munten verkoop

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

munten verkoop

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 13:36

Hallo Allemaal,

Omdat ik mijn verzameling ga inkorten, wil ik het een en ander verkopen. Aangezien ik hier op het forum een paar maanden geleden wat geplaatst had maar niet werd verkocht terwijl ik een lage prijs hanteerde. Vroeg ik me af wat mensen hier zoeken voor munten? Nergens vind ik hier een rubriek met gezocht dus misschien kan ik mensen helpen.

Ik ben 15 jaar zoeker met de detector dus ik heb wel een aantal provinciale duiten die weg mogen, tevens een paar rekenpenningen, duitse munten met hakenkruis en nog wel iets meer. Dus mocht iemand wat selectief zoeken kan hij of zij reageren via een PB. En misschien kan ik wel verder helpen.

Ik heb ook nog knopen en gespen enzovoort maar op een muntenforum zal daar niet veel belangstelling voor zijn denk ik.

Paar voorbeelden van munten die verkocht kunnen worden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Re: munten verkoop

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 13:37

overijsel duit zonder jaartal

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 13:38

Unieke reckheim duit friesland omgekeerde 6 en tekst random wapen

Geen 2e van bekend

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 13:40

Graafschap bentheim munt

Zo heb ik nog wel een paar foto's maar ook de gangbaardere munten heb ik het een en ander

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 13:42

kleef muntje eind 1600

Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 » 10 mar 2013, 14:58

Ik denk dat je ze beter kunt houden, de munten hebben nou niet bepaald een verzamelwaardige kwaliteit.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 15:09

Dag Lotus,

Duiten uit eind 1500 begin 1600 vind je nooit eigenlijk in prachtige kwaliteit. het zijn geen centen van 100 jaar oud. als je geluk heb vind je af en toe een duit in zeer fraai uit halverwege 1700.

Maar munten als in deze kwaliteit zie hieronder een korte van antwerpen dacht ik 1548. Met groene patina en nog best mooi zul je niet vinden of je moet erg geluk hebben.

maar goed het is jouw mening natuurlijk.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 10 mar 2013, 15:14

vincie1980 schreef:Dag Lotus,

Duiten uit eind 1500 begin 1600 vind je nooit eigenlijk in prachtige kwaliteit. het zijn geen centen van 100 jaar oud. als je geluk heb vind je af en toe een duit in zeer fraai uit halverwege 1700.

Maar munten als in deze kwaliteit zie hieronder een korte van antwerpen dacht ik 1548. Met groene patina en nog best mooi zul je niet vinden of je moet erg geluk hebben.

maar goed het is jouw mening natuurlijk.
Ik heb munten uit 1500 in bijna UNC. dus dat klopt natuurlijk niet.

Maar het word zo weer net een marktplaats. Gewoon in de forummarkt zetten wat je wilt verkopen. Als je de duiten voor 75 cent per stuk erop zet raak je ze ongetwijfeld kwijt.

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 16:00

Als jij je unc munten ook voor een euro erbij zet.

Ik wil ze wel eens zien dan eigenlijk niet de zilveren de koperen in unc. zilver blijft beter, dus kom je ook mooier tegen. Maargoed ik merk dat er weerstand is hier en daar ik zorg alleen dat mensen misschien hun verzameling uit kunnen breiden. Voor opmerkingen van ja kan je beter zelf houden of 75 cent aanbieden heb ik niks. Daar heb je nog minder aan als geen reactie op je bericht.

terwijl er niemand is op dit forum die provinciale munten te koop aanbied maak ik het wat toegankelijker want bij internetwinkels betaal je een stuk meer. Tevens heb ik een hoop munten die je amper tot nooit op het internet aangeboden ziet.

En ik heb die forum veilingen hier nagekeken vaak genoeg. en bij 99 van de 100 dingen die er worden geplaatst worden niet eens verkocht.

Dusja het zou fijn zijn dit bericht te laten staan en mensen als ze zin hebben mij via een pb te contacteren. Ik kan mensen helpen met uitbreiden en ik kan dan teminste dat is de bedoeling een mooie romeinse ring of iets dergelijks kopen om te dragen. Daarnaast gaat de helft ook naar een goed doel maar dat boeit de meeste mensen toch niet.

De enige reden waarom ik munten te koop aanbied is omdat ik in een rolstoel zit vanwege laten we op ongelukkige tijd houden. Ik ga veel liever zwaaien met de detector dan hier discussies lopen houden of iets wel of niet kan/ goed is. Heb nog een paar plekken waar ik schatvondsten heb gedaan van een paar leuke muntjes bij elkaar en dat is veel interesanter als munten aanbieden op het internet voor een paar tientjes.

laten elkaar gewoon in onze waarden. als je het niks vind gewoon niet reageren is het beste. Ik vind ook niet alle bodemvondsten mooi maar omdat steeds te zeggen tegen iedereen.

ben wel benieuwd naar je UNC munten uit de middeleeuwen (van koper dan) Die zie ik zelden tot nooit dus mocht je keer zin hebben om te posten. En dat vinden meerdere mensen hier wel interessant denk ik

Houtenmunt
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Houtenmunt » 10 mar 2013, 18:11

(ik heb tot 10 geteld en mijn eerste bericht verwijderd)

Maar toch, van deze toon gaan mijn haren overeind staan, dus helemaal zonder reactie lukt mij niet.

Worden de munten niet verkocht op de forummarkt voor de prijs die je ervoor wil hebben...
...
dan kan je het toch ergens anders proberen, zonder meteen zo verontwaardigd te doen?
Verzamelgebied: wereldmunten en Nederland van de 19e eeuw tot voor de euro.

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 10 mar 2013, 20:04

Naar mijn idee heb ik onlangs zeker 6 zaken weten te verkopen via de forumveiling...

Graag dus de forummarkt gebruiken, duidelijke afbeelding en omschrijving en lukt het niet, dan is er gewoon (hier) geen vraag naar het aanbod.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

vincie1980
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vincie1980 » 10 mar 2013, 21:13

Het is niet mijn bedoeling de forumveiling af te kraken. Misschien dat ik verkeerd ben overgekomen. Ik vroeg me af en dat is nog beter als dit bericht van munten verkoop of er misschien een rubriek is of gemaakt kan worden met munten die iemand zoekt? je hebt honderduizenden munten en grote kans dat er verzamelaars op dit forum zijn die munten zoeken die de ander wel heeft en weg wil doen maar geen idee heeft dat iemand die munten zoekt.

In mijn geval heb ik een aantal provinciale munten onder andere en voor verzamelaars is hier moeilijker aan te komen als kilo geld uit het buitenland, of munten begin 1900 tot nu. Er zijn altijd uitzonderingen van zeldzame stukken.

Er zijn een hoop mensen die munten willen verkopen , dubbel hebben of willen ruilen eventueel.

Ik zoek bijvoorbeeld nog 2 mark stukken met hakenkruis een aantal en 5 mark stukken met hakenkruis bijna allemaal.

Nogmaals excuses als ik over ben gekomen dat ik iemand afkraak dit is een goed forum en ik heb ook een aantal handige tips gehad, sinds ik hier op zit.

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 10 mar 2013, 21:19

vincie1980 schreef: De enige reden waarom ik munten te koop aanbied is omdat ik in een rolstoel zit vanwege laten we op ongelukkige tijd houden.
Ik snap dit verkoop argument niet.. :?:

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 10 mar 2013, 21:28

Vincie ik zou zeggen zet gewoon een paar mooie munten die je wilt verkopen met een aantrekkelijke startprijs in de forumveiling/-markt. En paar zaken die ik recent geplaatst had verkochten zonder problemen.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 10 mar 2013, 21:38

Ik heb vandaag via de forummarkt nog 5 lotjes munten verkocht.
Weinig blijft onverkocht. Dus dat je zegt dat 99% onverkocht blijft is grote bullsh@t

We hebben een forummarkt waar je ook een gezocht advertentie kunt plaatsen.

Om terug te komen op mijn vorige opmerking, uit 1400 en 1500 zijn het wel zilveren munten die je als bijna unc kunt graderen. Maar ook koperen duiten, wel jongeren heb ik in zfr en hoger. Zie ze hier op het forum vaak in prachtig voorbij komen

Ik koop regelmatig lotjes met bodemvondsten, leuk capfillers.

En dan 75 cent per stuk een reele prijs.

Zal over de andere opmerkingen van jou maar niets zeggen, heb deze keer maar tot 10 geteld

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”