Opslagmedia

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Volgers: Patrickp_nl

Opslagmedia

Berichtdoor PietjePuk190 » 15 Mrt 2017, 10:20

Ik heb, uit, laten we zeggen, een vroeger bankbiljettenverzamelaarsleven (doorscrabblen op de achterkant van het bord greeny ) een aantal albums en bladen van Importa, waar nu mijn hele collectie in zit. Nou is Importa enkele jaren geleden gestopt, maar mijn verzameling natuurlijk niet. Ik neem aan dat jullie ook op gezette tijden nieuwe opslag bij moeten kopen. Welk merk gebruiken jullie? Zijn er überhaupt nog andere opties dan Leuchtturm eigenlijk? :?:
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Re: Opslagmedia

Berichtdoor spatbord » 15 Mrt 2017, 13:18

Ik gebruik zelf albums van Nederlandse makelij: Hartberger.

Overigens zou je ook eens bij de MPO veiling kunnen kijken: daar willen ze nog wel eens wat dozen vol met lege albums voor een zacht prijsje afhameren.
spatbord
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor PietjePuk190 » 15 Mrt 2017, 13:59

Oh wauw, dank je! Die Hartberger systeembladen lijken alvast wel compatibel met mijn importa ringbanden :) Hier kan ik verder mee :thumb up:
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Berichtdoor Patrickp_nl » 09 Apr 2017, 08:50

Ook van dit onderwerp zijn reeds diverse topics geschreven.

Er zijn verschillende aanbieders. Leuchtturm, Hartberger, Safe, om er maar een paar te noemen.
Houdt echter bij de keuze rekening met de dikte van de opbergbladen en de afmetingen van je biljetten.
Zelf heb ik één album van het type Kanzlei (Leuchtturm) voor al mijn objecten die groter dan A4 zijn.
De uitvoering van die albums is perfect. Jammer dat de schutbladen van plastic zijn, als je de kartonnen tussenbladen van Importa gewend bent.

Alle duurdere exemplaren (zoals UNC Nederland en (voormalige) koloniën) zitten in albums van het merk Safe. DIe hebben nu eenmaal een iets steviger blad en net iets ruimer dan Importa.

Ik kan de kleinere mapjes waar één biljet per blad in kunnen wel afraden, omdat het plastic te slap is om je biljetten op kwaliteit te houden.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Gebruikers-avatar
Patrickp_nl
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor PietjePuk190 » 09 Apr 2017, 09:07

Oh van die kleinere mapjes heb ik er zojuist twee aangeschaft, lijkt me handig voor op reis (de kleinste past in je binnenzak!). En eerlijk is eerlijk, ik snap je punt :thumb up: maar voor mij is het goed genoeg, wel :)

Albums van Safe ben ik (nog) niet mee bekend, maar als ze beter zijn dan Importa, dan belooft dat heel wat. Ik heb zelf een tijdje geleden een aantal Hartberger albums en systeembladen aangeschaft, en ik moet zeggen, ik vind het maaksel gewoon een stuk minder dan Importa. Er zitten scherpe randjes en "bramen" aan de systeembladen, de ringbandgaatjes zijn niet helemaal doorgestanst (dus voor elk nieuw blad kun je eerst 4 van die plastic confettisnippers eruit gaan pulken, en als je ze op de grond laat vallen ben je ze kwijt want doorzichtig) en de vakken zijn een heel stuk kleiner. Importa bladen passen ook niet in een Hartberger album zonder aan de bovenkant een eind uit te steken. Best vervelend.

Wel jammer dat De Man niet in de Safe albums handelt. Daar winkel ik liever dan bij coins-and-stamps die ze wel heeft. Wordt vervolgd :)
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Donateur
Donateur

eBay:

Terug naar Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling