Bronslaag op penning verwijderen

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: Melcoins

Bronslaag op penning verwijderen

Berichtdoor Thomas2512 » 24 Mei 2017, 21:33

Hallo,

Ik heb onlangs een zilveren penning (getest) uit een erfenis gekregen. Penning stamt uit 1689. Echter is de penning ergens in zijn bestaan voorzien van verbronzing. Dit is zo slecht gedaan dat de verbronzing zeer onregelmatig over de penning heen zit. Voor een gedeelte is het brons er al weer afgesleten maar er zijn ook plekken en vooral juist bij de afbeeldingen waar de bronslaag iets dikker lijkt te zijn. Dit zorgt er echter voor dat de afbeelding vrij onduidelijk is. De vraag is of deze bronslaag nog te verwijderen valt. Alvast bedankt voor eventuele suggesties.
Thomas2512

Re: Bronslaag op penning verwijderen

Berichtdoor CorioCoins » 25 Mei 2017, 17:26

Het zou elektrolytisch moeten kunnen (simpel met oude telefoonlader) doch zijn de meeste gebronsde penningen niet van hoogwaardig zilver.
Daarmee ben ik bang dat het resultaat teleurstellend gaat zijn.

Toevallig heb ik een gelijkende penning jongstleden verkocht (gebronsd) en
de opbrengst was niet teleurstellend (het geeft ook een stukje identiteit en authenticiteit aan de penning)
Gebruikers-avatar
CorioCoins
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Melcoins » 25 Mei 2017, 18:21

Ha Thomas2512,

Ik zou graag een foto van de penning zien.

Mvgr,

Mel
Melcoins
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Martin » 26 Mei 2017, 11:47

Melcoins schreef:Ha Thomas2512,

Ik zou graag een foto van de penning zien.

Mvgr,

Mel

Een soortelijke penning staat ook op MP: https://www.marktplaats.nl/a/postzegels ... =lr&pos=56. Het is dus een vaker voorkomend verschijnsel bij deze penning naar het schijnt. Bij de afgebeelde munt zou ik maar niet gaan exerimenteren met electrolyse. Zoals al eerder opgemerkt is dit geen penning van hoogwaardig zilver; de putcorrosie zit er al diep in en de slag is sowieso van slechte kwaliteit. In mijn ogen een liefhebberstuk dat het beste zo kan worden bewaard; vooral niet mee experimenteren.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden