Nieuwe aanwinsten maand MEi 2013
Moderator: Arjena3
Re: Nieuwe aanwinsten maand MEi 2013
nee deze is niet unc inderdaad
-
- Donateur
Een andere aankoop op de Filanumis.
Ik had hem al in Fraai, maar die heb ik ingewisseld voor een gaatjes vrije Zeer Fraaie variant:

Ik had hem al in Fraai, maar die heb ik ingewisseld voor een gaatjes vrije Zeer Fraaie variant:

Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Zeker een mooi biljet. ik ben nog naar de blauwe op zoek in de kwaliteit PR, niet te vinden lijkt wel
-
- Donateur
De volgende aanwinst valt in het niets bij wat straks geplaatst gaat worden door Arjena (heb stiekem al wat gezien), maar hier mijn eerste MPO aanwinst.
Toch wel tevreden met dit Fraaie en redelijk moeilijke biljet. Gebruikt, maar voor mij helemaal prima:

Toch wel tevreden met dit Fraaie en redelijk moeilijke biljet. Gebruikt, maar voor mij helemaal prima:

Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.
Ik durf niet meer...SnakeDoc schreef:De volgende aanwinst valt in het niets bij wat straks geplaatst gaat worden door Arjena (heb stiekem al wat gezien), maar hier mijn eerste MPO aanwinst.

Om het voor nu bij de zilverbonnen te houden:
kon hem niet laten lopen bij MPO
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Donateur
Dat heerlijke kale gladde achterkantje ... 

Laat ik verstandig zijn en hier even geen commentaar op gevenSnakeDoc schreef:Dat heerlijke kale gladde achterkantje ...

-
- Donateur
Ah, deze discussie heb ik gemist, maar als nieuw lid die bankbiljetten verzameld en juist af en toe een munt, ben ik helemaal voor. 

Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Yup we zijn al een beetje begonnen met biljetten te plaatsen, volgende maand in een discussie vrije topic.riddler schreef:Ah, deze discussie heb ik gemist, maar als nieuw lid die bankbiljetten verzameld en juist af en toe een munt, ben ik helemaal voor.
Heb je toevallig ook op 2 Vondeltjes geboden kavel 5562 en 5564?SnakeDoc schreef:De volgende aanwinst valt in het niets bij wat straks geplaatst gaat worden door Arjena (heb stiekem al wat gezien), maar hier mijn eerste MPO aanwinst. Toch wel tevreden met dit Fraaie en redelijk moeilijke biljet. Gebruikt, maar voor mij helemaal prima:
Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
-
- Donateur
Nee, dat was ik niet.Ilosab schreef:Heb je toevallig ook op 2 Vondeltjes geboden kavel 5562 en 5564?SnakeDoc schreef:De volgende aanwinst valt in het niets bij wat straks geplaatst gaat worden door Arjena (heb stiekem al wat gezien), maar hier mijn eerste MPO aanwinst. Toch wel tevreden met dit Fraaie en redelijk moeilijke biljet. Gebruikt, maar voor mij helemaal prima:
Groeten, Alfred
Ook bij mpo vandaan:
Mooi eerlijk biljet, eentje die niet is schoongemaakt of gestreken
en dat is op zich is al een zeldzaamheid bij dit soort.
Mooi eerlijk biljet, eentje die niet is schoongemaakt of gestreken

-
- Donateur
En het is een 'radar' biljet.. "99699"Arjena3 schreef: Mooi eerlijk biljet, eentje die niet is schoongemaakt of gestrekenen dat is op zich is al een zeldzaamheid bij dit soort.
ha, dat realiseerde ik me niet eens, nu je het zegt is ie nog beter$and€r schreef:En het is een 'radar' biljet.. "99699"Arjena3 schreef: Mooi eerlijk biljet, eentje die niet is schoongemaakt of gestrekenen dat is op zich is al een zeldzaamheid bij dit soort.

ook een mooie
-
- Donateur
zelf spaar ik eigelijk alleen muntgeld, maar dit vind ik persoonlijk ook een zeer mooi biljet. 

-
- Globale moderator
Mooi biljet inderdaad.
Heeft veel weg van de dollarbiljetten.
Nu is dat niet heel gek omdat er onderaan op het biljet staat dat het afkomstig is van de 'AMERICAN BANK NOTE COMPANY'
Is dit biljet dus in Amerika gedrukt?
Had Nederland in 1943 geen drukkerij of niet het recht om Nederlands geld te drukken(WOII)?
(het andere biljet uit 1923 heeft deze opdruk namelijk niet)
Gr, Stephan(bankbiljetten-leek
)
Heeft veel weg van de dollarbiljetten.
Nu is dat niet heel gek omdat er onderaan op het biljet staat dat het afkomstig is van de 'AMERICAN BANK NOTE COMPANY'
Is dit biljet dus in Amerika gedrukt?
Had Nederland in 1943 geen drukkerij of niet het recht om Nederlands geld te drukken(WOII)?
Gr, Stephan(bankbiljetten-leek

Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
-
- Donateur
Het is inderdaad gedrukt door de Amerikanen tijdens de Duitse bezetting (WOII), maar waarom dat gebeurde is mij ook niet helemaal duidelijk.
-
- Donateur
Munten zijn tijdens de WW2 ook in Amerika geslagen, op de munten is dan ook de muntplaats aangegeven P, D of S. Dus waarom de biljetten niet?SnakeDoc schreef:Het is inderdaad gedrukt door de Amerikanen tijdens de Duitse bezetting (WOII), maar waarom dat gebeurde is mij ook niet helemaal duidelijk.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
-
- Donateur
Aargh, jaloersArjena3 schreef:ook een mooie

Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Dit heeft allemaal te maken met het geldzuiverings plan. Plannen die gemaakt zijn in 1943 door de ministerie van Financien om na! de bevrijding deze "bevrijdingsbiljetten" uittegeven.Stephan O schreef:Mooi biljet inderdaad.
Gr, Stephan(bankbiljetten-leek)
overigens super mooi biljetje

...........afwezig..... :wave:
-
- Globale moderator
Bedankt voor de uitleg. Was mijn gok dus nog niet eens zo ver naast de waarheid.
Weer wat wijzer geworden...

Weer wat wijzer geworden...
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
-
- Donateur

mooie, die zoek ik ook nog
-
- Volledig lid
[quote="Arjena3"]ook een mooie *plaatje* quote]
Een hele mooie zelfs
Ik heb even geen foto bij de hand maar ben eindelijk in bezit gekomen van een Lieftinck tientje, werd hoog tijd.
Een hele mooie zelfs

Ik heb even geen foto bij de hand maar ben eindelijk in bezit gekomen van een Lieftinck tientje, werd hoog tijd.