Assen wordt Houten..

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

Robin
Moderator
Moderator

Assen wordt Houten..

Bericht door Robin » 13 mar 2013, 17:57

De organisator van zowel de beurs in Houten als in Assen heeft besloten de beurs van 21 September niet in Assen te houden, maar ook in Houten.
Doordat de mogelijkheid tot uitbreiding in Assen te beperkt was en de organisator handelaren uit het buitenland nee op het rekest moest verkopen, heeft hij besloten de septemberbeurs ook in Houten te houden, waar meer oppervlak beschikbaar is..
Laatst gewijzigd door Robin op 14 mar 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

willemo
Donateur
Donateur

Re: Assen wordt Houten..

Bericht door willemo » 13 mar 2013, 18:40

dank voor dit nieuws! ik persoonlijk ben daar blij mee... Is toch dichterbij! greeny
Hostis Honor Invidia

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 13 mar 2013, 19:06

Ik vind het niet erg, dichter bij en een mooiere lokatie. :lach:

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 13 mar 2013, 19:59

Wow, scheelt me heel wat kilometertjes reizen, ben daar erg blij mee.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 13 mar 2013, 20:05

Ik zou al niet meer naar Assen gaan maar nu het in Houten komt en er meer verkopers komen moet ik er nog even over nadenken. Voor mij scheelt het ongeveer 200 km.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Willem
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 13 mar 2013, 20:07

Zo zie je maar weer, het Noorden doet er niet toe. Heb ik de smaak van beurzen te pakken en halen ze de enige die hier in het Noorden wat voor stelt ook nog weg. Mij zien ze dus nooit of te nimmer weer terug.

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 13 mar 2013, 21:57

koop ik een voordelige treinkaart,heb ik ook weer een leuk dagje uit
jammer dat er geen beurzen meer hier in de buurt zijn :wtf:
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at filanumus houten 2019 wave:

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 13 mar 2013, 23:20

Inderdaad jammer dat deze beurs nu verplaatst wordt. In het noorden is al weinig te doen op muntengebied, gaat deze grote beurs naar Houten :cry: Pff, weer een ommelandse reis erbij.

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 mar 2013, 10:44

Ik ben er erg blij mee, op deze wijze wordt deze beurs voor veel meer mensen bereikbaar.

Voor mij is het namelijk geen doen om voor een beurs in totaal (heen en terug) 400 kilometer te gaan rijden.

Ik was er ook al van op de hoogte, maar volgens mij was het nog niet de bedoeling dat dit al openbaar gemaakt zou worden... :oops:

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 11:59

Was er niet van op de hoogte dat het hier gevoelige informatie betrof.. hadden ze me het maar moeten vertellen..
Als de organisator je op het hart gedrukt heeft er niets over op het forum te publiceren, dan moet je de post maar weghalen..

Groet, Robin
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 14 mar 2013, 13:06

Robin schreef:Was er niet van op de hoogte dat het hier gevoelige informatie betrof.. hadden ze me het maar moeten vertellen..
Als de organisator je op het hart gedrukt heeft er niets over op het forum te publiceren, dan moet je de post maar weghalen..

Groet, Robin
Te laat, is al 124 keer bekeken.

Groet
Dick

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 14 mar 2013, 18:05

Jan W schreef: Pff, weer een ommelandse reis erbij.
Gelukkig is er niemand die je verplicht ergens heen te gaan, ik zie het maar zo, heb ik weer een vrij te besteden dag over...
Valt me wel een beetje tegen van de organisator die notabene met de muntmanifestatie is begonnen omdat er in Noord Nederland zo weinig op muntengebied werd georganiseerd.
Ik zal het best wel missen, maar ga er geen 400 kilometer voor rijden.

Luit

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 19:02

ach Luit, mensen strooien snel met idealistische leuzen, maar op het end draait het toch allemaal om de harde euro ...

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 14 mar 2013, 19:03

Munthunter schreef:Ik ben er erg blij mee, op deze wijze wordt deze beurs voor veel meer mensen bereikbaar.

Voor mij is het namelijk geen doen om voor een beurs in totaal (heen en terug) 400 kilometer te gaan rijden.

Ik was er ook al van op de hoogte, maar volgens mij was het nog niet de bedoeling dat dit al openbaar gemaakt zou worden... :oops:

Gr. Jeroen
Ha Jeroen,

Het staat sinds in ieder geval gisteren gewoon op de site hoor: http://www.muntmanifestatie.nl/

groet
Jan

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 14 mar 2013, 19:24

Munthunter schreef:Ik ben er erg blij mee, op deze wijze wordt deze beurs voor veel meer mensen bereikbaar.
Ik denk dat het vooral andere mensen zijn in plaats van meer.....

Luit

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 mar 2013, 20:19

Ik begrijp dat dit een domper is als je niet meer in je woonplaats naar deze beurs kan gaan.

Ik kan mij wel indenken dat de beurs voor héél veel meer mensen bereikbaar wordt door deze move. En dat zijn dan inderdaad ook andere mensen ja...

Natuurlijk is dat al duidelijk te zien aan het succes van Filanumis

Gr. Jeroen

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 14 mar 2013, 21:45

Ach, weet je wat het is. In Houten is al een beurs, daarnaast de Holland Coin Fair in Den Haag en de veilingen die meestal onder de rivieren of in het westen plaatsvinden. Er is één grote beurs per jaar in het noorden... en die verdwijnt dus ook al. En dat is jammer.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 mar 2013, 08:27

De organisator van de Muntmanifestatie denkt commercieel en dat kun je hem niet kwalijk nemen want hij probeert toch winst te maken met het organiseren van beurzen. Als hij veel aanvragen krijgt voor Assen en daar is niet genoeg ruimte dan is de kans groot dat hij gaat verkassen. Ik begrijp echter niet dat hij naar Houten gaat want daar is in mei al de Filanumis. Er staan zoveel panden leeg, had hij daar geen gebruik van kunnen maken of is er niet iets anders in het noorden waar hij iets kan organiseren?
Persoonlijk vind ik het niet erg want het scheelt me aardig wat kilometers. Ik was al niet meer naar Assen gegaan omdat het echt een muntmanifestatie is en er weinig papiergeld te koop is. In Houten kan ik het nu eens gaan bekijken wat de verkassing qua handelaren heeft opgeleverd.
Ik heb het er wel voor over om veel kilometers te rijden om een goede beurs te bezoeken waarvan je van tevoren weet dat er ongetwijfeld iets van mijn gading te vinden is, daarom rijd ik graag 450 km naar Valkenburg volgende maand.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 15 mar 2013, 08:30

Munthunter schreef:Ik kan mij wel indenken dat de beurs voor héél veel meer mensen bereikbaar wordt door deze move.
Jeroen,

volgens mij maak je hier een denkfout, natuurlijk zijn er verzamelaars die nu wel naar de beurs komen omdat deze dichterbij is, maar er zijn net zo goed verzamelaars die nu niet meer komen omdat de beurs verder weg is, en ik zie niet in waarom op voorhand de nieuwe bezoekers heel veel meer zouden zijn dan de afhakende bezoekers, maar ongetwijfeld heeft de organisator zijn redenen.

En als ik Filanumis vergelijk met de beurs in Assen, heb ik toch echt het idee dat Assen een stuk drukker bezocht was.
Ik kan mij zelfs voorstellen dat door het verplaatsen van de muntmanifestatie het succes van Filanumis minder wordt omdat 2 beurzen op dezelfde plek de bezoekers verdeeld over beide.

Echt veel maakt het mij niet uit, ik zou het geen domper willen noemen, als ik nu nog een beurs wil bezoeken moet ik wat verder reizen en dan denk ik dat ik liever een beurs in Duitsland bezoek dan naar Houten te rijden.

Luit

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 15 mar 2013, 09:54

llinde schreef: Echt veel maakt het mij niet uit, ik zou het geen domper willen noemen, als ik nu nog een beurs wil bezoeken moet ik wat verder reizen en dan denk ik dat ik liever een beurs in Duitsland bezoek dan naar Houten te rijden.
Luit
Dat laatste dacht ik ook. Wellicht een mooie kans om nu eens naar Hamburg te gaan. Al zal ik Houten wel gaan bezoeken al is het met enige tegenzin over de "move" van de organisator.
Laatst gewijzigd door Jan W op 15 mar 2013, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dick
Superlid
Superlid

Bericht door Dick » 15 mar 2013, 10:22

Ik denk persoonlijk dat de meeste verzamelaars nu maar 1 keer naar Houten gaan, Assen en Houten waren toch 2 op zich zelf staande grote beurzen en heel verschillend van elkaar. En nu krijg je gewoon 2 dezelfde beuren 1 in het voorjaar en 1 in het najaar.

Groet
Dick

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 15 mar 2013, 15:37

@ Luit,

Ik ben geen wiskundige of deskundige op het gebied van het menselijk brein, maar het lijkt mij niet heel erg moeilijk om de rekensom te maken voor mijn redenering.

Er vanuit gaande dat er vanaf de Noordzee weinig bezoekers naar de beurs komen is het al logisch dat er vanuit die kant geen bezoekers komen. Dat betekend dat de meeste bezoekers vanuit het zuiden moeten komen. Voor vele bedrijven is een centrale ligging in het land een groot voordeel, vandaar dat daar ook veel distributiecentra gevestigd zijn. Waarom, omdat ze vanaf dat punt heel Nederland redelijk snel kunnen bereiken. Dat geldt dan ook voor de bezoekers van een beurs, Moeten veel mensen nu 2 uur rijden om in Assen te komen, of 1 uur naar Houten, dan is het toch logisch om te bedenken dat de mensen die eerder afhaakten voor de grote afstand nu wel komen?

Maar je denkwijze is ook wel te begrijpen, maar ik denk dat het grootste gedeelte van de bezoekers onder de grens van Assen ligt, beetje het idee van het midden hé ;)

Gr. Jeroen

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 16 mar 2013, 23:29

Munthunter schreef:Ik ben geen wiskundige of deskundige op het gebied van het menselijk brein, maar het lijkt mij niet heel erg moeilijk om de rekensom te maken voor mijn redenering.

Er vanuit gaande dat er vanaf de Noordzee weinig bezoekers naar de beurs komen is het al logisch dat er vanuit die kant geen bezoekers komen.
Assen ligt nog lang niet aan zee hoor....
Daar hoef je geen wiskundige voor te zijn, evenmin houdt de wereld bij de landsgrenzen op.
Ik denk dat je onderschat wat er nog ten noorden van Assen ligt en ook ten oosten en westen ligt nog wel een flink gebied....

En ik denk dat als je aan het eind van dit jaar de balans opmaakt van bezoekersaantallen van Filanumis en Muntmanifestatie samen, dat ze best wel eens lager zouden kunnen zijn dan vorig jaar beide beurzen samen, ik verwacht in ieder geval niet zoals jij een enorme stijging.

Tja en zoals er mensen zien die 2 uur moesten rijden naar Assen en nu 1 uur moeten rijden om bij Houten te komen zijn er net zo goed mensen die in 1 uur in Assen konden zijn en nu 2 uur moeten rijden.

Maar eigenlijk interesseert het me ook niet al te veel, ik vind het vooral jammer omdat ik dus vanaf nu wat minder forumleden tegenkom.
De nog overblijvende Dag van de Munt is daar veel minder geschikt voor.

Luit

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 17 mar 2013, 09:24

de beurs van de IBNS blijft wel gewoon in hilversum,7 dec.2013,
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at filanumus houten 2019 wave:

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 17 mar 2013, 10:16

Ik vind het toch wel vreemd dat de mensen uit het noorden lopen te klagen, dat ze nu opeens veel verder moeten rijden om bij deze beurs te komen
Ik ging al jaren met de bus/trein vanuit Rotterdam naar Assen waarmee ik 3½ uur onderweg was, niemand heeft mij ooit horen te klagen en had het er ook graag voor over.
Dat het nu verplaatst is naar Houten vind ik positief, de reistijd is nog maar 1½ uur de zalen zijn veel ruimer en beter verlicht ( wat vooral voor een verzamelaar van topkwaliteit erg belangrijk is)
Fhilanumis is een ander soort beurs met ook veel postzegelhandelaren waardoor ik bij sommige rijen er al na 5 minuten ben doorgelopen.
Ik verwacht veel van deze nieuwe opzet van de muntmanifestatie en kijk nu al uit naar September :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Terug naar “Beurzen Nederland”