Ik heb pas een 2,5 Gulden Bankbiljet aangeschaft, en vroeg me af hoeveel het in deze toestand ongeveer waard is.
En wat zijn jullie meningen over het biljet qua kwaliteit, is het: G, F, ZF, P ?

Alvast bedankt voor het lezen & kijken..
Gr. Kingz
Moderator: Arjena3
Poor is een amerikaanse gradatie, dan is het biljet nog maar nauwelijks te herkennen,Herman schreef:Ik zou even in dit topic kijken, welke gradatie je er zelf aan zou geven. http://forum.munthunter.nl/viewtopic.php?f=5&t=1222
Ik kom zelf niet verder dan de gradatie Poor
En als waarde kom ik aan "wat een gek er nog voor geeft"
Herman
Tussen amateurisme en professionalisme zou een wereld van verschil moeten zitten. De commercie doet ons echter geloven dat het niet zo is, men maakt reclame voor professioneel gereedschap voor een professioneel resultaat, die amateurs laten zich op professionele wijze een zooitje geld uit de zak kloppen terwijl ze een droom najagen. Dat terwijl een prof veel meer beperkingen kent dan een amateur. Een amateur mag fouten maken of dingen anders doen, op een manier waar een prof niet eens aan mag denken. Ik hoorde eens een verhaal in het toen nog Munt- en penningenkabinet over een oude man die een verzameling van allerlei zaken die met munten te maken hadden bijeen had gebracht gedurende zijn gehele leven. Een verzameling van banderolletjes, papiertjes, loodjes en verpakkingen van munten, bankbiljetten. Zaken die nooit een cent hadden gekost, maar waar niemand ooit aan gedacht had deze ooit te verzamelen. Na 60 jaar was deze verzameling heel veel geld waard geworden.leon voorn schreef:tussen amateur en amateuristisch proffesioneel zit
ook niet veel verschil.
de gradatie v.h object is soms wel eens persoonsgebonden
mvrgr
Ach Herman,Herman schreef:Het is nu mooi weer buiten, of is het nu fraai weer, of misschien prachtig weer!!
Patrick,patrickp.nl schreef:Hi Lon,londoh schreef:Waarom zou een biljet als dit niet verzamelwaardig zijn ? Ik merk onder verzamelaars steeds meer een trend om UNC te verzamelen, als het enigszins kan prooflike in een lelijk blistertje. De proofmunten worden tegenwoordig met tienduizenden tegelijk geproduceerd. Eigenlijk maf, allemaal geld dat nooit heeft gedaan waar het voor is gemaakt namelijk “circuleren”. Voor mij is de verklaring heel simpel, men profileert zich als verzamelaar maar is eigenlijk een stiekeme belegger, hopende dat de verzameling uiteindelijk veel geld waard wordt
Enkele weken geleden bij een verzamelaar op visite geweest die een echte 25 gulden model 1860 (het geeltje) in UNC had.
Daar lik ik letterlijk mijn vingers bij af!
Helaas is dit voor normale mannen in loondienst (zoals ik, snik) never nooit haalbaar...
Groetjes,
Patrickp.nl
Hoi Gerardo,Gerardo schreef:@andres,
Oke, je heb gelijk de bovenste is rood en de onderste ? ? ? zal dan wel paars zijn.
Ben ik toch kleurenblind.