Poll beurzen IBNS

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

"Ik ben 2 juni 2018 niet naar de papiergeldbeurs van IBNS Nederland geweest, omdat.."

Geen tijd!
0
Geen stemmen
Geen zin!
0
Geen stemmen
Te ver!
1
7%
Geen interessant aanbod!
1
7%
Te duur!
2
13%
Ik vind het de reis en tijd niet waard!
0
Geen stemmen
Ik shop liever via het Internet!
2
13%
Ik word altijd belazerd op beurzen!
0
Geen stemmen
Ik ruil liever, dan dat ik koop!
0
Geen stemmen
Was er een beurs?
1
7%
Ik kan nooit op zaterdag!
1
7%
Hoe had ik dat moeten weten?
0
Geen stemmen
Ik had iets anders op 2 juni!
1
7%
Als ik niet weet welke handelaren er zijn, kom ik niet!
0
Geen stemmen
Mijn geld was op!
1
7%
Ik heb iets tegen IBNS Nederland!
0
Geen stemmen
Ik heb iets tegen de handelaren van IBNS Nederland!
1
7%
Anders, namelijk [in reacties aangeven s.v.p.]
4
27%

Totaal aantal stemmen: 15

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Poll beurzen IBNS

Bericht door Patrickp_nl » 05 jun 2018, 20:18

Hallo allemaal.
Bij IBNS Nederland is men op zoek naar wat er ze kunnen veranderen om nog meer bezoekers naar de beurzen te krijgen. Eerlijk gezegd ben ik er ook benieuwd naar. Daarom deze poll op mijn persoonlijke titel.
Zouden de papiergeldverzamelaars onder jullie de poll willen invullen?
Zowel mensen die lid zijn als mensen die niet lid zijn van IBNS worden van harte uitgenodigd tot invullen!
Laatst gewijzigd door Patrickp_nl op 06 jun 2018, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Poll beurzen IBNS

Bericht door Ilosab » 06 jun 2018, 10:22

Tja, als je in Hongarije woont dan ga je niet zomaar even op en neer, het geld voor de vlucht en het OV kan ik dan anders besteden. Een week later (9 juni) had ik wel gekund. Op zich is dat één van de nadelen van emigreren want in dit land zijn weinig tot geen beurzen en wat dat betreft mis ik de beurzen van de IBNS en overige beurzen wel, altijd goede gesprekken gehad en aanwinsten gescoord.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 06 jun 2018, 10:24

Ik ben niet gegaan, want ik verzamel geen bankbiljetten.

Nou ja, ik heb er wel een paar uit jeugdsentiment, maar om daarvoor nou naar een beurs te gaan...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 06 jun 2018, 10:32

Ilosab schreef:
06 jun 2018, 10:22
...altijd goede gesprekken gehad...
Gelukkig hebben we de mail nog Alfred :D
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 06 jun 2018, 10:37

Inderdaad, via e-mail kunnen we altijd bij elkaar terecht, bij meerdere leden trouwens. Mijn intentie is om 1 x per jaar naar een beurs in NL te gaan en dat zal dan Valkenburg worden omdat je daar een weekend terecht kunt. In 2017 in september geweest en is me goed bevallen. Dit jaar gaat het helaas niet door i.v.m. meerdere verplichtingen zoals vakantie in Nederland, een huwelijk van vrienden in Nederland en diverse vakanties in Hongarije.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Adriaan
Lid
Lid

Bericht door Adriaan » 06 jun 2018, 14:48

Ik ben momenteel op vakantie. Wij hebben geen kinderen dus wij plannen de vakanties in het laagseizoen. Ik houd dan ook geen rekening met veilingen of beurzen (uiteraard houd ik wel de veilingcatalogussen vanaf mijn vakantieadres in de gaten). :Geek1:

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 06 jun 2018, 19:18

Ik ben in het verleden een keer naar een gecombineerde munt- en bankbiljetbeurs geweest, en 1 of 2 jaar geleden naar een IBNS beurs.
Beide is me niet echt bevallen.
Ik vond het niet zo prettig om door mappen te bladeren, ik had heel erg het gevoel alsof de handelaar aan de andere kant op mijn vingers zat te kijken(zal in de praktijk wel mee gevallen zijn en het is natuurlijk logisch dat hij/zij eea in de gaten wil houden, zeker als hij/zij mij niet kent). Soms was het ook niet duidelijk wat een handelaar precies aanbiedt of wat zijn specialiteit is.
Dan zit ik liever online te zoeken of een veilingcatalogus door te bladeren vanachter mijn pc. Dan heb ik ook de tijd om rustig te bepalen of ik iets toch niet al heb(het is nog wel eens gebeurt dat ik biljetten dubbel heb gekocht als ik dat niet doe, waarschijnlijk een teken dat ik er te veel heb....) en of ik het de prijs waard vind(lees: kan ik het elders voor een betere prijs krijgen).
Ook kon ik eigenlijk niets van mijn wishlist vinden. Toegegeven, dit zijn de wat minder voorkomende biljetten, maar dat was juist een reden om toch te gaan kijken.
Wel zag een enkele minder voorkomende biljetten die ik al wel heb, maar hier werd dan weer 3x de prijs voor gevraagd die ik er voor betaald had.

Ik weet overigens niet of mijn ervaring wat betreft de laatste 2 punten representatief is omdat ik er maar 30-45 minuten ben gebleven.

Specifiek 2 juni: Ik wist niet dat er een beurs was, maar dat zou prima komen dat ik dat niet meegekregen heb omdat ik toch niet van plan ben beurzen te bezoeken. Het zal waarschijnlijk wel in het Watermerk hebben gestaan of hierop het forum langskomen zijn. Ik weet niet of ik, als lid zijn, een mail heb ontvangen waarin de beurs aangekondigd is

Wat IBNS zou kunnen veranderen? De keer dat ik bij de IBNS beurs was, ik meen in Hilversum, vond ik de ruimte waarin de beurs plaats vond niet goed passen bij de bezetting, de zaal vond ik te groot ten opzichte van de bezetting. Ook was het niet goed aangegeven waar de ingang was, ik kwam aan de "verkeerde kant" binnen. Daarnaast bezoekers(vooral mensen die voor de eerste keer een beurs bezoeken) zich wat meer welkom laten voelen denk ik. Hier zie ik ook een rol voor de handelaren in, neem een uitnodigende houding in, begroet de kijkers vriendelijk en probeer bijvoorbeeld een praatje aan te knopen.
Verzamelaar van bankbiljetten.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 06 jun 2018, 20:50

Ik koop eigenlijk nooit biljetten op beurzen, altijd op veilingen, veel goedkoper dan bij de handelaren.

Af en toe ga ik naar de ibns beurs maar dat dan alleen of even bij te praten met iedereen en de ALV bijwonen.
Dit keer was de datum voor mij geen goede, vandaar dat ik er niet was.

Terug naar “Beurzen Nederland”