2 euro sede vacante

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

2 euro sede vacante

Berichtdoor eurofreak » 20 Aug 2013, 18:09

Beste leden, heb een 2 euromuntstuk van 2005 sede vacante gevonden en ze vragen er 280 euro voor.
Mijn vraag is uiteraard of deze echt is en dit een redelijke prijs is. Kent iemand deze persoon of heeft er al eens iemand iets van gekocht? Wil niet graag in het zak gezet worden, zeker geen tweede maal voor dezelfde munt.

Hier de link van ebay

Heb een mail gestuurd naar persoon om goede foto. Dit was zijn antwoord en de foto.

Goedemiddag,

Ik veronderstel dat u nederlands spreekt. Geen probleem voor ons.

Als bijlage vindt u een foto van het muntstuk (ook te verkrijgen buiten ebay voor 280 EUR - gratis verzending per aangetekende zending)
Indien u hierin geïnteresseerd bent, kan u ons uw adres bezorgen en bezorgen wij u ons rekeningnummer. Laat ons iets weten.
Het betreft een muntstuk UNC (nooit in circulatie geweest)

Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is - indien niet zal ik aan een vriend een beter fototoestel moeten vragen.

De witte boordjes op de foto zijn van het licht dat schijnt op de foto.

Mvg,

Monnier Jacques
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay: http://

Re: 2 euro sede vacante

Berichtdoor llinde » 20 Aug 2013, 18:24

Als ik zie dat deze munt op ebay Duitsland verkocht wordt tussen 210 en 230 euro vind ik deze te duur.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor eurofreak » 20 Aug 2013, 19:14

Ja klopt, de prijs is teveel. Als hij niet lager ga koop ik hem zeker niet.
Alvast bedankt voor de reactie. :thumb up:
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Berichtdoor llinde » 20 Aug 2013, 20:57

Nog een tip, neem de tijd er voor.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je heel erg snel je Sede Vacante set compleet wilt hebben, maar er is volgens mij geen enkele financiële reden voor die haast.
Deze munten zijn al best redelijk constant in de prijsontwikkeling en als je een tijdje de veilingen op ebay volgt merk je vanzelf wat redelijke prijzen zijn.

Succes.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor eurofreak » 20 Aug 2013, 21:23

Ja klopt, ik wil veel te snel alles compleet hebben en dat is niet de goede aanpak. :|
Ga er zeker mijn tijd voor nemen deze keer.
Ben al blij dat ik al de speciale 2 euromunten (uitgezonderd enkele van vaticaan en san marino) in mijn bezit heb. :D
groetjes Luc
eurofreak
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Belgium Belgium 

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden