Als de eerste vier coincards te duur zijn...

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Volgers: Ilosab

Als de eerste vier coincards te duur zijn...

Berichtdoor janssenfrank » 13 Jul 2014, 14:59

dan maak je ze toch gewoon zelf!

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het een beetje onzin om een paar honderd euro te betalen voor een munt die in een kartonnetje zit, terwijl de losse munt voor een paar euro te krijgen is. Maar ja, toch wilde ik de eerste vier euro-herdenkingsmunten graag bij hun broertjes en zusjes in het coincardalbum.

Dus, gewapend met Word, wat plaatjes van Internet, wat gegevens over de munten, een paar munthouders, een stuk karton, een groot etiket en een kompassnijder ben ik het gevecht aangegaan. Het resultaat is hierboven te zien.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://

Re: Als de eerste vier coincards te duur zijn...

Berichtdoor jellediemen » 13 Jul 2014, 17:01

Ik vind ze erg mooi! Mijn complimenten1
Gebruikers-avatar
jellediemen
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Munthunter » 13 Jul 2014, 17:29

Slim bedacht en mooi gemaakt!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor Ilosab » 13 Jul 2014, 17:44

Heel fraai opgelost, mijn complimenten. Als je ze nog een keer wilt maken dan koop ik ze van je, een beetje winst mag je wel maken want ik vind de bedragen voor de 1e vier ook de pan uit rijzen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Munthunter » 13 Jul 2014, 18:32

Kijk en zo verdien je er ook nog wat mee ;)
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor neozion » 13 Jul 2014, 19:14

Ik vind het een super idee. Mooi gemaakt hoor. Een gewone coincard van 5€ Slopen en die capsule gebruiken, zou dat ook niet handig zijn?

Wat is de reden dat je een eigen ontwerp gemaakt hebt ipv het origineel te nemen? Of is die niet te vinden op internet?
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor janssenfrank » 13 Jul 2014, 22:55

Dank voor de reacties.

De orginele afbeelding gebruiken had mijn eerste voorkeur, maar ik kon geen afbeeldingen vinden die goed genoeg waren. Of de resolutie was te laag, of de kleur niet goed, of de afbeelding was niet duidelijk genoeg, doordat de munt hoger ligt dan het papier.

Dus daarom heb ik zelf maar een ontwerpje in elkaar gedraaid. Het hoeft ook niet op een echte te lijken. Dan kan kunnen mensen ook niet in de war raken of zeggen dat ik vervalsingen maak.

Een moderne coincard openmaken is een heel slim idee. Daarna gewoon de betreffende munt voor 5 euro verkopen. Stickertje over de oude afbeelding en klaar.

Als er weer nieuwe coincards komen zal ik daar eens wat mee experimenteren. Ik denk niet dat ze nu nog te krijgen zijn voor 5 euro. Wellicht kan ik dan een nog betere coincard maken en die ook voor andere mensen beschikbaar stellen

Leuk om te lezen dat het idee gewaardeerd wordt greeny

Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Stephan O » 14 Jul 2014, 06:32

Leuk idee en goede uitvoering!
Creatief weekendje gehad dus ;)

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 179/368 CC (48,6%) + 157/335 'Normaal' (46,9%) Totaal: 336/703 stuks (47,8%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor neozion » 14 Jul 2014, 09:04

ons postagentschap verkoopt nog steeds de laatste paar coincards, misschien bij jou ook? kost je 5 euro, maar de munt kan je weer gebruiken.

janssenfrank schreef:Dank voor de reacties.

De orginele afbeelding gebruiken had mijn eerste voorkeur, maar ik kon geen afbeeldingen vinden die goed genoeg waren. Of de resolutie was te laag, of de kleur niet goed, of de afbeelding was niet duidelijk genoeg, doordat de munt hoger ligt dan het papier.

Dus daarom heb ik zelf maar een ontwerpje in elkaar gedraaid. Het hoeft ook niet op een echte te lijken. Dan kan kunnen mensen ook niet in de war raken of zeggen dat ik vervalsingen maak.

Een moderne coincard openmaken is een heel slim idee. Daarna gewoon de betreffende munt voor 5 euro verkopen. Stickertje over de oude afbeelding en klaar.

Als er weer nieuwe coincards komen zal ik daar eens wat mee experimenteren. Ik denk niet dat ze nu nog te krijgen zijn voor 5 euro. Wellicht kan ik dan een nog betere coincard maken en die ook voor andere mensen beschikbaar stellen

Leuk om te lezen dat het idee gewaardeerd wordt greeny
neozion
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor spatbord » 14 Jul 2014, 13:37

Op herdenkingsmunt.nl hebben ze nog 10 verschillende 5 euromunten voor 5 euro per stuk beschikbaar.
spatbord
Donateur
Donateur

Berichtdoor janssenfrank » 15 Jul 2014, 09:57

spatbord schreef:Op herdenkingsmunt.nl hebben ze nog 10 verschillende 5 euromunten voor 5 euro per stuk beschikbaar.

Goeie tip. Ik zie dat ze ook de kroningstientjes nog hebben. Dat is mooi, want de 10tjes zijn groter dan de 5jes en die hadden natuurlijk niet gepast.

Ik ga er nog eens wat verder op borduren en dan laat ik het resultaat hier zien.

Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor LUC » 29 Jan 2016, 11:34

Beste, wat knap en netjes gedaan. :thumb up:
Nu moet ik zeggen dat ik dat vorig jaar ook geprobeerd heb.
Ik ben bij een club, en mijn idee was om drankbonnetjes te maken die je op nieuw kan
gebruiken, en ik zou daar een goedkoop muntje ingestoken hebben.
Dus ik kan wel een beetje tekenen, maar het lukte me niet het deftig te krijgen...jammer.
Eerste probleem die mooie cirkel bij jou. kompas snijder !!!
Tweede probleem: hoe krijg je een plastiekje of folie zo mooi er rond het kaartje ???
Nu mijn vraag is wil je mij op weg helpen zodat ik toch mijn drankbonnetjes kan maken ?
Vriendelijke groeten luc :lol:
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 

Berichtdoor janssenfrank » 29 Jan 2016, 13:59

Om een mooie ronde opening te krijgen heb je een kompasroos/ kompassnijder nodig. Ik heb de mijne bij een gewone boekhandel vandaan. Was iets van 10 euro.

Je moet wel even goed oefenen met het instellen. Een halve millimeter te veel of te weinig geeft een hele millimeter verschil in diameter. Als ik hem heb ingesteld doe ik even testen op een stukje oud papier.

De folie is van een munthouder. Ik heb eerst een stuk karton genomen dan net zo dik is als een munthouder. Daar haalde ik een stuk van 5 * 5 cm uit, waar dan de munthouder in komt. Vervolgens komen er twee lagen etiket overheen. Eén blanco en één bedruk. Met de kompassnijder heb ik dan de opening gemaakt voor de munt.

Een andere creatie die ik gisteravond heb gemaakt is deze. Ik heb verschillende FDC setjes van het vaticaan (ik wil van iedere paus een zilveren munt) en van Johannes XXIII had ik alleen deze losse. Dus ik heb even iets in elkaar gedraaid zodat hij toch mooi bij de setjes in het album past. benodigdheden: rood papier, karton, plakletters, pritstift, kompassnijder en een hoop geduld (het is best priegelwerk).
Afbeelding.jpg
vat

Gebruikers-avatar
janssenfrank
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Stephan O » 29 Jan 2016, 14:30

Dat ziet er strak uit Frank :thumb up: :thumb up:

Zou door kunnen gaan voor een officiële uitgave ;)

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 179/368 CC (48,6%) + 157/335 'Normaal' (46,9%) Totaal: 336/703 stuks (47,8%)
ForumLid: #1080
Winnaar van de niet gespeelde munthunter-WK 2014 voetbalpool
Derde in de munthunter-EK 2016 voetalpool
Vijfde in de munthunter-Vrouwen EK 2017 voetbalpool
Gebruikers-avatar
Stephan O
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor LUC » 30 Jan 2016, 00:26

wauw knap bedacht man, :thumb up:
merci dat je mij op weg wilt helpen, ik hoop dat het mij ook lukt.
mijn idee is als je dergelijke "drankkaartjes aankoopt bij onze club het zij op onze maandelijkse of internationale beurs dat het altijd geldig blijft.(zodat het een collector stuk wordt als je ze niet gebruikt). een beetje gelijk de munten van de Antwerpse Zoo, het is betaald geweest dus oke je mag binnen in dit geval je hebt recht op een consumptie.
ik zou ze wel een interne code mee geven, zodat handige mensen ze wel kunnen namaken maar als ze niet de juiste code dragen we ze kunnen weigeren,
zodat we niet bankroet gaan.
Het idee is gewoon onze internationale beurs in de picture te krijgen door iets origineels te doen.
ik moet wel erbij zeggen dat ik na het slagen mijn bestuur nog warm moet krijgen voor dit idee.
Dit met het nodige respect want nieuwe ideeën en wat ouder bestuur vraagt om tijd en geduld.
PS : je mag mij altijd een kostprijs door sturen wat 200 stuks kosten wanneer ik je gewoon de lay-out opstuur en jij als handige numismaat
ze wil aanmaken. Let wel op : we zijn wel numis'MATEN' he! :lach:
groeten Luc
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 

Volgende

Terug naar Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling