Martens verzameling numismatische 'prullaria'

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Volgers: Yosoyke, koenmunten, jezuss, Ilosab

Re: Martens verzameling numismatische 'prullaria'

Berichtdoor llinde » 06 Dec 2011, 14:29

Munthunter schreef:Lijkt me goed om het verder hier bij te laten en er verder niet op in te gaan.

Daar ben ik het op zich mee eens, maar wil toch nog wel een algemene opmerking maken.

Als verzamelaar heb je een verzamelgebied en wilt dat zo compleet mogelijk hebben, dat betekent niet dat je dus ook achter de ideeën hoeft te staan van de uitgever van de verzamelobjecten.

Als ik Cubaanse munten ga verzamelen wordt ik daarmee geen communist of ook maar een sympathisant van communisten.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Danny de Munt » 06 Dec 2011, 15:05

Bij deze even mijn uitleg:

Ik heb dat bericht geplaatst uit interesse of hij die heeft.
Hier zat voor mij geen enkele reden achter om Marten een neonazi te noemen.
Ik heb het artikel gelezen voor ik het plaatste en ik had de gedacht van als hij alles er van wilt hebben wellicht heeft hij deze ook.
Ik kan natuurlijk niet kijken wat en hoe mensen sparen en in welke vormen en maten ze dit willen hebben

Er zaten geen enkele gedachtes achter.
Maar zoals al word aangegeven hoef je niet ergens achter te staan als je het spaart.

Maar vanuit mijn persoon excuses dat ik het anders had kunnen verwoorden.
- alles voor de euro uit Nederland.
Gebruikers-avatar
Danny de Munt
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ilosab » 06 Dec 2011, 19:00

Ik ben benieuwd hoe ik dan genoemd wordt op dit forum of hoe men over me denkt. Ik verzamel kampgeld en zou graag biljetten van Buchenwald, Auschwitz of Bergen-Belsen in mijn verzameling hebben. Onlangs de hele serie van Flossenburg gekocht, was ook een vernietigingskamp. Ben ik daarom een nazi?
Ik weet dat Jeroen een eind aan deze discussie wilde breien maar ik weet wel zeker dat Danny alleen maar eventueel Marten wilde helpen met uitbreiding van zijn verzameling. Luit heeft het uitstekend onder woorden gebracht en excuses zijn mijn inziens volstrekt overbodig.

Gr. Alfred

Ps.: Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, einde discussie :thumb up:
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor Marten van Leerdam » 06 Dec 2011, 22:31

@ Danny, nee dat spel heb ik niet in de kast staan. Het zou verzameltechnisch gezien wel een leuke aanwinst zijn, maar helaas voor de lege plek in de kast ken ik (gelukkig) geen neonazi's dus dat zal wel een lege plek blijven. Daarbij heb ik besloten me te gaan concentreren op Nederlandse Monopolyspellen en alle buitenlandse spellen te verkopen (in verband met de enorme hoeveelheid ruimte die ze innemen).
Het spel zou dus ook niet meer passen binnen mijn verzamelgebied.

Bedankt in ieder geval voor de link. Het is wel interessant om te weten van het bestaan van deze eigengemaakte variant (al is het wel verschrikkelijk dat er op deze manier geld is ingezameld voor deze mensen met op zijn minst vrij dubieuze ideeen).

Gelieve verder geen verdere reacties meer te plaatsen aangaande het bericht van Danny, om het topic niet verder te vervuilen met discussies. Ik ben geenzins beledigd.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 07 Dec 2011, 09:28

Marten,

Ik heb het al eerder eens willen vragen, maar wat is het oudste monopolie-spel? Dus eerste uitgifte of hoe noem je dat in het monopolie-cirquit? en heb jij die ook?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor jezuss » 07 Dec 2011, 09:38

het oudste monopoly spel is uit 1934

hier kun je een overzicht vinden: http://hong.vlinden.com/index.asp?u=&z=monopoly

groetjes,

peter
jezuss
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Danny de Munt » 07 Dec 2011, 10:06

Marten van Leerdam schreef:@ Danny, nee dat spel heb ik niet in de kast staan. Het zou verzameltechnisch gezien wel een leuke aanwinst zijn, maar helaas voor de lege plek in de kast ken ik (gelukkig) geen neonazi's dus dat zal wel een lege plek blijven. Daarbij heb ik besloten me te gaan concentreren op Nederlandse Monopolyspellen en alle buitenlandse spellen te verkopen (in verband met de enorme hoeveelheid ruimte die ze innemen).
Het spel zou dus ook niet meer passen binnen mijn verzamelgebied.

Bedankt in ieder geval voor de link. Het is wel interessant om te weten van het bestaan van deze eigengemaakte variant (al is het wel verschrikkelijk dat er op deze manier geld is ingezameld voor deze mensen met op zijn minst vrij dubieuze ideeen).

Ja kreeg een Twitter bericht en ging het even lezen en moest meteen aan jou denken en werd nieuwsgierig er naar.
Maar nu heb ik antwoord :lollig:

Maar hoeveel verschillende edities heb je dan en naar welke ben je nog op zoek?
Ik geloof dat ik ook nog een hele oude heb liggen namelijk frogwink
Gebruikers-avatar
Danny de Munt
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Danny de Munt » 16 Mrt 2012, 18:25

Ik zag deze advertentie en moest meteen aan deze topic denken:
Het gaat hier om een star wars monopoly.

http://hobby.marktplaats.nl/gezelschaps ... ind=8&fs=1

Edit: Zag naderhand op je foto dat je hem al hebt. Ik weet alleen niet of je ook let op de nummering hiervan. Las dat deze dozen genummerd zijn.
Gebruikers-avatar
Danny de Munt
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling