Gelderland 1 Gulden uit 1704

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: Melcoins

Gelderland 1 Gulden uit 1704

Berichtdoor Christianstolk » 19 Feb 2017, 16:20

Beste forum leden,

Thuis kwam ik deze munt tegen 'zie bijlage' .
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu heel de middag op internet gezocht en weet inmiddels dat het een 1 Gulden uit Gelderland is.

Verder kom ik helemaal niks tegen over zeldzaamheid of waarde? Sterker nog kom ik deze munt helemaal niet tegen op een ebay of marktplaats? Zou iemand me meer over deze munt kunnen vertellen?

Alvast bedankt !

Christian Stolk
Christianstolk

Re: Gelderland 1 Gulden uit 1704

Berichtdoor LUC » 19 Feb 2017, 20:08

Christianstolk schreef:Sterker nog kom ik deze munt helemaal niet tegen op een ebay of marktplaats?

Dag Christian, deze munt is niet mijn verzamelgebied dus ik probeer je te helpen zoeken tot dat een lid die hier meer kennis over heeft je een correct antwoord kan geven.
Dit muntje is inderdaad lastig om te vinden, een beetje raar want volgens de catalogus zou dit jaartal toch niet zo moeilijk zijn.
Wel zijn hier veel overslagen van gedaan, en in 2010 veiling november Schulman ben ik deze tegen gekomen.
Ik zal nog wat verder speuren op internet tot dat ik een zelfde exemplaar tegenkom.
Maar als ik jou cijfer "4" bekijk zou het best ook een overslag kunnen zijn denk ik.
Groeten Luc. :D
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Pecunia Collectora Belgica Magna Argenta .
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 
eBay: http://

Berichtdoor Christianstolk » 19 Feb 2017, 20:34

Bedankt voor de moeite alvast!

Ik heb inderdaad gelezen dat ergens tussen 1700 en 1705 deze munten overgekrast kunnen zijn omdat er toen geen geld voor nieuwe munten was krasten ze gewoon wat letters over andere heen?. Of dit waar is weet ik natuurlijk niet, maar op zo manier worden ze wel erg uniek in hun soort denk ik?

Nogmaals bedankt en ik hoor graag reactie !

Groeten
Christianstolk

Berichtdoor christianst » 20 Feb 2017, 20:23

Heeft er iemand nog meer duidelijkheid over deze munt? :)

Grtz
christianst
Aankomend lid
Aankomend lid

Berichtdoor Melcoins » 20 Feb 2017, 22:04

LUC schreef:
Christianstolk schreef:Sterker nog kom ik deze munt helemaal niet tegen op een ebay of marktplaats?

Dag Christian, deze munt is niet mijn verzamelgebied dus ik probeer je te helpen zoeken tot dat een lid die hier meer kennis over heeft je een correct antwoord kan geven.
Dit muntje is inderdaad lastig om te vinden, een beetje raar want volgens de catalogus zou dit jaartal toch niet zo moeilijk zijn.
Wel zijn hier veel overslagen van gedaan, en in 2010 veiling november Schulman ben ik deze tegen gekomen.
Ik zal nog wat verder speuren op internet tot dat ik een zelfde exemplaar tegenkom.
Maar als ik jou cijfer "4" bekijk zou het best ook een overslag kunnen zijn denk ik.
Groeten Luc. :D

Zie eerder topic: viewtopic.php?f=8&t=11354

Gelderland provincie KM 65.2 var mmt obv in VG 12 USD tot 80 USD in XF. Ander lid mischien kwaliteit en recente/betere catalogus voor waardebepaling?

Mel
Melcoins
Donateur
Donateur

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden