Moeten we anno 2016 nog belasting betalen of niet ???

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?

Moeten we anno 2016 nog belasting betalen of niet ???

Berichtdoor LUC » 31 Jan 2016, 15:50

Beste numis"Maten",
helaas wel, :jajajaja: belastingen zijn zo oud als de straat.
De romeinen heften belastingen om deels die straten te kunnen aanleggen.
Daarom presenteer ik hier een van men weinige romeinse muntjes de bekende Tribuut Penny.
Ook dit is een prachtige periode om te verzamelen, maar weer de nodige kennis ontbreekt me
om de echte van de valse te onderscheiden jammer... :(
Ze worden met massa's aangemaakt en de vervalsingen worden altijd beter en beter,
zodat zelfs experts soms beginnen te twijfelen.
Een handelaar in Dendermode zegt als je romeinen verzamelt, dat je toch rekening mee moet houden
dat 5 % van je verzameling mogelijk vals zal zijn.
Nu wat betreft de belasting penning, men gaat ervan uit dat dit het muntje moet geweest zijn,
maar het zou best een ander type bv een provincie drachm kunnen geweest zijn. :thuink: :thuink: :thuink:
Groeten Luc
Bijlagen
TIBERIUS.jpg
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 
eBay: http://

Re: Moeten we anno 2016 nog belasting betalen of niet ???

Berichtdoor George_III » 03 Feb 2016, 21:03

Leuk muntje! Tiberius is een van de minder bekende keizers helaas. Aan hem zit juist een 'mooi' (ja, de quotes zijn nodig) verhaal; over zijn zoon Germanicus. Wat betreft de 'tribute penny' zou ik hem toch gewoon een denarius noemen, zoals dat in de Griekse bijbeltekst ook staat. (de penning word pas een paar honderd jaar later uitgevonden!). In ieder geval mooi!

Groet,

Mika
Gebruikers-avatar
George_III
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Great Britain Great Britain 

Re: Moeten we anno 2016 nog belasting betalen of niet ???

Berichtdoor LUC » 04 Feb 2016, 16:20

Ja Mika, je hebt gelijk "denarius" allemaal de schuld van de Engelsen :lollig:
ik heb vroeger eens een verhaal gelezen dat welgestelde (nog niet getrouwd) Engelse mannen,
die een bezoek brachten aan het vasteland, nadat ze de bloemetjes buiten gezet hadden (of geplukt). ;)
Als souvenir romeinse muntjes mee namen naar Engeland en door dat feit zijn de eerste vervalsingen ontstaan.
of dat waar is ???
Maar Mika weet jij waarom ze zo zeker zijn van de achterzijde: Livia zittend met olijftak.
Oke dit type was waarschijnlijk het meest geslagen en verspreid, maar was dat het enige gangbare type ???
Groeten Luc.
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 

Terug naar Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling