Waarde Eerste slag set Jheronimus Bosch (oplage 150)

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

Waarde Eerste slag set Jheronimus Bosch (oplage 150)

Berichtdoor Leek2 » 18 Sep 2016, 16:34

Allen,

Ik ben in het bezit van een Jheronimus Bosch set met zilver proof 5 euro herdenkingsmunt.
De oplage van deze set is slechts 150 stuks en is uitgereikt aan de aanwezigen die bij de ceremoniele eerste slag aanwezig waren.
Ik wil deze set verkopen via marktplaats, maar omdat de oplage zo laag is en deze sets zelden te koop aangeboden worden, heb ik geen goed idee van een realistische verkoop prijs is.
Kan een van jullie me een idee geven zodat hij voor een realistische prijs van eigenaar kan wisselen?

Met vriendelijke groet,
Ed
Leek2
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay: http://

Re: Waarde Eerste slag set Jheronimus Bosch (oplage 150)

Berichtdoor janssenfrank » 18 Sep 2016, 17:23

Tja, dat is een lastige. Je geeft het zelf al aan: ze worden zelden verkocht en dus is er geen 'cataloguswaarde'. Ik denk wel dat een liefhebber hier best wat geld voor op tafel wil leggen.

Als ik de gewone coincard BU vergelijk met een coincard eerste dag uitgifte, dan is de eerste dag uitgifte gemiddeld 3-4 keer zo duur. Als dat ook op zou gaan voor een gewone proofmunt en een ceremoniele slag proofmunt, dan zit je op 150-200 euro.

Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met wat munthandelaren om te vragen wat zij ervoor zouden willen neertellen.

Zou je -voor de mensen die zo set nog nooit gezien hebben- een foto willen plaatsen?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Re: Waarde Eerste slag set Jheronimus Bosch (oplage 150)

Berichtdoor Leek2 » 20 Sep 2016, 08:08

Hallo Frank,

Dank je voor je reactie.
Ik heb links en rechts nog wat navraag gedaan en tips gekregen en heb zodoende wat meer informatie gekregen over de waarde van deze sets.

Ik heb een handelaar gesproken en die heeft me een 1e bod van 200 euro gedaan, en daarna een 2e bod van 300 euro.

Ik ben er dankzij een tip van een verzamelaar ook achter gekomen dat deze sets vermeld staan in de muntalmanak van 2016.
De cataloguswaarde die in de muntalmanak (blz 176 en 177) vermeld staan voor deze sets met een oplage van 150 stuks is 600 euro.

Het lukt me niet om een foto van de set in dit bericht te plakken, maar ik heb de set inmiddels op marktplaats te koop aangeboden dus daar kunnen de mensen zien hoe deze set eruit ziet.
En uiteraard bij interesse een bod doen,....;-)

Nogmaals dank Frank voor je reactie, en vriendelijke groet,
Ed
Leek2
Aankomend lid
Aankomend lid

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden