GREAT BRITAIN, William IV, dated 1836, 'Patina' retrospectiv

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

GREAT BRITAIN, William IV, dated 1836, 'Patina' retrospectiv

Berichtdoor krijtje » 16 Sep 2013, 09:02

Hallo Beste forumleden/gasten.

Ik heb laatst op marktplaats een aantal munten gekocht en zou graag willen weten of deze munt echt is of een kopie van een kopie?
Kan iemand mij vertellen wat het gewicht is van de originele munt? De munt die ik heb weegt 25,3 gram.
Op deze site staat al veel informatie maar niet het gewicht van de munt:http://www.noble.com.au/auctions/lot/?id=283388
Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen,in ieder geval alvast bedankt voor al uw moeite.
Mvg,
Willem (krijtje)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
krijtje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Re: GREAT BRITAIN, William IV, dated 1836, 'Patina' retrospe

Berichtdoor Jan W » 16 Sep 2013, 09:23

Zoals de plaatjes al laten zien is dit een retro crown. Een namaak crown dus. Originele crowns van William IV zijn in zeer kleine oplages geslagen in 1831 en 1834 en zijn zeer prijzig.
Veel verzamelaars missen dus deze crown in hun collectie en vullen deze lege plek soms op met zo'n retro-crown. De achterkant wijkt wel af van de originele crown dus het is niet een echte kopie van de originele munt maar een fantasie-variant.

Het zijn overigens wel mooi verzorgde uitgaven.
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor krijtje » 16 Sep 2013, 18:20

Hallo jan W,
Bedankt voor uw antwoordt maar dit wist ik al,waar het mijn om gaat is het gewicht van een orginele retro-crown.
Als u op de site van noble heeft gekeken heeft u kunnen zien dat daar exact de zelfde munt staat en verkocht is voor 270 dollar.
Daarom wil ik graag weten wat het gewicht is en zo erachter komen of dit een echte retro-crown is
Deze munt is er ook in alminium en in een goudkleurige vorm.
krijtje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor $and€r » 16 Sep 2013, 18:28

http://www.noble.com.au/auctions/lot/?id=283388 schreef:GREAT BRITAIN, William IV, dated 1836, 'Patina' retrospective pattern crowns, obv. portrait of king, after the engraver William Wyon, rev. shield; bronzed copper 20 pieces, copper 20 pieces, nickel silver 20 pieces, golden alloy 20 pieces, aluminium 20 pieces. Uncirculated. (100)

krijtje schreef:unnen zien dat daar exact de zelfde munt staat en verkocht is voor 270 dollar.

Voor die prijs krijg je 100 exemplaren.. ;)
Gebruikers-avatar
$and€r
Donateur
Donateur

Berichtdoor Jan W » 16 Sep 2013, 18:46

krijtje schreef:Hallo jan W,
Bedankt voor uw antwoordt maar dit wist ik al,waar het mijn om gaat is het gewicht van een orginele retro-crown.
Als u op de site van noble heeft gekeken heeft u kunnen zien dat daar exact de zelfde munt staat en verkocht is voor 270 dollar.
Daarom wil ik graag weten wat het gewicht is en zo erachter komen of dit een echte retro-crown is
Deze munt is er ook in alminium en in een goudkleurige vorm.

Mm, inderdaad de vraag niet goed gelezen. Wat je zou kunnen doen is gewoon contact opnemen met Noble en bijvoorbeeld jouw foto's plus gewicht even mailen?
Jan W
Donateur
Donateur

Berichtdoor krijtje » 16 Sep 2013, 21:47

Hallo $and€r,
Bedankt voor uw loze opmerking,lever er dan eerst maar eens 1 voor de prijs van $ 2,70
Ik ben benieuwd.
krijtje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor krijtje » 16 Sep 2013, 22:07

Hallo Jan W,
Bedankt voor uw tip.
Ik had al een email verzonden naar noble maar krijg geen antwoord terug.
krijtje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor $and€r » 17 Sep 2013, 08:27

krijtje schreef:Hallo $and€r,
Bedankt voor uw loze opmerking,lever er dan eerst maar eens 1 voor de prijs van $ 2,70
Ik ben benieuwd.

Hoezo loze opmerking..

De quote die ik van Noble.com heb geplaatst laat dat toch zien..

Ze spreken over Crowns (meervoud dus)
En als ik dan verder lees, zie ik staan dat het lotje 20 stuks bronzed copper, 20 stuks copper, etc.. bij elkaar dus 100..

Het vervelende is dat ik nogal een redelijk geheugen heb, en daardoor nog herinner dat je een tijdje terug op Marktplaats volgens mij dat koperen exemplaar uit India erop had staan..
Met in de avertentie tekst ook refererend naar de site van Noble.. maar als u denkt dat ze inderdaad $270 per stuk kunnen opleveren dan heb ik een alleraardigst aanbod voor u..
6 exemplaren voor €149 !! Ik zou zeggen spring op de fiets en je mag ze nog vanmiddag bij me afhalen in Warmentuut.. ;)
Gebruikers-avatar
$and€r
Donateur
Donateur

Berichtdoor krijtje » 17 Sep 2013, 17:03

Sander je hebt helemaal gelijk.
Ik heb het berichtje verkeerd gelezen,sorry.
krijtje
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden