Papermoneyfair Valkenburg

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Papermoneyfair Valkenburg

Bericht door Ilosab » 13 aug 2012, 17:48

Op 29 en 30 september vindt in Valkenburg (Lb) wederom de Papermoneyfair plaats. Een beurs uitsluitend voor papiergeldverzamelaars. Tot mijn spijt kan ik dit keer weer niet en daar baal ik goed van want in april kon ik ook al niet.
Voor eventuele informatie: http://www.papermoney-maastricht.eu/
Er staat dit keer ook een interview op de site van coinweek met de organisator (Jos Eijsermans) van deze geweldige beurs. Hierbij de link want op de beelden staat copyright: http://www.coinweek.com/coin-shows/coin ... oney-fair/
Voor degene die gaan, veel plezier.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Isis
Lid
Lid

Re: Papermoneyfair Valkenburg

Bericht door Isis » 13 aug 2012, 20:54

Ik kan dan ook niet; ik zit dan in Griekenland. Hopelijk kan ik in april wel.
Verzamelaar van wereldbiljetten, van elk land 1 en kampgeld (WO I en II).

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 aug 2012, 08:11

Isis,

April is de beste beurs van de twee, veel meer handelaren. En mocht je een weekend naar Valkenburg gaan dan zou ik je aanraden om ruim van tevoren een hotel te boeken.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 14 aug 2012, 13:14

Ik ga eens kijken of ik een dagje heen en weer kan. Ik schrok trouwens wel van de prijs van de NS, retourtje Utrecht Valkenburg maar liefst honderd ouderwetse guldens... Dat loont niet eens als je in je eentje gaat ten opzichte van de heilige koe.

Mochten mensen een hotel zoeken, ik heb zelf goede ervaringen met De Guasco. Niet superchique maar aan de andere kant ook weer niet duur... En enkele jaren terug kon je er ook nog eens zeer goed eten, geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 aug 2012, 19:04

Op de site van de Papermoneyfair staan ook hotels aangegeven. Aan de hand daarvan boeken we altijd een kamer bij Hotel den Halder. Niet al te groot, niet al te duur en het ontbijt is goed. Bijkomens voordeel is dat het maar 300 meter van de beurs is. En na de beurs gaan we gezellig de stad in omdat we zelf een restaurant willen kiezen.

Gr. Alfred

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 15 aug 2012, 08:19

Volgens mij zijn acht van de tien hotels zeer dichtbij de beurs? Maar ook bij dit hotel is dineren verre van verplicht maar wij zijn daar eens door 'locals' heen gestuurd om te eten (terwijl we daar dus niet sliepen).

Wat die beurs betreft, ik zit eraan te denken om op de zondag te gaan. Is de kans dan groot dat de meeste 'leuke' koopjes al weg zijn? Of is het gebruikelijk dat er voor de zondag weer nieuwe handel wordt aangevoerd?

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 aug 2012, 15:26

Nou, in de dagen voorafgaand aan de beurs komen de eerste handelaren al naar Valkenburg. Ze hebben natuurlijk wereldwijd contact met elkaar en in de hotels waar ze verblijven wordt al druk gehandeld. Vrijdag wordt de beurs ingericht en als je geld teveel hebt dan kun je voor een toegangsprijs van 100 euro als eerste je slag slaan. Ik heb me altijd afgevraagd of er gekken zijn die dat doen. Zaterdags is de beste dag, dat zie je ook aan de toegangsprijs. Op zaterdag komen ze van heinde en verre om op jacht te gaan naar aanwinsten. Ik zit ook op een Duits forum en die gaan allemaal op zaterdag. Ik neem aan dat de voorraad op zondag niet wordt aangevuld want het zijn voornamelijk buitenlandse handelaren en dat gaat dus een beetje moeilijk. Kijk, koopjes zijn er altijd wel maar of het je verzamelgebied is dat weet ik niet.

Gr. Alfred

Isis
Lid
Lid

Bericht door Isis » 15 aug 2012, 20:10

Ilosab schreef:Isis,

April is de beste beurs van de twee, veel meer handelaren. En mocht je een weekend naar Valkenburg gaan dan zou ik je aanraden om ruim van tevoren een hotel te boeken.

Gr. Alfred
Dank voor de tip Alfred!

Ik zie dat zaterdag de beste dag is. Weet je ongeveer hoe druk het dan is? Ik kan daar namelijk erg slecht tegen. Tenzij ik mijn hulphond mee mag nemen, dan lukt het vaak wel. Hmm, dat wordt dan wellicht nog een uitdaging, een hotel vinden waar mijn hulphond welkom is :thuink: En anders wordt het wellicht toch maar heen en weer rijden.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 15 aug 2012, 22:33

http://www.hotelspecials.nl/zoeken/?q=V ... tAodLgwAMQ

Daar vind je alle hotels waarbij huisdieren toegestaan zijn. :thumb up:

Isis
Lid
Lid

Bericht door Isis » 15 aug 2012, 22:39

Dank je wel!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 aug 2012, 08:10

Isis schreef:Ik zie dat zaterdag de beste dag is. Weet je ongeveer hoe druk het dan is? Ik kan daar namelijk erg slecht tegen. Tenzij ik mijn hulphond mee mag nemen, dan lukt het vaak wel. Hmm, dat wordt dan wellicht nog een uitdaging, een hotel vinden waar mijn hulphond welkom is :thuink: En anders wordt het wellicht toch maar heen en weer rijden.
Isis,

Ik heb het wel eens gedaan om op één dag heen en weer te rijden. Ik vertrok 's-morgens fluitend naar Valkenburg maar kwam gebroken terug. Het is natuurlijk ruim 225 km, dan loop je een behoorlijke tijd over de hele beurs en dan nog eens ruim 225 km terug. Er is daar zoveel te zien en er zijn zoveel handelaren dat je gewoon rustig de tijd moet nemen. Kijk in mijn eerste topic naar het filmpje van coinweek, dan zie je dat er op zaterdag ruim 800 mensen komen. Wij gaan altijd een weekend en mijn vrouw breng ik dan naar Thermae2000 en ik kan dan lekker snuffelen naar aanwinsten. 's-Avonds in de binnenstad uit eten en zondagmorgen een ontbijt, beetje wandelen en ergens op een terras een bakkie met vlaai. Als je vaker naar beurzen gaat dan leer je ook heel veel handelaren kennen en dat levert genoeg gespreksstof en soms aanwinsten op.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 aug 2012, 13:51

Ik heb niets opgemerkt, moet ik toch eens beter gaan kijken. Maar volgens mij is dit filmpje in september 2011 gemaakt en toen was ik er niet, ik ga alleen maar in april, als ik kan tenminste.

Gr. Alfred

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 16 aug 2012, 14:03

http://www.youtube.com/watch?v=BohSiSQaAlg

Haha, ik was even nieuwgierig en weet je wie ik direct als eerste tegenkwam? Een van onze grote vrienden!! Hij kan wel Engels, uhhh... uh.... :lol:

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 aug 2012, 14:14

euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh euh ...

Maar ja mijn Engels is niet veel beter hahahaha

Blijf het schitterend vinden die outfits, alsof ze auto's verkopen. Dacht eerst ook dat ze een wassenbeeldje mee hadden genomen, maar de hard werkende 'mijnheer' achter de tafel ging toch echt bewegen.

Eerlijk is eerlijk ze hebben werkelijk een schitterende collectie, maar de prijzen zijn wat te hoog voor mij ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 16 aug 2012, 14:16

Jeroen, jij hoeft geen bedrijf te vertegenwoordigen. Hij wel, en dan vind ik het toch eigelijk best triest dat zo'n bedrijf een persoon voor de camera zet die amper Engels spreekt. Als je al die uhhh's weg zou knippen hou je nog 10 seconde beeldmateriaal over. :hahaha:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 aug 2012, 18:51

Op velen komt de stand en het personeel van de EUH boys professioneel over, wat dus heel verneukeratief is voor een geïnteresseerde en zeker voor iemand die geen verstand van prijzen heeft. Eerlijk is eerlijk, het is netjes maar ik ga liever naar een handelaar waarbij ook alles keurig is uitgestald naast elkaar, gewoon in zijn vrijetijds kleding zit en die niet zo hoog van de toren blaast. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
Nog even naar de filmpjes gekeken Herman maar je hebt het verkeerd, ik kan daar niet geweest zijn, ik stond te klussen in het huis van mijn dochter in september 2011. Waarschijnlijk denk je dat je me ziet omdat we elkaar al zo lang niet gezien hebben. Tja, je gaat elkaar missen, en de cynische humor natuurlijk.

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 aug 2012, 17:25

Nee Herman, was ik niet, ik heb zo'n shirt niet. Ja, Nieuwegein is een optie.

Gr. Alfred

Terug naar “Beurzen Nederland”