Gouden tientje 1897 - geen copy, wel een foutje??

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

Gouden tientje 1897 - geen copy, wel een foutje??

Berichtdoor Alexys » 28 Jul 2013, 14:53

Hallo,

Ik heb hier in mijn handen een gouden tientje uit 1897, geen copy maar er is wel iets raars mee. Want als je de kopzijde voor je houdt en hem omdraait is de muntzijde op zijn kop. Nu is mijn vraag of dit normaal is voor deze gouden tientjes, of is het een drukfoutje? Volgens mijn moeder is het muntje door haar vader gekocht in de jaren '80 voor haar moeder, die het al die jaren als hangertje heeft gedragen.

Ik kan het nergens op internet vinden, dus ik hoop dat ik op deze manier duidelijkheid krijg.

alvast bedankt!(=
Alexys

Re: Gouden tientje 1897 - geen copy, wel een foutje??

Berichtdoor MuntenZwolle » 28 Jul 2013, 15:03

Alexys schreef:Want als je de kopzijde voor je houdt en hem omdraait is de muntzijde op zijn kop.

Heb je trouwens ook een foto van de munt?

Dat hoort zo, zie hier een voorbeeld:

Afbeelding
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012
Gebruikers-avatar
MuntenZwolle
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor Pim » 28 Jul 2013, 16:03

Voor de meeste munten is dit juist het meest gangbaar!
Wanneer ze allebei dezelfde kant hebben als je ze omdraait, heet dit medailleslag.
De gouden tientjes zijn allemaal muntslag, de achterkant is 180 graden gedraaid tov de voorkant.
Dit is dus geen foutje volgens mij... :knipoog:
Gebruikers-avatar
Pim
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor leon voorn » 28 Jul 2013, 19:17

bij de dukaat 1974 bestaat er wel een medaille slag
die is een 3 tot 4 honderd euro
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie--houten :wave:
Gebruikers-avatar
leon voorn
Senior lid
Senior lid

Nationale vlag:
Philippines Philippines 
eBay: http://