Guldens + europa: wat is dit waard?

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: numisfreund

Guldens + europa: wat is dit waard?

Berichtdoor Selene » 03 Jan 2016, 21:37

Goedenavond, ik vond een doosje met deze munten tijdens het opruimen. Wie kan me vertellen wat dit waard is?
Bij voorbaat dank!

Afbeelding
Selene

Re: Guldens + europa: wat is dit waard?

Berichtdoor mk0111 » 03 Jan 2016, 22:19

ik denk wat de gek er voor geeft. Ziet niet veel bijzonder spul bij denk ik zo. Het briefje kan je nog inleveren bij de Nederlandsche Bank
Groeten,
Marcel

http://www.mk0111.nl
Gebruikers-avatar
mk0111
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor numisfreund » 03 Jan 2016, 22:31

mk0111 schreef:ik denk wat de gek er voor geeft. Ziet niet veel bijzonder spul bij denk ik zo. Het briefje kan je nog inleveren bij de Nederlandsche Bank

... en de duitse munten ook nog bij de "Deutsche Bundesbank".
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf
Gebruikers-avatar
numisfreund
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Germany Germany 
eBay:

Berichtdoor Koevoets numismatics » 04 Jan 2016, 00:53

De totale (verkoop)waarde is dus ongeveer 10 à 11 Euro.
4,50 voor het tientje, ruim 5 Euro voor de ruim 10 DMark, een Amerikaans kwartje en een Canadese dollar.
De rest is niet meer geldig en heeft weinig tot geen verzamelwaarde.
Het vervelende is dat je een hoop moeite moet doen om er geld van te maken, sowieso een postzending naar de Nederlandse Bank en een naar de Deutsche Bundesbank. en het invullen van formulieren.
Compleet aanbieden op Marktplaats met bieden vanaf 10 Euro zou kunnen werken.
Voor een handelaar is het lot eigenlijk te klein om een bod te kunnen doen wat in de buurt ligt van de nominale waarde.
Kado doen aan een beginnende jeugdige verzamelaar lijkt me ook een prima optie.
Koevoets numismatics
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor Selene » 04 Jan 2016, 15:41

Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat ik ze dan op marktplaats zet, ik ken zelf geen verzamelaars.
Selene

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden