FILIPSDAALDER 1557 DORDRECHT

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Jan W
Donateur
Donateur

Re: FILIPSDAALDER 1557 DORDRECHT

Bericht door Jan W » 03 okt 2016, 00:42

JO3023 schreef:P.S. Eerlijk gezegd wist ik niet eens van het bestaan van deze twee varianten af tot vandaag. Juist door jouw munt tegen die van Jan W aan te houden is dit nu in dit thema ontdekt en het toeval wil dat ook beide varianten tijdens een en dezelfde veiling van Jean Elsen na elkaar zijn geveild waardoor het bestaan van meerdere exemplaren tevens bewezen is.
Die veiling van Elsen in december 2012 was trouwens een heel speciale. Ze veilden toen een gedeelte van de Archer M. Huntington collectie: de munten van de Spaanse Nederlanden. Ik had o.a. toen ook nog geboden op deze Hollandse Philipsdaalders maar zat toen ver onder de afslagprijs. :knipoog: Ik won o.a. nog wel een Vlaamse Patagon 1620 en een Gelderse Kruisrijksdaalder 1591 die uit diezelfde collectie kwamen. Maar de meeste munten gingen voor behoorlijke prijzen weg. In al het geweld bleven ook een paar munten wat onopgemerkt, ik kon toen een 3 Florijnen 1790 (of zilveren leeuw) van de Etats-Belgiques-Unis (Verenigde Belgische staten) aanschaffen voor een achteraf zeer vriendelijke prijs.

De catalogus gebruik ik trouwens nog steeds als referentie omdat er zo ongelofelijk veel foto's van munten uit de Spaanse Nederlanden en Oostenrijkse Nederlanden instaan.

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”