwaar vind om te reizen binnen een redelijke tijd te bereiken.
en ik heb genoten vandaag :D

Terug naar “Beurzen Nederland”