Bijzondere bronzenafslag rijksdaalder 1808 Lod.Nap.

In deze rubriek kunnen gasten een vraag stellen aangaande munten, biljetten en penningen waarvan ze bijvoorbeeld de waarde willen weten. Het is niet nodig om een account aan te maken. Heb je bijvoorbeeld vanuit een erfenis een verzameling in handen gekregen en wil je graag de waarde weten van deze verzameling, dan kun je de vraag hier stellen.
Forumregels
Ondanks dat in deze rubriek geen registratie vereist is, behandelen we enkel vragen die voldoen aan ons geldende reglement en de richtlijnen die we stellen aan een taxatie-aanvraag. Topics die niet voldoen, zullen worden gesloten door het beheer of moderator en desnoods worden verwijderd.

Afbeeldingen kun je op de volgende wijze toevoegen aan je berichten ► Afbeeldingen toevoegen met Tinypic

Bedenk dat registratie slechts enkele minuten in beslag neemt en dat een registratie direct een flink aantal extra functies oplevert, zoals het sturen van privéberichten naar andere gebruikers en het kunnen plaatsen van advertenties in de forummarkt.
Volgers: grivnagozer

Re: Bijzondere bronzenafslag rijksdaalder 1808 Lod.Nap.

Berichtdoor Marcel » 14 Mrt 2013, 17:00

De munt is erg hard en redelijk zwaar dus lijkt me brons .De munt heeft ook een goudkleurige hoogglans alsof-ie zojuist gepolijst is. Ik blijf het toch een curieuse en raadselachtige munt vinden.
Dank voor alle reacties tot nu toe.
Misschien heeft nog iemand een afbeelding van een vals exemplaar ter vergelijking.
Gr, Marcel
Marcel

Berichtdoor jeffelz » 14 Mrt 2013, 17:36

Munt is zo vals al maar wat! De slechtse vervalsing die er gemaakt is! Of hij nou bronskleurig is of niet, blijft een valse munt die veel voorkomt!
Verzamelaar zeldzame en proof munten van wilhelmina en proof munten juliana!
Gebruikers-avatar
jeffelz
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Robin » 14 Mrt 2013, 17:57

sorry hoor, maar je kunt het alleen een curieuze en raadselachtige munt vinden als je totaal geen verstand heb van de munten van LN.. iedereen die wel eens een echte rijksdaalder van LN heeft gezien, die ziet direct dat deze zo vals als de nacht is..
Misschien wil je eens de moeite nemen om de advertentie van duitje op MP te bekijken die een echte 50 stuiver aanbiedt.. als je dan het verschil nog niet ziet...
Jammer dat je de optie van de kenners in twijfel trekt en misschien is het beter geen vraag te stellen als je het zelf zoveel beter weet...
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Gebruikers-avatar
Robin
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Suriname Suriname 
eBay:

Berichtdoor Marcel » 14 Mrt 2013, 18:29

Hoi Robin,
Natuurlijk begrijp ik dat -ie vals is.
Met curieus en raadselachtig bedoel ik te zeggen, dat er blijkbaar mensen zijn die een munt zo klunzig namaken met een niet kloppende beeltenis en foute kleur, dat ze toch meteen door de mand moeten vallen .
Voor alle duidelijkheid : Ik twijfel echt niet aan je / jullie oordeel.
Marcel

Berichtdoor neozion » 14 Mrt 2013, 18:40

Marcel schreef:Misschien heeft nog iemand een afbeelding van een vals exemplaar ter vergelijking.
Gr, Marcel

waarom? je hebt zelf een vals exemplaar?!
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Robin » 14 Mrt 2013, 18:59

Marcel schreef:Hoi Robin,
Natuurlijk begrijp ik dat -ie vals is.
Met curieus en raadselachtig bedoel ik te zeggen, dat er blijkbaar mensen zijn die een munt zo klunzig namaken met een niet kloppende beeltenis en foute kleur, dat ze toch meteen door de mand moeten vallen .
Voor alle duidelijkheid : Ik twijfel echt niet aan je / jullie oordeel.

Ik zou zeggen.. lees het commentaar van Rtholen nog een keer door...of 2 keer...
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..
Gebruikers-avatar
Robin
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Suriname Suriname 
eBay:

Berichtdoor rtholen » 14 Mrt 2013, 23:10

Marcel, dat ding is gewoon vals. Dat kan je al op een kilometer afstand zien, met zowat je ogen dicht.
Daar is absoluut geen numismatisch speurwerk voor nodig.
rtholen
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar Taxatie en vragen door niet-leden of nieuwe leden