programma bijhouden munten

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Re: programma bijhouden munten

Bericht door maarten89 » 09 jul 2020, 15:54

Ik nog niet zo ver, minder als 10% gedaan. 76 munten. Maar was deze week ziek. Diabetes wad ontregeld dus mijn hoofd stond niet naar.
Volgende week ga verder :lollig:
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka en Zwitserland

MuntMeneer Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door MuntMeneer » 12 jul 2020, 13:09

Wat ik wel een klein beetje jammer vind aan het programma (of ik doe het niet goed) is dat hij het totaal van de ingevoerde records telt. Als ik bij 1 munt bij aantal 5 zet dan telt hij 1 bij het totaal terwijl het er 5 zouden moeten zijn.

ksb66 Nederland
Lid
Lid

Bericht door ksb66 » 13 jul 2020, 10:19

Gebruikte eerst Numista maar dat vond ik toch wat onoverzichtelijk doordat er dezelfde munten onder verschillende namen staan.
Heb het geconverteerd naar excel of google spreadsheets en werk vanaf daar nu verder en dat bevalt me prima.
Kan alleen niet makkelijk foto's toevoegen .

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 13 jul 2020, 12:28

Ik heb een excel spreadsheet waarin bij elk tab dat ik open automatisch de foto's in comments ingeladen worden. Dan kun je door over de cel waar de comment is toegevoegd te gaan met de muis de foto zien. En wanneer je de file opslaat worden ze eerst weer verwijderd. Op die manier heb je alle foto's gewoon als jpg op de harde schijf, en blijft de excel file zelf klein. Ziet er ongeveer zo uit (en foto verdwijnt weer wanneer je muis weer weg beweegt):
excel.jpg
Ik kan je wel de VBA code toesturen waarmee je dat kunt doen, maar je zult het dan zelf nog wat aan moeten passen aan je eigen wensen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 16 okt 2020, 15:14

Yes opennumismat had update. Je kan nu alles van numista verzameling toevoegen :lach:
gaat in mijn geval nog even duren. Maar dan hoef alleen maar nog toe te voegen wat niet numista staat. In mijn geval bij Frankrijk kleine 150 munten greeny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka en Zwitserland

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”