Munten van het Benelux muntkantoor

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

Munten van het Benelux muntkantoor

Berichtdoor Angenita » 25 Sep 2016, 15:15

Hallo,

In 2003/2004 dacht mijn vader, zoals meerdere ouderen, een goede investering te doen in munten van Benelux muntkantoor..... :evil:
.
Nu kwam ik met opruimen de munten weer tegen en ik vroeg me af of deze munten wel iets van waarde hebben.
Het gaat o.a. om euromuten sets en diverse herdenkings munten in zilver en goud.

Wie kan mij hier antwoord op geven?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt!!
Angenita

Re: Munten van het Benelux muntkantoor

Berichtdoor Willem » 25 Sep 2016, 16:58

Zou je afbeeldingen kunnen plaatsen, denk dat je dan eerder een schatting van de waarde krijgt.

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: Munten van het Benelux muntkantoor

Berichtdoor Koevoets numismatics » 25 Sep 2016, 21:11

Een goede indicatie van de verkoopwaarde is de metaalprijs, het gaat waarschijnlijk om penningen of replica's en niet om echte munten.

Vaak zijn ze van verguld zilver of zelfs van verguld brons, waarbij de bronzen penningen vrijwel geen waarde vertegenwoordigen.

De Euromunten zijn hoogst waarschijnlijk niet meer waard dan de nominale waarde, daar kunt u dus het beste boodschappen mee doen.

Ik kan u helaas geen beter nieuws brengen...
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

eBay: http://

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden