reeële verkoopprijs grote muntenverzameling

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: Ilosab, Arjena3

reeële verkoopprijs grote muntenverzameling

Berichtdoor roco » 29 Apr 2013, 18:34

Dmv erfenis zijn wij in het bezit gekomen van een grote en voor een deel waardevolle muntenverzameling(Nederland.overzee ) die wij in 1 keer willen verkopen(niet veilen) Wij twijfelen tussen de Verzamelaarsmarkt,Theo Peters(maar moeilijk bereikbaar met zo'n hoeveelheid) en de MPO.
Natuurlijk heb ik al wat voorwerk verricht en weet ik wel welke munten er waardevol zijn.
Maar wat ik niet weet is hoeveel procent van de cataloguswaarde er doorgaans bij verkoop gegeven wordt en of dit-omdat het om een grote verzameling gaat-onderhandelbaar is.
Ook zou ik graag informatie over ervaringen met genoemde muntenhandelaren ontvangen.
Alvast bedankt
roco
roco

Re: reeële verkoopprijs grote muntenverzameling

Berichtdoor Ilosab » 29 Apr 2013, 18:43

Verzamelaarsmarkt: Veel van gehoord, grootste van Nederland wat misschien wel eens ten nadele van de prijs kan gaan.
Theo Peters: Heb ik geen ervaring mee.
MPO: Ik heb daar in 2012 mijn Nederlandse muntenverzameling laten veilen. De veilingkosten zijn 22% + kavelgeld. De manier waarop het is afgehandeld was perfect en ben ik zeer tevreden over. Als je alles in één keer wilt verkopen dan wordt er gerekend met een percentage van de waarde. Maar welke waarde? De cataloguswaarde of wat de gek er voor geeft? En de cataloguswaarde klopt ook niet altijd. Als je gaat verkopen dan denk ik dat je er minder voor krijgt dan te laten veilen. Het nadeel van veilen bij de MPO is dat je pas in november aan de beurt bent.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor Robin » 29 Apr 2013, 19:02

Heb veel over Verzamelaarsmarkt gehoord, maar geen enkele reactie was positief.. Zelf op een ander vlak ook een erg onprettige ervaring (aanvaring) mee gehad.
Het lijken allemaal gladde jongens met strakke pakken en een hele dikke portefeuille.. die ZEKER NIET overvuld is geraakt door hun klanten een lucratieve deal te bieden..
Jongens van MPO zijn oké en bij een interessante collectie valt er zeker te onderhandelen over hun commissie.. en als er zeldzame objecten tussen zitten, is het zeker de moeite en tijd waard het daar te laten veilen.. de opbrengst is gegarandeerd een heel stuk hoger dan bij verkoop..

Het makkelijkste is bij alle 3 langs te gaan (of langs laten komen) en daar een offerte te vragen.. zou eerst bij de MPO langsgaan en dan niet in de lach schieten bij taxatie van de heren uit Klaaswaal.. :silent:
Heb gehoord dat Kevelam wel redelijk is..

Groet, Robin
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Gebruikers-avatar
Robin
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Suriname Suriname 
eBay:

Berichtdoor Mooie Muntjes » 29 Apr 2013, 19:39

Beste,

Ik heb eventueel ook wel interesse in de collectie. U krijgt een eerlijk advies en dus ook een eerlijke prijs. Ik koop ook op veilingen dus weet wat muntencollecties doen op veilingen. Echter reken ik altijd circa 20% (of meer) mee in het bod aan veilingcommissie. Die valt hier weg dus kan u een goed bod doen. Kunt u mij misschien een persoonlijk bericht sturen? Mogelijk kunnen wij tot elkaar komen. Je weet het maar nooit.
Mooie Muntjes
Lid
Lid

Berichtdoor Arjena3 » 29 Apr 2013, 21:19

Ik zou zeer zeker mpo inschakelen omdat zoals u het zegt hier gaat om een zeer grote verzameling.

Wanneer je de verzameling als geheel aanbied zal de prijs zeer veel lager zijn, dit omdat de koper feitelijke het hele bedrag voorschiet, ook voor de munten waar hij eigenlijk geen intresse voor heeft en omdat het de handelaar tijd kost om het aankoop bedrag terug te krijgen middels verkoop voordat hij uberhaupt iets zal gaan verdienen.

Het laten veilen is dus veel beter omdat het veilinghuis belang heeft bij een zo hoog mogelijke opbrengst en de diverse stukken door meerdere kopers kunnen worden gekocht. de kosten die met veilen gemoeit zijn zijn het zeker waard.

Gezien mijn ervaringen met MPO raad ik u dit veilinghuis zeker aan.
Gebruikers-avatar
Arjena3
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Arnout » 30 Apr 2013, 13:54

Ik heb goede ervaring met kopen bij MPO, maar ook met Schulman.
Als je snel geld wil kan je ook een voorschot op de veiling vragen.
Arnout
Lid
Lid

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden