Het zijn in kwaliteit zeker niet de mooiste, maar ze zijn toch de moeite waard, Oleg bedankt
( btw: ik heb de foto's van de adv. geplaatst, is dat OK ? )
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Netjes, aardig toegeslagen bij Oleg. Het is mij ook gelukt om een biljet te scoren gisteravond bij hem. Als ik hem ontvang dan zal ik hem plaatsen.
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ja, en nu " het schip " nog eens
Als die ergens voorbijkomt in deze kwaliteit zal ik er toch alles aan doen om hem te krijgen !
Ik merk dat ik bijna niet toekom aan het bezoeken van beurzen of een veiling, doordat mijn vrouw veel werkt in het weekeinde en zaterdag altijd ingevuld is met sporten van de kinderen. Maar wie weet....
Lid IBNS Nederland.
Dat schip moet ik ook nog hebben, zal ook ooit komen. Heb er al vaak achteraan gezeten maar tot op heden nog geen geluk gehad.
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Ilosab schreef:Netjes, aardig toegeslagen bij Oleg. Het is mij ook gelukt om een biljet te scoren gisteravond bij hem. Als ik hem ontvang dan zal ik hem plaatsen.
Alfred
En ??? , binnen, ben benieuwd
Lid IBNS Nederland.
Ja, ik heb hem binnen maar nog geen tijd gehad om een scan te maken.
Alfred
Hier is hij dan, 50 gulden Oestereetster Replacement. Bepaald geen UNC maar ik ben er blij mee.
Alfred
ik heb nog getwijfeld over deze. Maar ik doe ( nog ) niets met replacements.
Dit zou mijn eerste zijn geweest.
Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Vraag: verzamel jij van elke uitgifte ook de replacements ?
gr.jacco
Lid IBNS Nederland.
Ik heb voorheen van ieder type biljet 1 exemplaar verzameld. Sinds november vorig jaar ben ik ook begonnen met het verzamelen van varianten zoals die in de Mevius staan, alsmede biljetten met de tekst " Buiten Omloop ", Replacements en Wigvormige Snijtekens. Ik ga niet bieden of kopen tegen elke prijs of op zoek naar UNC biljetten maar ik heb inmiddels al aardig wat biljetten aan mijn verzameling kunnen toevoegen.
Alfred
Gefeliciteerd, leuke biljetten weer. Ik kleunde weer mis.
Alfred
Oeps, sorry Alfred
Dit zijn twee interessante biljetten.
Zoals Arjen al zei is met name de 25 gulden erg moeilijk te vinden in goede kwaliteit, dus ik ben al erg blij met dit exemplaar. Gelukkig heeft Oleg vaker moeilijk verkrijgbare biljetten te koop, dus er komt wel weer een kans.
De Minerva ging mij even boven de pet dit keer en de stadhouder Willem ook, met name de Minerva zag er goed uit.
Lid IBNS Nederland.
Oosaenden schreef:Oeps, sorry Alfred
Dit zijn twee interessante biljetten.
Zoals Arjen al zei is met name de 25 gulden erg moeilijk te vinden in goede kwaliteit, dus ik ben al erg blij met dit exemplaar. Gelukkig heeft Oleg vaker moeilijk verkrijgbare biljetten te koop, dus er komt wel weer een kans.
De Minerva ging mij even boven de pet dit keer en de stadhouder Willem ook, met name de Minerva zag er goed uit.
Geen probleem want ik ging niet voor jouw aanwinsten maar voor het 100 gulden biljet Grietje Seel. Ik kleunde mis omdat ik te laat was met bieden, toen was de veiling al voorbij. Jouw aanwinsten heb ik al en ik ben geen type die zoekt naar biljetten in betere kwaliteit dan degene die ik heb, eenmaal binnen is binnen. Oleg heeft wel iedere week een veiling en er zit vaak wat bij. Op de IBNS beurs in december heb ik ook nog wat bij hem gekocht. Stadhouder Willem heb ik ook al en Minerva 2 x, één keer met de Buiten Omloop stempel. Ik moet me maar concentreren op de papiergeldbeurs in Valkenburg op 12 april. Ik heb inmiddels al wat biljetten besteld bij een handelaar in Canada want die neemt ze voor me mee.
Alfred
OK, ik hanteer niet echt een volgorde of systeem, wel heb ik de neiging om van elk biljet minimaal 1 in een betere kwaliteit te willen, naast de biljetten in een reguliere kwaliteit f/zf. Het zal uiteindelijk niet helemaal lukken natuurlijk want we willen ook nog op vakantie. Daarnaast hebben Provinciale munten op dit moment ook mijn aandacht, als het maar zilver is.
Ik wist niet dat er op 12 april alweer een beurs in V'burg is. En over IBNS gesproken, nog steeds mijn machtiging niet afgeschreven, ga maar weer eens mailen
Gr.Jacco
Lid IBNS Nederland.
ik zal hier ook eens wat plaatsen
deze zat in een verrasingspakketje via marktplaats
vage advertentie geen foto van alles wat
maar ik was heel erg blij verrast toen oa deze uit de envelop kwam
groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.