hulp gevraagd!! kan niet achter deze munt komen

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

hulp gevraagd!! kan niet achter deze munt komen

Berichtdoor Jens » 19 Mei 2013, 10:59

ik heb deze munt pas gekocht. en ik kan er maar niet achter komen wat voor munt het is. ik denk zelf dat Valentinian II erop afgebeeld staat.

graag zou ik van iemand hulp krijgen bij de ontmaskering van deze munt.

Afbeelding
Afbeelding
Jens

Re: hulp gevraagd!! kan niet achter deze munt komen

Berichtdoor Jens » 19 Mei 2013, 22:50

heeft er helemaal niemand een idee? ben heelbenieuwd wat het is en natuurlijk de waarde van deze munt.
Jens

Berichtdoor Dick » 20 Mei 2013, 11:02

Jens schreef:heeft er helemaal niemand een idee? ben heelbenieuwd wat het is en natuurlijk de waarde van deze munt.

Beste Jens.
Niet iedereen is dagelijks op het forum aanwezig, dus nog even geduld.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikers-avatar
Dick
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Berichtdoor michel2602 » 20 Mei 2013, 12:32

Klopt, niet iedereen is iedere dag aanwezig op het forum. Of heeft de pech dat ie moet werken met feestdagen, zoals ik met mijn avonddienst. Maar kan me voorstellen dat je in je enthousiasme vanwege een nieuwe aanwinst graag snel een antwoord wilt.

Graag zou ik van je willen weten wat de diameter is van de munt en een gewicht. En als het mogelijk is graag een duidelijkere afbeelding van de keerzijde. Het portret is mij duidelijk genoeg, ik heb een beter beeld nodig van de letters die onderaan het streepje staan. Ik lees nu alleen AQP, en ik denk gezien hoe ze gepositioneerd zijn dat er nog wel eens wat achter kan staan.
Want AQP kent meerdere combinaties en geeft meerdere opties voor een RIC nummer.

Ik kan je wel al wat vertellen:
- het is geen Valentinianus II, maar een muntje van Constantius II of Julianus II
- het is een munt van het type "FEL TEMP REPARATIO"
- muntplaats is Aquileia

Dus als je zou kunnen voorzien in het bovenstaande, dan denk ik dat je een goede kans maakt op een sluitende determinatie, of op zijn minst een forse beperking van de mogelijkheden.

gr.
Michel
michel2602
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Jens » 20 Mei 2013, 17:08

hallo klopt ik was erg benieuwd en ongeduldig mijn excusses hahhaha. ik weet hoe het is ik werk namelijk ook altijd in de avond en op feestdagen ik ben namelijk kok.
ik heb een paar duidelijkere foto's gemaakt. ben al blij dat er wat meer over weet nu alvast bedankt hiervoor. de diameter is als ik het goed zeg 750 mm de munt zelf is 1,5 cm ongeveer als ik dat goed gedaan heb. sorry ben nogal nieuw met dit. :lol:

hier de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Jens

Berichtdoor michel2602 » 21 Mei 2013, 11:02

Een diameter van 750mm is nogal groot, aangezien deze muntjes zo tussen de 17-22mm zijn over het algemeen.

Ik meen nu AQP palmtak te zien, dat in combinatie met de M naast het portret houd ik een mogelijkheid over, en dat is RIC Aquileia 222

Constantius II
Caesar 337-347 na Chr.
Augustus 347-355 na Chr.

D N CONSTANTIVS P F AVG
Gedrapeerde buste met pareldiadeem, kijkt naar rechts.
M naast buste.

FEL TEMP REPARATIO,
Soldaat spiest een gevallen ruiter

Exerque: AQP palmtak
Geslagen te Aquileia

RIC Aquileia 222
Ae3
Zeldzaamheid: Common
michel2602
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Jens » 21 Mei 2013, 13:01

oke ontzettend bedankt. :klap:

maar hoe weet je dit allemaal is er iets waar je dit in kan opzoeken of hoe doe je zoiets?
Jens

Berichtdoor michel2602 » 22 Mei 2013, 08:12

Graag gedaan.

Voor de determinaties zijn er een aantal sites, de volgende gebruik ik meestal:

http://www.catbikes.ch/coinstuff/coins-ric.htm
http://www.wildwinds.com/
http://www.acsearch.info/

Soms gebruik ik ook de site van Forum Ancient Coins.
michel2602
Lid
Lid

eBay:

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden