Ervaringen Muntmanifestatie 2012

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

Danny de Munt
Senior lid
Senior lid

Ervaringen Muntmanifestatie 2012

Bericht door Danny de Munt » 15 sep 2012, 10:41

Plaats hier je verhalen, ervaringen en mening over Muntmanifestatie 2012
- alles voor de euro uit Nederland.

Jan W
Donateur
Donateur

Re: Ervaringen Muntmanifestatie 2012

Bericht door Jan W » 15 sep 2012, 16:28

Vandaag met de gratis kaartjes ( :klap: ) voor het eerst weer sinds drie jaar naar de muntmanifestatie geweest. Om kwart voor tien was het al behoorlijk druk met bezoekers. Het aanbod was groot en divers. Van munten uit de oudheid tot zeer moderne munten, van goedkope bakjes tot het dure werk, alles was er. Het aantal buitenlandse handelaren viel mij wat tegen, ook wat ze bij zich hadden voor mijn verzamelgebied. De KNM stond er ook met een klein standje met munten en folders plus wat nieuw spul.
Wat mij en een vriend wel opviel was dat de munten toch behoorlijk aan de prijs waren en dat de prijsverschillen tussen handelaren soms enorm groot zijn. Je moet dus enorm goed zoeken tussen het enorme aanbod om de leuk geprijsde munten eruit te halen. Maar dat zoeken was geen probleem, de tafeltjes waren goed bereikbaar en de handelaren over het algemeen vriendelijk.

Wat wel opvallend was: de verlichting was niet altijd erg goed, sommige handelaren hadden geen lampen meegenomen en stonden dus redelijk in het donker. De organisator zou daar wat alerter op moeten zijn in de communicatie richting de handelaren.

Al met al prima vermaakt tot een uur of drie, twee munten en twee biljetten gekocht plus de gebruikelijke proefnummers van de Beeldenaar en de Muntkoerier. :knipoog:

Volgend jaar weer een nieuwe ronde.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 15 sep 2012, 18:24

Voor mij was het de eerste keer dat ik bij de muntmanifestatie Assen was, maar het is me erg goed bevallen.
Het was weliswaar een flink stuk rijden, maar dan heb je ook wat. Een groot gevarieerd aanbod tot speciale en dure stukken.
Zo heb ik nu bijvoorbeeld bijna alle munten/tokens van Groenland, waarover ik eens een topic heb gemaakt (http://www.munthunter.nl/viewtopic.php? ... nd#p105684) nu eens in het echt kunnen bewonderen. Want dat soort zeldzame stukken waren er dus ook met prijskaartjes tot ca. € 1.000,- per stuk :dizzie:

Eind van de ochtend even naar de forummeeting geweest. Het was heerlijk weer dus we hebben lekker in het zonnetje kunnen zitten. Helaas wat minder forumleden gezien dan ik verwacht had maar toch nog even gezellig bij kunnen kletsen.

Daarna tot een uur of 3 over de beurs rondgestruind en allerlei muntjes e.d. kunnen bemachtigen, zie onderstaande scan (voor een uitgebreidere beschrijving zie rubriek nieuwe aanwinsten):

Afbeelding
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 15 sep 2012, 18:52

Rond half tien was ik ook weer aanwezig in Assen, gelijk met Maarten wat zaken gedaan en toen de beurs op gegaan.
Weer vele gesprekken gehad met handelaren over diverse onderwerpen van 2 euro proof tot zilveren bullion munten en US slabs.
Om half twaalf naar de forum meeting gegaan waar ik onder het genot van een drankje al wat aanwinsten kunnen aanschouwen en bestellingen heb kunnen noteren voor Nepaleese munten die ik in november mee zal nemen.
Hieronder een impressie van de meeting en de beurs:
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door sgtravel op 15 sep 2012, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 15 sep 2012, 19:00

Hier de beurs:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 15 sep 2012, 19:08

Sander, je weet vast niet hoe erg ik het vind op een foto te komen. Nu zie ik mezelf op alle 3 de foto's staan. :crying: :crying:
Mijn ervaring : voor mij de 2e keer dat ik in Assen ben geweest. Veel tafeltjes , ben niet eens toegekomen de meeste te bekijken of er wat voor me tussen zat, zoveel waren er.
Toch heb ik goed kunnen scoren, veel gewoon materiaal, aanvulling van jaartallen die ontbraken in mijn verzameling.
Een bijzonder munt was een 1 lira 1995 uit Cyprus. Ik was munten uit albums aan het zoeken, toen de handelaar van die tafel mij vertelde dat hij vanochtend 5 van deze munten had gekocht voor 5 euro per stuk. Mijn reactie was, voor die prijs wil ik hem wel van je overnemen en ik kreeg hem voor die prijs.

Jan W, je was ook aanwezig, jammer dat je niet om half 12 bij de meeting bent geweest, hadden we kennis kunnen maken. Of heb ik je over het hoofd gezien?

Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 15 sep 2012, 20:53

hierm schreef:Jan W, je was ook aanwezig, jammer dat je niet om half 12 bij de meeting bent geweest, hadden we kennis kunnen maken. Of heb ik je over het hoofd gezien?
Ina
Door alle aanbod was ik de tijd helemaal vergeten.. wel jammer, ik had mijn mede-forumgenoten wel even willen zien en spreken. Is het een idee om de volgende keer bij de kaartjes een button mee te sturen met muntenforum.nl erop? Kun je gelijk mensen herkennen.

Willem
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 15 sep 2012, 22:45

Vandaag was ik om 9.45 op de beurs aanwezig. Het was vrij druk merkte ik al want werd van alle kanten aangestoten, was vorig jaar niet zo. Ook leek het wel of er meer standhouders waren, want vond het soms wel krapjes. Na een tijdje rond te hebben gekeken toch nog een mooi muntje kunnen kopen en wel een Morgan dollar 1886-O. Om 11.00 weer vertrokken was liever langer gebleven maar had het te druk met andere dingen. Al met al niet zo'n geslaagde dag, had ook graag forumleden willen ontmoeten met in het bijzonder die ene Hagenees (Alfred)

Gr. Willem

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 16 sep 2012, 13:39

Mensen was leuk weer aantal jullie gesproken te hebben! Gezellig weer :klap:
Ik was er al om 9 uur. Had onderdak in hattemerbroek ( net onder zwolle). Om 10 voor half 9 had Arnout opgepikt. Kon goed door rijden en was er in 40 min in Assen. Daar lekker kopje koffie gedronken, kwam Sander met zijn zwager er aangeschoven en Alfred. Was erg gezellig! Hoop lol gemaakt en gelachen! Toen direct om half 10 de beurs op. Er geslaagd, veel kunnen vinden. ( en iets kwijt geraakt. snap niks van) Had 1 cent 1918 gekocht 2,50 euro. Was een prachtig. Maar kan nergens meer vinden :lollig:
A fijn de rest van mijn aanwinsten:
- 1/2 cent 1823B licht excentrisch geslagen
- 10 cent 1911 UNC ( dankje Sander!! :klap: )
- Duit Gelderland 1665 ZF ( lastig in deze kwaliteit, vroege type!)
- Duit Roermond Z.J ( 16??-1682) Fraai+
- Duit West Friesland 1707 Fraai, schaars jaar voor 5 euro :wtf: Hij staat voor 40 euro catalogus. Dus mazzeltje
- Duit Zeeland 1754 zf+ Misslag, een hele mooie
- Duit Zeeland 1795 Misslag, vol gelopen stempel
- Duit Zeeland 1797 over 1796 fraai
- Onbekende munt Spaans net na de middeleeuwen! Hier kan leuk verhaaltje over vertellen. Daar verwijs jullie door naar het topic wat nog voor gaan aanmaken. De foto's volgen nog in het aanwinsten topic! Oh ja en ik had echt klein budget hoor :lach: Had 120 mee en toen thuis kwam toverde ik nog 12 euro te voor schijn.
Oh ja om half 12 was de forum meeting. Was leuk hoor, gezellig koffie gedronken en geklets en munten gezien. Lekker op het terras in de zon! volgend jaar ga natuurlijk weer!

Groetjes,

Maarten
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 16 sep 2012, 14:21

dames en heren;
wat een heerlijke dag gisteren,zoveel moois om uit te zoeken :kwijl:
en heel wat moois gescoord voor weinig :thumb up:
dankzij de wissel van mijn duitse marken mijn budged iets verbreed
maar je hebt altijd te weinig bij je lijkt wel :dizzie:
een leuke ontmoeting met spontaane verzamelaars
en ook nog een kennismaking met heren van de bodemvondsten
en ja op de foto ben ik die met de breedste rug :hahaha:
ps;de heer van den brul nog bedankt voor de oude chinese biljetten!
groeten leon voorn
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at filanumus houten 2019 wave:

Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout » 16 sep 2012, 20:22

Van Zwolle meegereden met Maarten, en rond 9.15 waren we er. Eerst even koffie en toen de beurs op.
Bij veel bekende gezichten even bijgepraat. Zo had Mark Manesse weer een nieuwe herdruk van Van de Chijs in een perfecte staat. Iedere gescande afbeelding met de hand bijgewerkt zodat deze 100% goed is. Bij Gert een gietvorm voor Romeinse munt gekocht (vervalsing? Noodgeld?). Nog wat munthoesjes enzo.
Veel handelaren en een groot aanbod, maar ook soms erg duur. Je moet goed weten wat je wilt en wat iets waard is, de verschillen tussen de handelaren zijn groot.
Leuk om weer veel mensen even te spreken. Leuke dag gehad!

Terug naar “Beurzen Nederland”