Van mij mag je meer van dit soort vraagstukken plaatsen

Moderator: Arjena3
Tja een verschil tussen wat de verkoper onvangt van, en de koper betaald bij een veilinghuis verschilt bijna 50%. Als verkoper zou ik mijn verzameling misschien ook wel eerst op een andere manier proberen te verkopen.......en als koper ben ik bereid af en toe eens risico te lopen ipv het veilinghuis te spekken.Arjena3 schreef: Vraag je ook af waarom een dergelijk zeldzaam biljet word aangeboden op internet, een 500 gulden biljet in nette kwaliteit kan je zondermeer aanbieden aan ieder veilinghuis in Nederland, tenzij het biljet "behandeld" is.
Hoort niet helemaal in dit topic thuis, misschien wil je eens reactie geven in een ander topic: Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden, anders dan verwijderde draagogen. Persoonlijk is dit voor mij de grens van het acceptabele, mits vermeld bij verkoop. Ik heb nog geen voorbeelden gezien van andere soort recente "aanpassingen", behalve kunstmatig aangebrachte patina's.Jan W schreef: Bij munten kom je ook regelmatig herstelwerkzaamheden tegen: weggewerkte draagoogjes of brocheersporen, vlakgemaakte velden (waar iemand eerder bijvoorbeeld zijn initialen in had gekerfd) of bijgesneden hoofden (vooral het haar wordt dan weer wat bij gegraveerd).
Dat zou zo maar eens kunnen, goeie StephanStephan O schreef:Ik zat eerder te denken aan magneetjes...
Gr, Stephan