150 jaar nederlandse spoorwegen penning brons/zilver/goud

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

150 jaar nederlandse spoorwegen penning brons/zilver/goud

Berichtdoor anoniem graag » 06 Okt 2016, 14:52

beste forumlezer, regelmatig zie ik een zilveren en of bronzen penning in een vorm van een wiel aangeboden in een klein blauw doosje.
Mijn doosje is echter afwijkend.
Het is een donkerblauw piramide doosje met daarop vermeld:
150 jaar Nederlandse spoorwegen.
In het doosje zitten 3 etage met een bronzen, zilveren en een gouden penning in een vorm van een treinwiel.
Gouden penning is netjes gemerkt met het logo van begeer en goudmerkje.
Het zilveren en bronzen penning zijn ongemerkt wel voorzien van het oude spoorwegen logo.

Ontwerper is Ruudt Peters, echter is op de site van de ontwerper hierover geen informatie terug te vinden.

nu weet ik dat het in 1989 men de penning kon kopen en er een beperkte oplage was.
Echter in de uitvoering welke ik heb, kan ik nergens informatie over terug vinden.
ik zou het erg waarderen als iemand me kan helpen met extra gegevens over dit set en eventuele waarde.

mijn dank alvast.
anoniem graag

Re: 150 jaar nederlandse spoorwegen penning brons/zilver/gou

Berichtdoor Jan W » 06 Okt 2016, 15:17

Gaat het om deze? http://jezuss.nl/sp/spoor.htm#wiel

Volgens deze site is er maar één gouden afslag gemaakt.

Op dit forum is al eens eerder aandacht geweest voor spoorwegpenningen: viewtopic.php?f=58&t=1001 . Misschien wel leuk om ook even te bekijken.
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Gast » 06 Okt 2016, 19:53

Het is inderdaad dezelfde uitvoering.
Maar de mijne heeft dus een andere doos en is uitgegeven met de 3 Penningen tegelijk.
Daarom zo verwarrend en geen correcte info terug te vinden.
Opde door u gegeven link heb ik al rondgekeken.
Dank u voor uw antwoord.
Gast

Berichtdoor Jan W » 07 Okt 2016, 09:08

Je kunt altijd even een paar foto's maken (trouwens ook leuk voor deze site) en die sturen naar info@jezuss.nl voor meer informatie.

Laat je daarna nog even weten wat eruit gekomen is?
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Gast » 07 Okt 2016, 18:32

Dank u, inderdaad een optie,
Uiteraard laat ik het weten als er nog informatie opduikt.
Met vriendelijke groet.
Gast

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden