v-teken op cent

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: koenmunten

v-teken op cent

Berichtdoor Miriam » 11 Apr 2017, 23:28

Iemand heeft een Wilhelmina-cent gevonden uit 1928, waarbij aan de muntzijde 1 V en aan de kopzijde 3 V-tekens zijn gestanst.
Ik kan nergens vinden dat met dit ook deed tijdens/na de tweede wereldoorlog, maar het lijkt wel voor de hand liggend.
Werd dit vaker gedaan of heeft het een andere betekenis?
Miriam

Re: v-teken op cent

Berichtdoor willemo » 12 Apr 2017, 06:57

Hoi Miriam,

Dit zou kunnen betekenen Victory of vrijheid. Deze klop is waarschijnlijk aan einde van de oorlog gezet. Mochtje de cent willen verkopen hou ik mijnaanbevolen.
Hostis Honor Invidia
Gebruikers-avatar
willemo
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 12 Apr 2017, 15:54

Mirjam, heb je misschien de mogelijkheid een foto te plaatsen?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Arnout » 12 Apr 2017, 19:12

willemo schreef:Hoi Miriam,

Dit zou kunnen betekenen Victory of vrijheid. Deze klop is waarschijnlijk aan einde van de oorlog gezet. Mochtje de cent willen verkopen hou ik mijnaanbevolen.

Ik denk eerder aan het begin/ midden van de oorlog.
Het V teken werd door veel mensen met verf e.d. neergezet als klein teken van verzet. Zo vaak dat de Duitsers een tegenmaatregelnamen door posters en schilderingen te maken met "V is Victorie, Duitsland wint op alle fronten".
Daarmee kwam deze kleine verzetsdaad snel tot een einde.
Arnout
Lid
Lid

eBay: http://

Berichtdoor koenmunten » 19 Jul 2017, 20:34

Arnout schreef:
willemo schreef:Hoi Miriam,

Ik denk eerder aan het begin/ midden van de oorlog.
Het V teken werd door veel mensen met verf e.d. neergezet als klein teken van verzet. Zo vaak dat de Duitsers een tegenmaatregelnamen door posters en schilderingen te maken met "V is Victorie, Duitsland wint op alle fronten".
Daarmee kwam deze kleine verzetsdaad snel tot een einde.

Arnout, werd dat V-teken ook op Belgische munten geplaatst tijdens de oorlog? Zie mijn topic:
viewtopic.php?f=68&t=16568&p=160033&hilit=klop#p160033

Miriam, kun je s.v.p. nog afbeeldingen van de voor- en de keerzijde van jouw munt plaatsen?
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Gebruikers-avatar
koenmunten
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Indonesia Indonesia 
eBay: http://www.ebay.nl/sch/koenmunten/m.htm ... 7675.l2562

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden