Wanted in 2017, welke munten zoek je voor je verzameling?

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Wanted in 2017, welke munten zoek je voor je verzameling?

Bericht door koenmunten » 18 jan 2017, 16:09

Al een aantal jaar showen we elkaar op het einde van het jaar de mooiste aanwinsten van het betreffende jaar.
Het lijkt me ook leuk om elkaar te laten weten naar welke munten we echt op zoek zijn, dan kunnen we elkaar helpen zoeken en hopelijk levert dat dan een aantal mooie aanwinsten op voor het topic de mooiste aanwinsten van 2017 :angel:

Wanted in 2017, qua plantagemunten:

Voor dit jaar ben ik speciaal op zoek naar de onderstaande 3 plantagemunten, om het setje plantagegeld van de betreffende plantage compleet te maken;

1) Ik ben al een aantal jaar op zoek naar de 10 cents munt van Cadei / Pitas Estate, dus dat is most wanted nummer 1 :LoneRanger:
10 cents Cadei Pitas Estate .jpg
2) Van de Soember Soeka plantage ben ik op zoek naar de 50 cents denominatie. Ik heb daar geen afbeelding van kunnen vinden maar hij lijkt op de onderstaande munt maar dan dus met Soeka i.p.v. Doeren, dat is most wanted nummer 2 :LoneRanger:
Soember Doeren.jpg
3) Van de serie vijfhoekige tokens van de plantage Hessa zoek ik nog de 20 cents token, dat is most wanted nummer 3 :LoneRanger:
Hessa pentagonal 20 cents.jpg
Mocht je dus een van bovenstaande tokens ergens te koop zien, laat dat dan even weten. En je krijgt een beloning als ik de token weet te bemachtigen :kwijl:

Daarnaast zijn er nog veel andere plantages waar ik nog (bijna) niets van heb, dus zie je iets te koop van een van de onderstaande plantages laat dat dan ook even weten:
Aër Kesoengei Estate, Bajoelor, Bandar Poeloe, Bangabing Estate, Batoe Gingging, Bedagei, Compagnie des Caoutchoucs de Padang, Cowie Harbour Coal Company, Deli Bedagei Tobacco Plantations, Hotel du Pavillon (Semarang, Java), Hong Kong en Shanghai Bank Sourabaya, Jelani Estate, Jelok, Kapoewas Rubber, Kimanis Rubber, Koffieonderneming Liki, Makau Estate -E. Niederer, Melalap Estate, Parakan Salak, Piassa Oeloe Rubber, Estates Pitas and Nicolina - H.C. Eduard Meyer, Poeloe Bukom, Poeloe Samboe, Puralimento, Ramie Fibre, Rio Grande Rubber (Philippines), Roemah Kinangkong, RTB (Braakensiek), Saentis Estate Sandakan Tobacco Co Batuh Puteh, Seing Huat, Soengei Bamban, Semaian Rotterdam Estate - San Chong Hong 1889 (Deli, Sumatra), Simpangsche Societeit (Soerabaya, Java), Societé des Plantations de Telok Dalam (Asahan, Sumatra), Soeka Djadi Estates Ltd (Asahan, Sumatra), Soember Redjo, Soember Tangkep, Soengei Boenoet, Soengei Radja, Tana Badia, Tana Radia, Tandjong Kassau, Tandjong Kuba -H. Siber, Telok Dalam, Titian Oerat, Tjinta Radja Estate, Vereenigde Hevea Plantagen der Bila Landen, Waspada onderneming en Winckel C.P.K.

Waarnaar zijn jullie op zoek?

Geef jullie wanted in 2017 lijstje door dan kunnen we helpen zoeken :angel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Re: Wanted in 2017, welke munten zoek je voor je verzameling

Bericht door LUC » 18 jan 2017, 18:19

Koen, speur je soms niet op de site van MONETA PAUWELS deze handelaar die ook in Dendermonde komt bied circa 500 tokens te koop op ebay en Ma Shop.( misschien zit er iets bij dat je interesseert )
Groeten Luc. :D

Stoif
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif » 18 jan 2017, 19:01

Wat ik zoek is niet zeldzaam maar heb het nog niet in mijn collectie.
Ik hoop dit jaar de eerste 5 herdenkingsmunten van Vaticaanstad aan mijn verzameling toe te voegen.
Verder zoek ik nog de 2005 sede vacante set.
Dat zijn op dit moment de laatste lege plekken in de albums.
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 18 jan 2017, 22:15

LUC schreef:Koen, speur je soms niet op de site van MONETA PAUWELS deze handelaar die ook in Dendermonde komt bied circa 500 tokens te koop op ebay en Ma Shop.( misschien zit er iets bij dat je interesseert )
Bedankt voor de tip, ik heb even gekeken maar er zit nu niets tussen dat ik kan gebruiken voor mijn verzameling. Maar ik ga 'm volgen want dat kan binnenkort wel het geval zijn natuurlijk.

Stephan O
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 19 jan 2017, 09:52

Heel interessant en handig zo een topic :thumb up:
zo kunnen we elkaar verder helpen.

Mijn verzameling bestaat enkel uit 2 euromunten uit de omloop, dus zo veel mogelijk 2 euro voor 2 euro. Daarvoor kan ik over het algemeen niet op internet terecht(behalve in de eurodiffusietopics hier op het forum).
Voor de andere 2 euro verzamelaars zal ik toch een kort realistisch wanted lijstje geven voor 2017 om alle Duitse CC munten compleet te krijgen:

- Duitsland 2007 50 jaar Verdrag van Rome letter A
- Duitsland 2008 St. Michaeliskirche, Hamburg letter A
- Duitsland 2013 50 jaar Verdrag van Élysée letter A
- Duitsland 2013 50 jaar Verdrag van Élysée letter D
- Duitsland 2015 St. Paulskirche, Frankfurt, Hessen letter A
- Duitsland 2015 30 jaar Europese Vlag letter A
- Duitsland 2015 30 jaar Europese Vlag letter F
- Duitsland 2015 30 jaar Europese Vlag letter J
- Duitsland 2015 25 jaar Duitse Eenheid letter G
- Duitsland 2015 25 jaar Duitse Eenheid letter J
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter D
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter F
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter G
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter J

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

Lacru
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Lacru » 19 jan 2017, 12:12

Hallo Stephan,

Leuk dat gecirculeerde munten jouw voorkeur hebben. Ik heb de volgende munten dubbel:
Stephan O schreef:
- Duitsland 2015 St. Paulskirche, Frankfurt, Hessen letter A
- Duitsland 2015 30 jaar Europese Vlag letter A
- Duitsland 2015 30 jaar Europese Vlag letter F
- Duitsland 2015 30 jaar Europese Vlag letter J
- Duitsland 2015 25 jaar Duitse Eenheid letter G
- Duitsland 2015 25 jaar Duitse Eenheid letter J
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter D
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter F
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter G
- Duitsland 2016 Dresdner Zwinger, Dresden, Sachsen letter J

Gr, Stephan

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 19 jan 2017, 13:19

Ik verzamel alleen Nederlandse euromunten en dat is compleet. De 1e 4 coincards heb ik niet maar zal ik ook niet krijgen ook, te duur in aanschaf. Ik ben wel op zoek naar Nederlands en Hongaars papiergeld maar als ik dat moet opschrijven dan ben ik nog een week bezig.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Banknotow
Donateur
Donateur

Bericht door Banknotow » 19 jan 2017, 14:54

Ilosab schreef:Ik verzamel alleen Nederlandse euromunten en dat is compleet. De 1e 4 coincards heb ik niet maar zal ik ook niet krijgen ook, te duur in aanschaf. Ik ben wel op zoek naar Nederlands en Hongaars papiergeld maar als ik dat moet opschrijven dan ben ik nog een week bezig.

Kan je makkelijk doen je heb toch niets te doen. :thumb up:
Elk papierke is er weer 1

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 19 jan 2017, 14:55

Hallo, er lopen hier nog 2 kinderen van 1 en 4 rond
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 19 jan 2017, 17:22

Mijn verlanglijstje voor 2017:

- unc set Nederland
- 5 euromunten in coincard (normale versie)
- Vaticaanstad BU set 2017. Er is immers een nieuw ontwerp (zie ook hier).

Geen hele grote lijst, maar ik heb verder nog wat gaatjes in de albums die gevuld moeten worden. Zo zoek ik nog een 25 gulden 2003 en een 50 gulden 1982 Synagoge van de Nederlandse Antillen en van Nederlands Indië nog een aantal 1/10 guldens. Dan heb ik verder nog wat Belgische muntjes die ik mis en natuurlijk heb ik nog mijn verzameling wereldmunten. En als er dan niks meer te koop is, dan kan ik nog eens kijken of er wat leuke provinciale muntjes zijn.

Ik verwacht niet dat ik me zal vervelen, al staat het verzamelen nu wel even op een iets lager pitje.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

CorioCoins
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 19 jan 2017, 18:29

Mijn verlanglijstje voor dit jaar:

- Een gaspenning uit Heerlen (overigens alle munten / penningen uit Heerlen)
- Spink Catalogus
- Alle varianten van gulden 1944 (8 verschillende hiervan 2 doorlopers waarvan ik er maar 3 heb)
Bij deze heb ik helaas de veiling van Jacco vorige week gemist daar ging een variant die ik niet had voor 100+ euro :-(

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 19 jan 2017, 19:57

Leuk idee Koen,
ja wat zoek ik :thuink:

Ben altijd opzoek naar koninkrijks munten in topkwaliteit en dan vooral kopergeld met een kleurrijk patina of 100% originele muntkleur en zwarte centen uit de Wilhelmina periode (kwaliteit moet minimaal MS64 zijn voor de zwarte centen en MS65 voor het overige kopergeld) Maar zilveren munten met een kleurrijk patina zijn ook altijd welkom. Daarnaast verzamel ik Chinese zilveren panda munten in MS69 & 70, waarbij er nog vele ontbreken :knipoog:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 19 jan 2017, 20:19

Leuk idee Koen.

Zelf heb ik geen echt verlanglijstje. Mijn verzamelgebied is eigenlijk zo breed dat ik wel zie wat er op mijn pad komt (en dan ook nog voor een leuke prijs). Er zijn wel munten die ik graag zou willen hebben maar die zijn zo duur en/of zeldzaam dat ze wel altijd op mijn verlanglijstje zullen blijven staan:

Philipsdaalder Zeeland
Spaanse 8 realen Philips II (met verzorgde slag)
Duitse talers van voor 1550
Engelse Crowns van William & Mary, George I en George II
Franse Ecu van Louis XIII

Ach, je moet toch wat te wensen hebben. :knipoog:

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 20 jan 2017, 17:18

Ik heb ook niet echt een lijstje omdat ik mijn munten (meestal) aankoop in de club van Dendermonde. Daardoor ben ik gebonden en soms ook beperkt door het aanbod van de plaatselijke handelaars.
Nu door lid te zijn van dit Nederlands forum is mijn interesse voor jullie munten ook "aangewakkerd " ( hoe kan het ook anders :lach: ). Dus ga ik ook de Noordelijke provincie munten bij mijn
verzamelgebied bijvoegen maar dan wel begrenst natuurlijk want jullie hebben zoveel munten geslagen dat het zelf voor een Nederlandse muntverzamelaar moeilijk is om ergens een lijn te trekken.
Af en toe zal ik ook voor mijn kleine verzameling antieke munten een muntje kopen, daar kan het alle kanten op Grieks, Romeins, misschien zelfs Kelten of Parthen daar stel ik geen grenzen enkel gevoel.
Nu het gekke is dat door een handelaar(Belgische) er meer aanbod is aan Nederlandse provincie munten te Dendermonde dan zuidelijke munten.( zes of zeven dikke kaften met daalders, patagons, dukatons, enz,..)enorm aanbod !
Nu omdat ik de St. Oswalddaalder heb van Hedel, ga ik waarschijnlijk gaan voor de St Oswalddaalder 30 stuiver van Bergh.
En de rest van 2017 zal voor mij nog een verrassing zijn hopelijk ! :knipoog:

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 20 jan 2017, 20:52

Qua wereldmunten heb ik ook niet echt een lijstje wat ik dit jaar echt wil bemachtigen, op 1 uitzondering na, de 4 nieuwe munten van Indonesië, maar dat gaat vast en zeker lukken want die zijn nu onderweg :angel: . Voor de de rest laat ik me lekker verrassen wat op mijn pad komt :LoneRanger: .

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 20 jan 2017, 21:09

LUC schreef:En de rest van 2017 zal voor mij nog een verrassing zijn hopelijk !
koenmunten schreef:Voor de de rest laat ik me lekker verrassen wat op mijn pad komt .
That's the spirit. :lach:
Groeten Luc. :

Nieuwemunt
Donateur
Donateur

Bericht door Nieuwemunt » 20 jan 2017, 22:12

Ik ben en blijf altijd op zoek naar West Friese munten. Uiteraard de munten die ik nog mis in mijn verzameling of West Friese munten van betere kwaliteit.
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----

Lacru
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Lacru » 03 feb 2017, 17:57

Enige gat dat mij een beetje opvalt in mijn verzameling is de 2ct Nederland 2014. Die mis ik nog. Ik wil hem alleen gecirculeerd.
Ik weet natuurlijk dat de 1 en 2 cent 2014 niet geslagen zijn voor de circulatie, maar ik heb de 1 cent desondanks een keer gevonden in de zomer van 2015.

Daarnaast heb ik eens gehoord van iemand in België die van beide muntjes meerdere exemplaren heeft gevonden.

Dus het moet mogelijk zijn. 8):

Daarnaast zou ik graag nog wat meer van Monaco Rainier gecirculeerd hebben.
Heb al 1, 2, 5ct en 1 en 2 euro van 2001. 10, 20, 50ct, 1 en 2 euro van 2002 en 2 euro 2003. Ook nog 20ct en 50ct van 2003 die ik als UNC heb gekregen, maar die zijn in dermate slechte staat dat ik ze nooit aan iemand als UNC zou durven aanbieden.
Een gecirculeerde 10ct 2003 ligt voor mij bij iemand gereserveerd.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 26 apr 2017, 15:36

koenmunten schreef:
3) Van de serie vijfhoekige tokens van de plantage Hessa zoek ik nog de 20 cents token, dat is most wanted nummer 3 :LoneRanger:
Hessa pentagonal 20 cents.jpg
Gisteren een muntje van de top 3 wanted in 2017 op de kop kunnen tikken:
Hessa 20 cents 1890 met doorboringen.jpg
Weliswaar met 2 doorboringen, maar ik mijn ogen zeker nog in een zeer verzamelwaardige staat omdat dit toch een van de zeldzamere tokens uit de serie is. Mocht iemand 'm alsnog ergens zien zonder doorboringen dan hoor ik het natuurlijk nog steeds graag :angel:

Stephan O
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 01 mei 2017, 09:15

:thumb up: mooi om dat te kunnen doen.

Nu de rest nog ;)

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III » 06 jun 2017, 16:18

Ook ik heb een verlanglijstje, maar echt kort is die niet. Toch, je kunt het altijd proberen ;)

-Jullie kunnen vast wel raden wat er al jaren bovenaan staat; een munt (liefst een Carlino, maar waarschijnlijk wordt het een daalder) uit mijn woonplaats. Het is met name mijn budget welke hier de beperkende factor vormt. Er zijn er redelijk wat te koop, maar allemaal te duur voor mij. Ik verwacht niet dat ik deze voor een paar tientjes zal aanschaffen, maar goedkoper dan de duizend euro die vaak voor een ‘gewone’ daalder wordt gevraagd moet kunnen. Ook een rekenpenning uit Vianen is meer dan welkom.

-Een mooie groat van Edward III. Er zijn er genoeg te vinden, maar ik zoek er eentje in ‘wauw’ kwaliteit voor een bescheiden prijs. Dit geld ook voor een munt van Henry IV of V.

-Misschien een hele specifieke, maar desalniettemin staat deze ook op de lijst; Een 15de -eeuwse denga uit het Feodale Novgorod (Rusland). Type met prins op zetel, vazal daarnaast en tekst op de achterzijde. Ik ben echt verliefd op de afbeelding op de voorzijde, en de geschiedenis van deze toch redelijk onbekende stad. Op de vorige MPO veiling hadden ze een stel hiervan, maar werd helaas overboden. Andere munten uit het feodale Rusland (Pskov, Tver, etc.) zijn ook meer dan welkom!

Verder nog vele andere munten, maar dit is wel weer genoeg zo. Mocht iemand trouwens nog leuke lotjes middeleeuwen, Romeinse Republiek of dergelijke hebben liggen, hoor ik dat natuurlijk ook altijd graag ;)

Mika

Spengler7
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Spengler7 » 06 jun 2017, 23:48

Nice, mooie wensen :)

Helaas kan ik niet helpen, maar ik heb zelf ook nog voldoende wensen. Aangezien ik nog geen nieuwe werkgever heb gevonden, mogen mijn wensen niet al te groot zijn. Daarom houd ik het voor 2017 op de volgende penningen en munten:

Venlo 600 jaar stad (brons, 1945... doorgaans 25 tot 45 euro)
Venlo 625 jaar stad (brons, 1968... doorgaans 25 tot 35 euro)
Venlo terug onder Nederlands gezag (brons, 1839... doorgaans 65 tot 100 euro)

USA Peace Dollar 1921 (ik ben nu nog bezig op basis van jaartallen)

Dit jaar wil ik ook héél graag een 3 gulden- en een 20 guldenmuntje.

... misschien zijn mijn wensen nog niet zo heel erg bescheiden :lollig:

Stoif
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif » 07 jul 2017, 20:02

Stoif schreef: Verder zoek ik nog de 2005 sede vacante
20170707_195640.jpg
Daar kan nu een streep door :thumb up:
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland

Christian
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Christian » 07 jul 2017, 20:16

Stoif schreef:
Daar kan nu een streep door :thumb up:

Mooie aanwinst
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland, voormalig Nederlandse Koloniën, Groot Brittannië en Euromunten voornamelijk circulatie

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 07 jul 2017, 23:50

janssenfrank schreef:Mijn verlanglijstje voor 2017:

- unc set Nederland
- 5 euromunten in coincard (normale versie)
- Vaticaanstad BU set 2017.
Afbeelding
janssenfrank schreef:Geen hele grote lijst, maar ik heb verder nog wat gaatjes in de albums die gevuld moeten worden. Zo zoek ik nog een 25 gulden 2003 en een 50 gulden 1982 Synagoge van de Nederlandse Antillen en van Nederlands Indië nog een aantal 1/10 guldens. Dan heb ik verder nog wat Belgische muntjes die ik mis en natuurlijk heb ik nog mijn verzameling wereldmunten. En als er dan niks meer te koop is, dan kan ik nog eens kijken of er wat leuke provinciale muntjes zijn.
Muntjes van de Antillen zijn er inmiddels ook.
Voor België staat een mancolijstje op de forummarkt...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”