gouden muntjes koninklijk huis?

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.

gouden muntjes koninklijk huis?

Berichtdoor Maaike Alma1 » 17 Mrt 2013, 11:38

Afbeelding Afbeelding Beste bezoeker,

Mijn moeder heeft 24 gouden muntjes in bezit. Aan de ene zijde zie je het hoofd van een Nederlands staatshoofd met de naam erbij (bv 'Johan Willem Friso Prins van Oranje Nassau') en aan de andere kant zie je een wapen met tekst (bijvoorbeeld 'non quam diu sed quam bene'). De voor- en achterkanten zijn bij iedere munt anders en er staat noch een jaartal, noch een waarde op (ik ga er dus vanuit dat het geen betaalmiddel was, maar welllicht een verzamelings of beleggingsmunt?).

Mijn moeder heeft deze munten ca. 40 jaar geleden van mijn vader gekregen en ze zijn waarschijnlijk bij Koninklijke Begeer Voorschoten gekocht (alle munten zitten apart in plastic insteekhoesjes waar deze naam op staat).
De munten zitten al die tijd in een doosje en zijn daarom onbeschadigd.

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een verzameling betreft en wat de geschatte waarde hiervan is?

Hartelijk dank,
Maaike
Maaike Alma1

Re: gouden muntjes koninklijk huis?

Berichtdoor Dick » 17 Mrt 2013, 12:01

Wat ik kan zeggen is dat het geen munten zijn maar penningen, van de verzamelwaarde weet ik niet maar daar komt ongetwijfeld nog een antwoord op.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
Gebruikers-avatar
Dick
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: gouden muntjes koninklijk huis?

Berichtdoor lelystad » 17 Mrt 2013, 12:18

zijn inderdaad penninkjes
ik denk deze
http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/ve ... na/21.html
derde kavel
zijn 3,7 gram goud 18 karaat
de goudwaarde is dus zo'n 100 euro per stuk

verzamelwaarde zal denk ik nihil zijn

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Gebruikers-avatar
lelystad
Lid
Lid

eBay: http://

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden