Iemand ervaring met dit soort van opbergsysteem

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Volgers: tammoschut

Iemand ervaring met dit soort van opbergsysteem

Berichtdoor barteuro » 04 Nov 2012, 17:02

Iemand ervaring met dit soort van opbergsysteem voor capsules. Denk er over om dit systeem te gaan toepassen voor mijn 2 euro cc munten.

Afbeelding

Groeten Barteuro
Laatst gewijzigd door Munthunter op 04 Nov 2012, 20:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: MS Wordbestand verwijderd en afbeelding in bericht geplaatst.
Gebruikers-avatar
barteuro
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Belgium Belgium 
eBay:

Re: Iemand ervaring met dit soort van opbergsysteem

Berichtdoor Munthunter » 04 Nov 2012, 20:46

Ik heb onlangs een 2 euro verzameling van een forumlid overgenomen en deze zaten ook in capsules. Op zich wel interessant en makkelijk in gebruik, veiliger en je kunt de munt iets makkelijker bekijken.

Het heeft enkel wat meer ruimte nodig en kost in verhouding een stuk meer. Ik zou niet gaan voor de Leuchturm capsules die zijn niet prettig in gebruik.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Gebruikers-avatar
Munthunter
Webmaster
Webmaster

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: www.ebay.nl/usr/munthunter

Berichtdoor manuel » 05 Nov 2012, 04:35

Ik heb bovenstaand systeem ingebruik en ik heb er de munten op jaar inzitten (1 cent - 2 euro).
Echt handig vindt ik het systeem niet , de capsules draaien namelijk in de plastic bladen dus de munten zitten nooit mooi recht,
en daarnaast gaan de bladen ook vrij makkelijk open waardoor alleser dus uit kan valllen.

Gr

Manuel
manuel
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor tammoschut » 15 Dec 2012, 14:02

Ik heb in een lade (ergens ) een schuifsysteem gemaakt ( 5 lagen) en daar tableau's op verschuifbare plankjes gemaakt.
Je kunt dan verschillende formaat tableau's gebruiken om munten van klein naar groot in te leggen.
De munten heb ik veelal ook in capsules er in liggen. Mooi overzichtelijk en makkelijk te pakken.
Met wat heen en weer schuiven kun je alles zien ,tot op de onderste laag.
Tammo
Om te relativeren; Waarom weegt gij geld af voor wat geen brood is en uw vermogen voor wat niet verzadigen kan? (Jes.55)
tammoschut
Lid
Lid

eBay: http://

Terug naar Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling