geschenk nederlandse bank

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

geschenk nederlandse bank

Berichtdoor kawaiiputin » 01 Mei 2017, 18:10

hi allen. Toen de gulden werdt omgeruild voor de euro kreeg mijn opa die werkzaam was bij de nederlandse bank van de bank een geschenk. dit was een set van 6 biljetten in acrylhars gegoten. in het blok acrylhars zit een ijsvogel (10), een tulp(25), een zonnenbloem(50), eensteenuil(100), een vuurtoren(250) en een kievit (1000). alle biljetten zijn nooit in omloop geweest en in perfecte staat, behalve het biljet van 250 die aan de rand een kleine inkeping heeft. Er zit een certifikaat bij, weet iemand wat de waarde is van dit kunstobject?
kawaiiputin

Re: geschenk nederlandse bank

Berichtdoor surbe » 01 Mei 2017, 19:25

Bij de komende MPO veiling heeft ie een startprijs van €300, https://mpoauctions.com/nl/bladeren?aid ... &lid=97396
Verzamelaar van bankbiljetten.
Gebruikers-avatar
surbe
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor PietjePuk190 » 01 Mei 2017, 19:31

En om een idee van bovengrens te geven: Deze staat al een jaar op eBay, en gaat niet voor dit bedrag verkocht worden ;)
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 01 Mei 2017, 19:37

In de Muntalmanak 2017 staat hij voor 750 euro. Maar dat is de cataloguswaarde; veelal ligt de werkelijke waarde lager. Maar dat het certificaat er ook bij is, zou het weer een kleine meerwaarde kunnen hebben. Ik denk dat een liefhebber er wel 500 euro voor wil neertellen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor kawaiiputin » 01 Mei 2017, 20:07

dank jullie allen, ik had echt geen idee waar te zoeken maar jullie hebben me enorm geholpen, bedankt!!!!
kawaiiputin

Berichtdoor kawaiiputin » 09 Mei 2017, 11:37

maar ik heb keen idee waar ik moet het verkopen. ken jullie een site ?
kawaiiputin

Berichtdoor spatbord » 09 Mei 2017, 12:21

Marktplaats...

En anders probeer een veilinghuis, zoals het hiervoor al genoemde MPO
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor janssenfrank » 09 Mei 2017, 16:05

Mijn antwoord zou ook zijn: Marktplaats.

Hier staat er bijvoorbeeld een, en qua biedingen komt dat wel redelijk overeen met mijn inschatting.

Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor janssenfrank » 09 Mei 2017, 16:11

Oh, voor het geval dat: je zou kunnen denken dat losse verkoop lucratiever is. Immers: 1435 gulden = € 651 euro. Maar het zal je niet lukken de biljetten onbeschadigd uit het acryl te krijgen. En in het hypothtische geval dat het wel zou kunnen: de serienummers zijn geregistreerd en deze biljetten kunnen dus niet ingewisseld worden.

Misschien heel betweterig en bij-de-hand, maar toch voor de zekerheid maar even gezegd.

Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor PietjePuk190 » 09 Mei 2017, 16:30

Nuttige aanvulling wel Frank :thumb up: Zo had ik het nog niet eens bekeken eigenlijk :D
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden