betrouwbaar taxatieadres

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: Ilosab

betrouwbaar taxatieadres

Berichtdoor leek2592016 » 25 Sep 2016, 20:36

Geachte leden van het munten-forum Munthunter.nl: Mijn vader ( 85 ) heeft een verzameling bankbiljetten ( nieuw en ongebruikt ) uit diverse landen van de wereld incl, Nederland. Vervolgens heeft hij een uitgebreide verzameling munten, (hoofdzakelijk Nederland), een verzameling buttons/tokens, een verzameling uniformknopen, postzegels enz. Hij moet om zijn rekeningen te kunnen betalen en voor verdere onvoorziene kosten geld zien te genereren doormiddel van het verkopen van zijn verzamelingen. Kunnen jullie misschien enkele adressen aanreiken ( liefst minimaal twee/drie zodat een objectieve vergelijking mogelijk is ) waar ik langs kan gaan om een richtprijs te krijgen wat hij voor zijn verzamelingen zou kunnen ontvangen? Hartelijk dank namens een leek!
leek2592016

Re: betrouwbaar taxatieadres

Berichtdoor Koevoets numismatics » 25 Sep 2016, 21:04

Kunt u iets pecifieker aangeven waaruit de verzameling bestaat?
Zoals het nu omschreven is zou het nog altijd een erg eenvoudige verzameling kunnen zijn, welke lastig te verkopen is.
Een uitgebreide muntenverzameling Nederland, is dat bijvoorbeeld inclusief provinciale munten (voornamelijk 17e en 18e eeuw), zitten daar veel grote zilveren munten in? Is er veel materiaal van Willem 1 t/m 3?
Als de verzameling vooral bestaat uit munten van Juliana en Beatrix, of het latere Wilhelmina (vanaf 1921), dan is het lastig om meer te krijgen dan de metaalprijs of kiloprijs.
Bankbiljetten van veel Europese landen zijn nog in te wisselen, vaak zijn ze niet meer waard dan de nominale waarde, tenzij ouder dan pak hem beet de jaren '60.
Postzegels, uniformknopen etc. is erg weinig vraag naar, alleen zeldzame postzegels van voor de jaren '50 kunnen nog een waarde vertegenwoordigen, alsmede zegels met eurowaarde of recente tariefzegels.
Een goed uitgangspunt is de investeringen die zijn gedaan om de verzameling te verkrijgen, zijn er vele tienduizenden Euro's geïnvesteerd, dan zou u mogelijk een aanzienlijk deel daarvan kunnen terugkrijgen.
Is het voornamelijk kleingeld en biljetten die opzij zijn gelegd of mee zijn genomen van vakantie, postzegels die zelf zijn afgeweekt etc., dan is de waarde hoogst waarschijnlijk gering.
Een serieuze munt- of postzegelhandel zal u geld in rekening brengen voor een taxatie, als u besluit niet aan hen te verkopen, dus als u bij 3 adressen wilt laten taxeren is de kans groot dat u bij twee adressen moet betalen.
Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn, maar dit is zo ongeveer de realiteit van taxaties vandaag de dag.
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Ilosab » 26 Sep 2016, 10:23

Neem alles mee in de auto en rijd naar Houten, daar zit Heritage veilinghuis, misschien kunnen zij u helpen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Melcoins » 26 Sep 2016, 22:09

Ilosab schreef:Neem alles mee in de auto en rijd naar Houten, daar zit Heritage veilinghuis, misschien kunnen zij u helpen.

MPO / HERITAGE AUCTIONS EUROPE, WWW.MPO.NL IJSSELSTEIN?
Melcoins
Donateur
Donateur

Berichtdoor Ilosab » 27 Sep 2016, 11:03

Inderdaad, IJsselstein
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor leek2592016 » 27 Sep 2016, 16:48

mijn dank voor de reacties dusverre, IJsselstein is het eerste adres waar ik langs zou kunnen gaan. Hoop echter op nog een paar adressen, betaling voor taxatie is ok ( voor een normaal uur tarief ). Ten aanzien van een beschrijving hoe de verzameling eruit ziet: mijn vader verzamelde FDC munten ( hoofdzakelijk Nederlands, maar ook Buitenlands), Bankbiljetten uncirculated enz. Het betreft geen meegenomen en bewaard vakantiegeld. Postzegels: hoofdzakelijk Nederlandse zegels van goede kwaliteit alsmede eerste dagzegels vanaf het moment dat zij beschikbaar waren. Button/tokens, niet echt een objectief oordeel over te geven. De heren/dames die een reactie gegeven hebben, mijn danK!
leek2592016

Berichtdoor Koevoets numismatics » 27 Sep 2016, 17:29

In dat geval zal ik graag uw collectie taxeren. Als we tot een overeenkomst komen de collectie van u aan te kopen vervallen de taxatiekosten.

U kunt contact met mij opnemen via info@koevoetsnumismatics.nl
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden