valse gulden 1892 ?

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: Knaakkie

valse gulden 1892 ?

Berichtdoor Knaakkie » 01 Sep 2016, 19:11

Beste mensen,

Ik heb al even gegoogled maar niets gevonden over valse guldens uit 1892. Iemand hiermee bekend, lijkt mij de moeite niet waard maja. Ik heb hier een 1 gulden munt uit 1892 met gekartelde rand en diameter 30mm..........sja

Greetzz again
Knaakkie
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/10541323.html

Re: valse gulden 1892 ?

Berichtdoor janssenfrank » 01 Sep 2016, 19:39

In dit topic wordt een valse gulden 1892 besproken, maar waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt. Op dit forum wordt ook een valse gulden 1892 besproken. Ook dit zal niet helemaal overeenkomen met jouw munt, maar het geeft wel aan dat er vervalsingen van zijn.

Bij jouw munt denk ik meteen aan een moderne naslag; wellicht uit een of ander setje. Wil je een goede vervalsing hebben, dan moet hij op het eerste gezicht echt lijken. Met een te grote diameter en een verkeerde rand zul je vrij snel door de mand vallen. Heb je anders niet de mogelijkheid een foto te maken van jouw munt? Dat is voor ons wat makkelijker beoordelen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: valse gulden 1892 ?

Berichtdoor Knaakkie » 03 Sep 2016, 06:54

Beste Frank,

Hartelijk dank voor je reactie. De reacties die je aangaf heb ik inderdaad ook gezien en aan een naslag heb ik nog niet gedacht. Hierbij een aantal foto's voor de bepaling. Is wel een mooie munt alleen met zilverpoets opgeleukt jammer genoeg. Mogen max 3 foto's bij een bericht dus de kartelrand mag je erbij denken :)

Dank wederom

20160903_074703.jpg
20160903_074626.jpg
20160903_074636.jpg
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Knaakkie
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/10541323.html

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden