Misdruk San Marino Minikit 2004?

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

Misdruk San Marino Minikit 2004?

Berichtdoor Knaakkie » 03 Mrt 2016, 10:55

Beste mensen,

Dit setje is kortgeleden in mijn bezit gekomen en in het begin dacht ik dat het de gewone mini kit was met de 1ct, 10ct en 1 euro. Toen keek ik nog wat beter en deed ik mijn :Geek1: op, wreef het :zzzz: uit mijn ogen en nam een bakkie leut en zag dat op de achterkant iets anders staat of ze hebben de verkeerde munten erin gestopt :thumb down: Ik twijfelde om het setje terug te sturen maja dat doe je dan ook weer niet :lollig: :lollig:

In deze set zitten niet de 10ct en de 1 euro maar 2ct en 5ct :?: :?: :?:

Is iemand deze al een keer tegen gekomen en zo ja wat zinnigs over te zeggen? Ik heb het nog niet eerder gezien nl
San Marino minikit 2004(1v).jpg
San Marino minikit 2004(1a).jpg

Alvast bedankt voor de info en :wave: :wave: :wave:

Groet Knaakkie
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Knaakkie
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/10541323.html

Re: Misdruk San Marino Minikit 2004?

Berichtdoor Willem » 03 Mrt 2016, 12:10

Is de verpakking misschien open geweest en zijn de munten verwisseld.

Willem
Gebruikers-avatar
Willem
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor resparvae » 03 Mrt 2016, 12:20

Deze verpakking bevat normalerwijs de 1 cent, 10 cent en 1 Euro.Oplage 140.000, dus niet zeldzaam. Er is echter wel een andere verpakking met de 1, 2 en 5 Cent, maar dat is privéwerk. Ik kan me niet aan de inruk onttrekken dat hier de 10 Cent vervangen is door de 2 Cent en de 1 Euro door de 5 Cent. Waarom? Geld! 111-8= 103 cent winst. Als je kijkt naar de losse verkoopprijzen van de 10 cent 2001 en de 1 Euro 2004, dan zijn deze nog weer veel hoger dan die van de 2 en 5 Cent 2004. Normale toeristen setjes van dit jaar zijn erg goedkoop. Dan is de verleiding wel erg groot!

Groet
Thomas
Gebruikers-avatar
resparvae
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Knaakkie » 03 Mrt 2016, 13:15

dank voor de reacties, ik kan echter niet zien dat de achterkant open is gemaakt en weer vast geplakt is. Lijkt mij dat er dan ergens wel enige schade zou zijn, al is het minimaal......zou een grotere foto helpen om een indruk te geven?..

Zou het zo erg zijn dat mensen voor die paar centen al die moeite gaan doen?....oefffff where does it go to
20160303_131319.jpg
20160303_131312.jpg
20160303_131303.jpg
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Knaakkie
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 03 Mrt 2016, 19:08

even voor de zekerheid omdat ik het op je foto's niet kan herkennen, het gaat wel zeker om 2004 munten?

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Knaakkie » 08 Mrt 2016, 06:02

llinde schreef:even voor de zekerheid omdat ik het op je foto's niet kan herkennen, het gaat wel zeker om 2004 munten?

Luit

Sorry voor late reactie Luit maar het gaat inderdaad wel om de 2004 munten

Gr
Knaakkie
Nieuw lid
Nieuw lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor llinde » 08 Mrt 2016, 12:14

Eigenlijk is het gewoon een kwestie van oplage, 1 en 2 cent 2004 zijn 1.320.000 geslagen en 5 cent 1.000.000 gewoon voor omloop.
Van de 10 cent en 1 euro zijn geen omloopmunten geslagen en naast de BU waar alle munten in zitten komen deze nog 180.000 keer voor in de door jou gekochte set.
Vooral de 10 cent daaruit was zeker ten tijde van uitgifte behoorlijk gewild omdat het naast de in die tijd schaarse BU sets de eerste keer was dat de 10 cent in een wat ruimere oplage verkrijgbaar was. Voor motiefverzamelaars dus een gewilde munt, en die waren ook nog eens niet geïnteresseerd in de plastic verpakking.
Als je deze factoren in acht neemt samen met het kinderlijk eenvoudig kunnen openen en weer sluiten van de sets, is er niet al te veel voor nodig om op de gedachte te komen om de goedkope 1, 2 en 5 cent te gebruiken om de overgebleven verpakkingen voor behoorlijke prijzen te kunnen verkopen.
Het gaat dus om veel meer winst per setje dan de 103 cent die resparvae noemt, dat is alleen nog maar de winst in nominaal....
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden