Nieuwe aanwinsten juli/augustus 2014

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de Nederlandse Guldenbiljetten.

Moderator: Arjena3

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Nieuwe aanwinsten juli/augustus 2014

Bericht door Arjena3 »

met de vakantie in het achterhoofd een aanwinsten topic goed voor twee maanden.

de afgelopen maanden heb ik het druk gehad met politiek en het IBNS waardoor de bankbiljetten even op de achtergrond lagen.

Eindelijk weer eentje toegevoegd :lach:

Op zich niet een peperduur biljet maar om dit biljet in een goede kwaliteit te krijgen is vreemd genoeg heel erg lastig, de aanhouder wint :lach:
100gulden.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe aanwinsten juli/augustus 2014

Bericht door SnakeDoc »

Leuke aanwinst,

Al weet ik nog altijd niet of ik dit biljet ontzettend lelijk of juist mooi van lelijkheid vind :eeeh:
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O »

Mooie aanwinst Arjen.
In goed staat ook, hoeken zien er nog mooi uit.
SnakeDoc schreef:Al weet ik nog altijd niet of ik dit biljet ontzettend lelijk of juist mooi van lelijkheid vind
Tja, dat soort ontwerpen is tijd gebonden. Misschien dat ze het toen wel een supermooi modern uiterlijk vonden hebben :gniffel:

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl »

Arjena3 schreef:...
Op zich niet een peperduur biljet maar om dit biljet in een goede kwaliteit te krijgen is vreemd genoeg heel erg lastig, de aanhouder wint :lach:
Arjen, de eerste variant, in replacement, UNC, is mij gemeld dat deze bestaat. Mocht die ooit verkocht worden op een openbare veiling, verwacht ik een opbrengst van meer dan € 750.
Noem jij dat maar geen peperduur biljet!
Kijk ook even in Bolten's meesterwerk. Het origineel van dit biljet had twee biljetten, maar op het laatste moment vond men het portret van Maria Magdalena (oudste bij naam geregistreerde prostituee) minder geschikt voor een biljet, dus is het originele [linker] portret gespiegeld in de rechter medaillon geplaatst. :dizzie:
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Patrickp_nl schreef:
Arjena3 schreef:...
Arjen, de eerste variant, in replacement, UNC, is mij gemeld dat deze bestaat. Mocht die ooit verkocht worden op een openbare veiling, verwacht ik een opbrengst van meer dan € 750.
Noem jij dat maar geen peperduur biljet!
Kijk ook even in Bolten's meesterwerk. Het origineel van dit biljet had twee biljetten, maar op het laatste moment vond men het portret van Maria Magdalena (oudste bij naam geregistreerde prostituee) minder geschikt voor een biljet, dus is het originele [linker] portret gespiegeld in de rechter medaillon geplaatst. :dizzie:
Het gaat hier niet om een eerste variant in replacement maar om het gewone biljet ( Rost van Tonningen ) die niet duur is maar toch lastig te krijgen is in een mooie kwaliteit.
SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc »

Vandaag mijn nieuwe 'Molen' binnen gekregen.

Had hem al in veelgebruikte staat, maar deze is net iets netter. 2 Vouwtjes en wat hobbelig aan de randjes. Laten we er ZFR.+ van maken :)

Afbeelding
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Mooi hoor!
Wist je dat je aan de voorzijde het verschil tussen de 1945 en 1949 ook kunt zien?
De tekst "Aan toonder" is verdwenen!

De drukker van dit biljet Heeft een gedeelte van de voorstelling van de keerzijde gebruikt op reclame materiaal.
In alle kleuren die de drukker kon drukken uitgevoerd. Voor het gemak ook voorzien van een nummer en de naam van de kleur.
image.jpg
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Het onderdeel "scheepgeld" heb ik afgesplitst en kan je hier vinden.

Terug naar “Biljetten Nederland vóór de Euro”