Mijn 2 Euro CC verzameling

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Volgers: Ilosab, ed, thomasa, Yosoyke, Lycos

Mijn 2 Euro CC verzameling

Berichtdoor Munthunter » 09 Aug 2009, 11:31

Hier mijn 2 Euro commemorative verzameling. Inmdiddels groeit deze met het jaar. Erg leuk en redelijk betaalbaar. De 2 Euromunt van Monaco uit 2007 heb ik niet. Het word mij iets te gek om daar €1000,- voor neer te leggen.

Ik heb de munten in zelfklevende Importa munthouders gedaan. Nadeel is dat ik begonnen ben met de munten met de Europese zijde naar voren in de houders te doen. Hierdoor moet het blad worden omgedraaid om de nationale zijde te bekijken. Inmiddels zijn het al een flink aantal munten en om alles nu weer in nieuwe munthouders te doen, vind ik iets te gortig.

Ieder land heeft zijn eigen plek. Deze is gemarkeerd met een dichte Hartberger munthouder waarop ik een vlagsticker heb geplakt (Leuchtturm) met daaronder de naam, gedrukt op een zelfklevend etiket (Avery J8656-10 46.0x11.1 mm 840 etiketten per vel).
Iedere munt in de munthouder wordt voorzien van eenzelfde etiket met de naam van het land, het jaartal en de kwaliteit van de munt (UNC) en hieronder het thema van de munt.

Inmiddels heb ik een Importa map binnen, speciaal voor 2 Euro CC munten. Tussen de afzonderlijke muntbladen heb ik een zwarte kartonnen bladzijde geplaatst. De coincards en mapjes van het Vaticaan en San Marino, zitten in ansichtkaarthoezen.

Misschien heeft iemand anders nog leuke tips of manieren om een munten verzameling op te bergen, ik ben erg benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Jeroen
Laatst gewijzigd door Munthunter op 09 Aug 2009, 11:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor tweety_ » 09 Aug 2009, 11:36

Mooie verzameling heb je! En mooi opgeborgen ook!

Ik heb vrijdag via Importa 2 muntenalbums besteld. Aangezien ik mijn euro's in zo'n stom kartonnen opbergding heb en vind dat toch niet handig. Daar heb ik destijds niet over nagedacht. (toen was ik ook nog maar 13 haha dan denk je daar nog niet over na :lol:)

Dus heb 1 euromuntenalbum besteld. En ook een album voor coincards :) Kan niet wachten totdat die binnen zijn.
Gebruikers-avatar
tweety_
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Munthunter » 09 Aug 2009, 11:43

Als je op foto 2 heel goed kijkt, zie je mijn coincards ook. Deze zitten in telefoonkaartbladen. Hetzelfde als muntbladen, maar dan voor een telefoonkaart. Past precies.

Wat betreft het aanschaffen van een muntenalbum, dat is een goede keuze! Om de zoveel tijd gooi ik weer mijn hele verzameling op de schop en heb je kans dat alles weer op een andere wijze in de mappen zit. Misschien ga ik ze binnenkort op jaar herbergen.

Laat maar eens zien wat je er van hebt gemaakt Kelly!

Gr. Jeroen
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor tweety_ » 09 Aug 2009, 12:11

Zodra ze binnen zijn en ik mijn munten erin heb opgeborgen zal ik wel foto's maken en die hier plaatsen!

Groetjes, Kelly
Gebruikers-avatar
tweety_
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Collectcoins » 23 Sep 2009, 12:38

verschuif je ieder jaar alle munten, want stel dat finland in 2010 met een 2 euro munt komt, dan moet je alles na finland weer verschuiven, toch?

verder mooi gemaakt, zeker met stukje informatie op de munthouder!

zelf heb ik voor de 2 euromunten zo'n hartbergermap, elk blad is 1 jaar (dus 2004 is bijvoorbeeld vrij leeg en 2007 helemaal vol).

gelukkig heb ik de grace kelly aan kunnen schaffen toen die nog 'goedkoop' was (450 euro) ten op zichte van nu. vraag me af hoe ver die prijs nog gaat stijgen.
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Munthunter » 23 Sep 2009, 13:38

@Bjorn

Tsja dat is nu dus wel het probleem, hahaha

Maar OK ik heb weer wat te doen en heb de hele verzameling weer eens in de hand gehad. Ik zit te denken om de munten ook op jaartal in de map te doen en bij elk etiket een vlaggetje van het land te drukken of zo iets.

Het zijn natuurlijk wel veel munten als er een gemeenschappelijke munt uitgegeven wordt, alle munten achter elkaar van 2007 of 2009 oogt wellicht wat onduidelijker als dat ze per land opgeborgen zijn.

Laten we maar niet te lang stil staan bij de Grace Kelly munt. Ik kan mij wel voor m'n kop slaan. Hij was net uit en ik wist nog niet of ik met de Euro's verder wilde en heb hem laten schieten. Daarna het idee gehad, 'ach die zakt nog wel in prijs'... NU??? PFFF wat een ellende, ik wou dat ik er 20 had gekocht voor het bedrag waar ze hem in het begin voor aanboden. Maar ja, al doende leert men... hoe pijnlijk dat ook kan zijn!

Gr. Jeroen
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor ed » 25 Jun 2010, 21:43

heel mooi gedaan deze verzameling vooral het onderschrift onder de munten .waar kan ik dit kopen??
ed
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor Collectcoins » 26 Jun 2010, 10:07

Munthunter schreef:Laten we maar niet te lang stil staan bij de Grace Kelly munt. Ik kan mij wel voor m'n kop slaan. Hij was net uit en ik wist nog niet of ik met de Euro's verder wilde en heb hem laten schieten. Daarna het idee gehad, 'ach die zakt nog wel in prijs'... NU??? PFFF wat een ellende, ik wou dat ik er 20 had gekocht voor het bedrag waar ze hem in het begin voor aanboden. Maar ja, al doende leert men... hoe pijnlijk dat ook kan zijn!

Gr. Jeroen

flink van gedachte verander sinds het starten van dit topic of niet ;)
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Gebruikers-avatar
Collectcoins
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Munthunter » 26 Jun 2010, 13:22

Tsja, soms komt men tot inkeer ;)

Ben blij dat ik hem/haar nu heb :D

@Ed, van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!
Dit zijn gewoon de kleinste Avery etiketten (Avery J8656-10 46.0x11.1 mm 840 etiketten per vel) , welke je koopt bij de meeste kantoor/boekhandels. Je 'schrijft' en bedrukt ze met behulp van MS Word.

We stellen het zeer op prijs als nieuwe leden zich even voorstellen in de rubriek 'Stel je voor...', bovenin het forum in het gedeelte 'Foruminformatie'. Of klik op de volgende link ► ´Stel je voor...´

Geniet van dit geweldige forum! :D

Gr. Jeroen
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 26 Jun 2010, 14:20

Jeroen,

Hoe kom je aan die munthouders met de vlaggen van de landen? Zijn die separaat te koop of is het ook een eigen fabricage?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor sebastiaan1995 » 26 Jun 2010, 15:13

Ilosab schreef:Jeroen,

Hoe kom je aan die munthouders met de vlaggen van de landen? Zijn die separaat te koop of is het ook een eigen fabricage?

Gr. Alfred

men neme een gatlozealbumvullermunthouder en plakke daar een sticler op met de vlag van het land :lol:
Gebruikers-avatar
sebastiaan1995
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor Munthunter » 26 Jun 2010, 15:39

Inderdaad, stickers zijn van Leucthurm of zo iets ;)

Geplakt op een dichte munthouder van Hartberger
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 26 Jun 2010, 15:58

Thank you boys, zal er aan denken als ik weer naar een muntenbeurs ga. Daar zal je ze wel kunnen krijgen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor mikkey99 » 26 Jun 2010, 16:10

Jeroen,

Een mooi en overzichtelijke opbergmethode, zelf doe ik alles op land, zodat ik niet alles regelmatig op moet schuiven.

Mikkey

Ps de Grace zal bij mijn niet verschijnen, leg me toe tot de munten die "echt" voor circulatie uitgegeven worden.
Gebruikers-avatar
mikkey99
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Munthunter » 26 Jun 2010, 19:53

mikkey99 schreef:Jeroen,

Een mooi en overzichtelijke opbergmethode, zelf doe ik alles op land, zodat ik niet alles regelmatig op moet schuiven.

Mikkey

Ps de Grace zal bij mijn niet verschijnen, leg me toe tot de munten die "echt" voor circulatie uitgegeven worden.

Dat snap ik, maar ik had het Vaticaan en San Marino compleet en alleen die ene verrekte munt moest iknog. Vandaar :D

Alles op land zal ik ook wel voor gaan kiezen, tis een heel geschuif elk jaar. De munthouders lijden er ook flink van.

Gr. Jeroen
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Volgende

Terug naar Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling