2000 Gulden Rembrandt
Moderator: Arjena3
2000 Gulden Rembrandt
Denken sommige bieders dat dit een echt biljet is ?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0912715599
Re: 2000 Gulden Rembrandt
Onderaan in de artikel van Ebay staat je antwoord denk ik?andres schreef:Denken sommige bieders dat dit een echt biljet is ?
Biljet werd door de Provo Partij DE KABOUTERS op een manifestatie in Amsterdam op 1 juli 1970 uitgedeeld om ontregeling van het geldverkeer te doen ontstaan. Biljet is officieel niet in circulatie geweest.
Geen gaatjes, geen scheurtjes.
- alles voor de euro uit Nederland.
Ik weet wel dat het een fantasie biljet is,Danny maar de biedprijzen zijn nu al behoorlijk fors,
heb er verleden jaar nog één opgepikt via MP voor 2 euro.
benieuwd waar deze uiteindelijk morgen voor weggaat.
heb er verleden jaar nog één opgepikt via MP voor 2 euro.
benieuwd waar deze uiteindelijk morgen voor weggaat.
Snap ik andres dat je wel wist had het verkeerd verwoord in mijn bericht
.
Maar ik vraag me ook af waar deze prijs naar toe gaat.
Ik ga hem ook volgen.
Maar ik mag aan nemen dat iedereen die aan bieden is ook eerst leest wat er verkocht word!

Maar ik vraag me ook af waar deze prijs naar toe gaat.
Ik ga hem ook volgen.
Maar ik mag aan nemen dat iedereen die aan bieden is ook eerst leest wat er verkocht word!
biljet staat op eBay.com , waarschijnlijk zijn de bieders Amerikanen of andere bieders die het Nederlands niet (goed) begrijpen.
en hoe hoger de biedprijs, hoe meer ze denken dat het iets bizonders is ?
Ik denk dat het biljet boven de 100 euro eindigd.
Engelse uitleg staat er ook onder dus neem aan dat het misverstand niet gaat om niet begrijpen wat er staat maar on domweg niet lezen of de kennis hebben over Nederlandse biljetten.andres schreef:biljet staat op eBay.com , waarschijnlijk zijn de bieders Amerikanen of andere bieders die het Nederlands niet (goed) begrijpen.
Maar zoals je zegt hoe hoger de biedprijs hoe bijzonder ze denken dat het is.
Ik denk zelf dat dit biljet niet verder zal komen dan 60 euro.
-
- Donateur
De tekst is zowel in het Nederlands als in het Engels misleidend: Biljet is officieel niet in circulatie geweest.Danny de Munt schreef:Engelse uitleg staat er ook onder dus neem aan dat het misverstand niet gaat om niet begrijpen wat er staat maar on domweg niet lezen of de kennis hebben over Nederlandse biljetten.andres schreef:biljet staat op eBay.com , waarschijnlijk zijn de bieders Amerikanen of andere bieders die het Nederlands niet (goed) begrijpen.
Maar zoals je zegt hoe hoger de biedprijs hoe bijzonder ze denken dat het is.
Ik denk zelf dat dit biljet niet verder zal komen dan 60 euro.
Er staat nl niet dat het geen officieel biljet is en het biljet is wel in circulatie geweest, het is toch uitgedeeld!!
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Begrijp hem even niet, die 45 euro is toch ook niet zo hoog dat men mag denken dat het een echt biljet is??? Dus begrijp deze discussie niet zo...
Wellicht mensen die erg geïnteresseerd zijn in dit biljet?
Gr. Jeroen
Wellicht mensen die erg geïnteresseerd zijn in dit biljet?
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
shit is ie niet echt dan... ben ik voor niets aan het bieden???
Ik dacht nog wel 2000 gulden is ongeveer 900 euro dus dat leek me wel een mooi hoogste bod

Ik dacht nog wel 2000 gulden is ongeveer 900 euro dus dat leek me wel een mooi hoogste bod

Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Donateur
Dezelfde advertentie, met exact dezelfde inhoud staat nu op MP.
Toch niet verkocht op ebay toendertijd
Ik vind het ergens een vorm van oplichting. Dit soort neppers hoort wat mij betreft thuis onder speelgoed of curiosa zodat een argeloze koper KAN weten dat hij wil gaan bieden op een funbiljet.
De volgende tekst staat erbij en je mag bieden vanaf €60,00
Beschrijving
Te koop mijn Rembrandt 2000 gulden uit '1956' die uitgedeeld op 1 juli 1970 was door Provo Partij DE KABOUTERS op een manifestatie in Amsterdam.
Biljet is in zeer goede staat en die scans zijn van de te koop artikel.
Biljet is officieel niet in circulatie geweest!
Toch niet verkocht op ebay toendertijd

Ik vind het ergens een vorm van oplichting. Dit soort neppers hoort wat mij betreft thuis onder speelgoed of curiosa zodat een argeloze koper KAN weten dat hij wil gaan bieden op een funbiljet.
De volgende tekst staat erbij en je mag bieden vanaf €60,00

Beschrijving
Te koop mijn Rembrandt 2000 gulden uit '1956' die uitgedeeld op 1 juli 1970 was door Provo Partij DE KABOUTERS op een manifestatie in Amsterdam.
Biljet is in zeer goede staat en die scans zijn van de te koop artikel.
Biljet is officieel niet in circulatie geweest!
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Ik vind de omschrijving wel correct, laten we wel wezen een bankbiljetten verzamelaar weet dondersgoed dat dit niet een officieel uitgegeven biljet is
hoe vreemd het ook klinkt er zijn verzamelaars die dit soort dingen sparen en er geld voor over hebben.
In de munten rubriek worden posters afgebeeld van "de afschaffing van de 1 cent" wedden dat daar een markt voor is, het is maar net wat je verzameld.
of de prijs van 60 euro veel is, tja misschien niet aan de andere kant; als je dit soort dignen verzameld hoeveel van deze "provo" biljetten zullen er nog zijn ?
de recente 100 gulden "wilders" biljetten gingen als broodjes over de toonbank dus er is een markt voor.
het is wat verzamelen leuk maakt denk ik, voor bijna alles zin er verzamelaars, voor het ene wat meer als het andere ;-)
hoe vreemd het ook klinkt er zijn verzamelaars die dit soort dingen sparen en er geld voor over hebben.
In de munten rubriek worden posters afgebeeld van "de afschaffing van de 1 cent" wedden dat daar een markt voor is, het is maar net wat je verzameld.
of de prijs van 60 euro veel is, tja misschien niet aan de andere kant; als je dit soort dignen verzameld hoeveel van deze "provo" biljetten zullen er nog zijn ?
de recente 100 gulden "wilders" biljetten gingen als broodjes over de toonbank dus er is een markt voor.
het is wat verzamelen leuk maakt denk ik, voor bijna alles zin er verzamelaars, voor het ene wat meer als het andere ;-)
Ik heb eens 20 cent geboden
Eens zien hoe snel hij dat verwijderd.
Gr. Guido

Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.
-
- Donateur
0,20 is wel overdreven weinig. Ik raise met 0,03 cent!Roermunt schreef:Ik heb eens 20 cent geboden![]()
Gr. Guido
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.